سازمان ملل: تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا فجایع انسانی رقم زده است

گزارشگر سازمان ملل با یادآور شدن نتیجه ویرانگر تحریم‌ها علیه ونزوئلا، خواستار لغو تحریم‌های واشنگتن و متحدانش علیه این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، گزارشگر سازمان ملل متحد می‌گوید تاثیر تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه ونزوئلا موجب بروز فاجعه‌های انسانی ویرانگر در این کشور شده و کاراکاس را در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در بین مردم این کشور، تضعیف کرده است.

آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر که در بازه زمانی ۱ تا ۱۲ فوریه برای ارزیابی تاثیر تحریم‌های یک جانبه به ونزوئلا سفر کرده بود، با مقامات ارشد، از جمله نیکلاس مادورو، رئیس جمهور، و همچنین مقاماتی که در زمینه‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و امور اجتماعی شرکت داشتند، دیدار و گفت وگو کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر، پس از این دیدار خواستار پایان فوری تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه ونزوئلا شد. او می‌گوید: آنها با تحریم‌های خود باعث شدند تجهیزات پزشکی به این کشور راه پیدا نکند و موجب عقب ماندن ونزوئلا برای حل بحران ویروس کرونا شده است.

دوهان اضافه کرد: اقدامات یک جانبه اجباری که تحریم‌ها بر روی طیف وسیعی از صنایع و موسسات ونزوئلا گذاشته، منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی و بشردوستانه برای کل مردم به ویژه اثر ویرانگر برای فقرا و سایر گروه‌های آسیب پذیر شده است.

او تاکید کرد: قطعی برق، آب، سوخت، گاز، غذا و دارو روبرو است و حدود ۲.۵ میلیون ونزوئلایی در حال حاضر با ناامنی غذایی شدید روبرو هستند.

نماینده سازمان ملل خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکایی از سال ۲۰۰۵ به بعد مرتبا افزایش یافته است. با سخت شدن تحریم‌ها طی سال‌های گذشته، درآمد دولت به کاراکاس با کاهش خیره کننده‌  ۹۹ درصدی رو به رو شده و این امر باعث شده ونزوئلا تنها با یک درصد درآمد حاصل از نفت، قبل از تحریم زندگی کند.

گزارشگر سازمان ملل در پایان از آمریکا ، انگلیس و سایر متحدان خواست تا مطابق اصول حقوق بین الملل، حاکمیت قانون، حقوق بشر و قانون پناهندگی، تحریم‌های هدفمند را بررسی و لغو کنند و به موسسات مالی خارجی توصیه کرد که بلافاصله دارایی‌های ونزوئلا در بانک مرکزی را آزاد کنند تا به آن‌ها اجازه دهد دارو، واکسن، غذا، تجهیزات پزشکی و سایر کالا‌های اساسی را برای تضمین نیاز‌های بشردوستانه مردم ونزوئلا فراهم کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار