کشف ۴۰۰ کیلو حشیش و تریاک در فارس/ توقیف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در بیضا

مهم‌ترین حوادث ۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۰۵ کیلو حشیش در منزل مسکونی در شیراز

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۳۰۵ کیلو حشیش و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری حشیش در منزل خود در بلوار تخت جمشید شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل، ۳۰۵ کیلو حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با تاکید بر سطح بالای اشراف اطلاعاتی پلیس فارس بر اقدامات سوداگران مرگ، تصریح کرد: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

در تاج کامیون، ۹۵ کیلو حشیش و تریاک کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۹۵ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در قسمت تاج یک دستگاه کامیون در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ماموران انتظامی موفق شدند با تیزبینی و هوشیاری، ۶۶ کیلو و ۶۷۰ گرم حشیش و ۲۸ کیلو و ۳۳۰ گرم تریاک (در مجموع ۹۵ کیلو) که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت تاج کامیون جاسازی شده بود کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، ادامه داد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد افیونی، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع رسانی کنند.

دپوی ۲۷۳ راس گوسفند قاچاق در گله دانی لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۲۷۳ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در بازرسی از یک گله دانی در جهرم خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی جهرم با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله دانی واقع در اطراف یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند ۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین قصد بارگیری احشام و انتقال به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را دارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان، ۲۷۳ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه ۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و روانه پارکینگ شد، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: خروج غیر مجاز دام پیامد‌های زیانبار اقتصادی به دنبال دارد و مبارزه با قاچاق از اولویت‌های اصلی پلیس فارس است.

ناکامی قاچاقچیان احشام در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۷۸ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران انتظامی در اجرای طرح مقابله با قاچاق فراورد‌های دامی، هنگام کنترل محور مواصلاتی لارستان-بندرعباس، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی از این ۲ خودرو، در مجموع ۷۸ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل دامپزشکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ امجدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله ۳ میلیاردی قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف محموله ۳ میلیارد ریالی کالای قاچاق در شهرستان آباده خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۶۶ دستگاه ترازوی دیجیتال، ۶ حلقه شیلنگ PVC، ۱۰ عدد کمک فنر، ۳ هزار عدد کمربند و قلاب خودرو، ۵۱۱ بسته یاتاقان و ۲ عدد خازن خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در بیضا

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا از کشف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در بیضا خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی فرمانده انتظامی شهرستان بیضا اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو در یکی از روستا‌های شهرستان بیضا اقدام به راه اندازی مرکز تولید ارز دیجیتال کرده است که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل مذکور شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان، ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کویین) قاچاق به همراه متعلقات کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه تلاش جهت دستگیری مالک ادامه دارد، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مقام قضائی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه مزدا در قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی قیروکارزین هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری مزدا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۳۱ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و ساده، ۱۸ قوطی مکمل بدنسازی و یک دستگاه ترازو دیجیتالی خارجی قاچاق و بدون مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۴۰ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۴۰ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن مقررات بهداشتی در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: به منظور تحقق برنامه‌های پیشگیرانه، مقابله با تخلفات صنفی و ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اصناف، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی در بهمن ماه در این شهرستان اجرا شد.

او ادامه داد: در همین رابطه ۲۸۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که درجریان این طرح، ۴۰ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن قوانین و مقررات بهداشتی پلمب و برای ۳۰ واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی مرودشت افزود: در صورتی که سایر واحد‌های صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اعلام تداوم و تشدید اینگونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.