بازار امروز با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز سه شنبه (۱۲ اسفند ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ اسفند ماه

بازار امروز در اکثریت نماد‌های بانکی متعادل آغاز بکار کرد و در جریان معاملات پر عرضه گروه خودرویی‌ها شاهد جمع آوری صف فروش خساپا هستیم. در معدنی‌ها شاهد آغازی سبز و پر تقاضا در نماد‌های کگل، تاصیکو و کچاد هستیم.

امید به معاملات متعادل در بزرگان امروز موجب شد تا حدودی شاهد عقب نشینی خریداران در ابتدای داد وستد امروز باشیم. در جریان معاملات گروه فلزی‌ها نماد فملی در قیمت ۱۲۶۸ تومان با نوسان مثبت همراه است و فولاد با رشد بیش از ۲ درصد در محدوده قیمتی ۱۱۸۰ تومان معامله می‌شود. فخوز و کاوه نیز معاملات قابل توجهی دارند و شاهد سبز پوشی معاملات هر دو نماد هستیم.

پالایشی‌ها با معاملات سبز آغاز بکار کردند و نماد شپنا با پیشروی بیش از ۱ درصد در قیمت ۱۱۷۳ تومان آغاز بکار کرد و شبندر در قیمت ۲۴۳۵ تومان دنبال می‌شود. شبریز نیز رشد بیش از ۲ درصد دارد.

نماد وبملت و ونوین در مدار مثبت دنبال می‌شوند.

نماد اپال با صف خرید بالای ۱۰۰ میلیون برگ سهم همراه است.

نماد شستا در قیمت ۱۸۹۵ تومان با معاملات متعادل دنبال می‌شود.

صف فروش خساپا و خودرو برای بار دوم برچیده شد.

رشد کمتر از هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۲هزار واحد قرار گرفته است.

فولاد، اپال و شپنا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های خودرو، وتجارت و خساپا بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

شبندر صف خرید شد.

کچاد و کگل هم به صف خرید نشستند.

گروه فرآورده‌های نفتی در مسیر مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شوند، بطوری که شاهد شکل گیری صف خرید قابل توجهی بروی نماد شبندر هستیم. شپنا رشد بیش از ۳ درصد و در قیمت ۱۲۰۶ تومان دنبال می‌شود. شبریز در سقف قیمت روزانه داد وستد می‌شود و حجم معامله بیش از ۳.۶ میلیون برگ سهم است.

رشد ۷ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار واحدی تا ساعت ۹:۳۰ امروز به عدد ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هفت هزار و ۷۶واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۳۸نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۵۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خساپا، برکت، خودرو، شستا، ثامید و وتجارت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، شاروم، بپیوند، وسپهر، ذوب و رافزا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۳۷۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۸۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۹۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۴۸۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۵۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، دی و کیسون به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو حدود ۲۶۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، اپال و رافزا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۳۰میلیارد تومان (۹۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۹۵میلیارد تومان (۲۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف تولید خاک نسوز استقلال (کباده) به ۱۴.۷درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش حدود ۳۶۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین‌آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۱۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۱۳۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۴درصد از پنج هزار و ۳۸۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۱۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۶۸۵میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار