تهیه سریال تلویزیونی با موضوع معرفی ظرفیت‌های آموزش و پرورش آذربایجان غربی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار در کشورسریال تلویزیونی با موضوع معرفی ظرفیت‌های آموزش و پرورش استان تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، مهین منافی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تهیه سریال تلویزیونی با موضوع معرفی ظرفیت‌های آموزش و پرورش استان  در نشست با تهیه کننده این سریال در ارومیه بیان کرد: سوق دادن ۵۰ درصد دانش اموزان به سمت رشته‌های هنرستانی و کاردانش مهمترین هدف از پیگیری این ایده خلاقانه است.

او  ادامه داد: آشنایی شهروندان با ساحت‌های ششگانه آموزشی و پرورشی مطرح در سند تحول بنیادین و معرفی ظرفیت‌های مختلف آموزشی و پرورشی استان چه در داخل مجموعه این نهاد و چه مرتبط با فعالیت‌های این بخش از مهمترین اهدافی است که از این سریال انتظار می‌رود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پرداختن به موضوعات پرورشی در قالب داستان مخاطب پسند به عنوان ۵۰ درصد فعالیت‌های این نهاد نیز سعی شده مغفول واقع نشود.

منافی اظهار داشت: ارائه اثری ارزشمند دربر گیرنده اهداف مورد انتظار با محتوایی جامع و کامل از ساخت این سریال مد نظر است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی وسیاسی، زیستی و بدنی و شناختی وهنری از ساحت‌های شش گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است که رد ساخت سریال مرتبط با فعالیت‌های این نهاد لحاظ خواهد شد.

بابک حشمت بیان کرد: هدایت دانش اموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در راستا توسعه متوازن رشته‌ها نیز در حال پیگیری است و این سریال داستنی میتواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

او اضافه کرد: تلاش خواهد شد فراز و فرود‌های این سریال موجب جذب مخاطبان شود و بعد ادبی و عنوی ان فراموش نشود.

حشمت با بیان اینکه بومی گرایی و توجه به سنت‌های بومی و منطقه‌ای و ظرفیت های بومی استان نیز در این لازم است گنجانده شود گفت: بهره گیری از میراث فرهنگی و گردشگری استان و نیز ظرفیت‌های گردشگری مثل دریاچه ارومیه هم در این سریال مورد توجه است.

او ادامه داد: بهره گیری از جذابیت‌های بصری با عبارت‌های فاخر و عامه پسند و با روایتی روان نیز تلاش می‌شود در این سریال مورد غفلت قرار نگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.