نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

مجلس وضعیت مهاجران را تعیین تکلیف کند

حجت الاسلام جلالی گفت:۷ هزار اتباع بیگانه شناسنامه‌دار در اردوگاه رفسنجان وجود دارد و امیدواریم در مجلس وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،قاضی‌زاده نایب رییس مجلس شورای اسلامی و محرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان با حضور در شهرستان رفسنجان در جریان مسائل و نیاز‌های حوزه علوم پزشکی رفسنجان قرار گرفتند.

حجت الاسلام جلالی نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مسائل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  با اشاره به اینکه در این سفر بازدیدی از مهمانشهر اتباع بیگانه انجام می‌شود، گفت: هفت هزار اتباع بیگانه شناسنامه‌دار در اردوگاه رفسنجان وجود دارد و بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار نفر جمعیت پنهان افغانستانی در شهرستان رفسنجان هستند، برای مدیریت و برنامه این اتباع طرح مشخصی نبود که به پیشنهاد قاضی‌زاده طرحی که اتحادیه اروپا در خصوص اتباع در حال اجرا دارد در رفسنجان هم اجرا می شود که پس از مشاهده مهمانشهر امیدواریم در مجلس وضعیت این اتباع تعیین تکلیف شود.

علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت:  سه بیمارستان در رفسنجان و یک بیمارستان خیرساز در شهرستان انار وجود دارد، برای اولین‌بار پارسال بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رفسنجان در قانون بودجه ۹۸ ردیف پیدا کرد، اما پول خاصی به آن اختصاص نداده اند.

او اظهارکرد: تعداد تخت‌های فعال با احتساب بیمارستان مرادی و نیک‌نفس ۴۸۰ تخت است، استان کرمان به نسبت جمعیت از نظر تخت کمبود دارد.

ندیمی عنوان کرد: پوشش بهداشتی ۴۰ هزار نفر اتباع افغانستانی رسمی در سامانه سیب ثبت شده است، دو مرکز بهداشتی و دو مرکز تسهیلات زایمانی  ویژه اتباع راه اندازی شده است.

او ادامه داد: اصلی‌ترین نیاز ما بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی است که امیدواریم ردیف بودجه‌ای در مجلس به آن اختصاص یابد.

ندیمی گفت: از روز سه شنبه واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده ایم به ده نفر از همکاران پزشک و پرستار واکسن را تزریق کرده ایم ،امروز ده نفر بعدی را تزریق کرده ایم و در روز‌های آینده این کار را گسترش خواهیم داد امیدواریم در جبهه مبارزه بهداشتی با کرونا موفق باشیم.

در این جلسه قاضی زاده هاشمی ،نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از خیزش جدید ویروس کرونا در کشور، گفت: این بیماری حالا حالا‌ها با ما است و با این میزان واکسنی که ما می‌توانیم تولید یا وارد کنیم اگر بخواهیم واکسیناسیون موثری داشته باشیم باید در کل دنیا به ۶ میلیارد نفر واکسن بزنند که تمام کارخانه‌های دنیا نمی‌تواند این حجم را تولید کنند.

او افزود: ما داستان مفصلی با کرونا داریم و باید ساختار را توسعه بدهیم و مستحکم کنیم، باید این تجربه‌ها را ثبت کنید و توسعه بدهیم، چون مرکز دانشگاهی هستید کار جدی علمی هم انجام بدهید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ستاد ملی کرونا گفت: کرونا یک بیماری اجتماعی و مدیریتی است و در کشور  ما که روابط اجتماعی مبتنی بر حمایت از یکدیگر است به کنترل این بیماری کمک می‌کند.

قاضی زاده افزود: ما باید دنبال واکسن و مراقبت از بیماران باشیم و همچنین کاری کنیم که مردم بیمار نشوند و این مستلزم تیم عملیاتی قوی است و محدودیت سازی‌های فعال اتفاق بیفتد و افرادی که بیمار هستند در قرنطینه باشند تا چرخه این بیماری قطع شود.

او اظهار کرد:انضباط اجتماعی در هر شهری بیشتر باشد در زمینه کنترل کرونا موفق‌تر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.