عربستان: جامعه جهانی موضعی قاطع در قبال باج‌خواهی ایران اتخاذ کند

نماینده عربستان در آژانس جهانی انرژی اتمی موضع قاطع بین‌المللی را در جهت مهار تهدیدات ادعایی ایران خواستار شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الحدث، نماینده عربستان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی موضع قاطعانه جامعه بین‌المللی در قبال جمهوری اسلامی ایران شد.

نماینده عربستان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ظاهرا عقب‌نشینی اروپا در ارائه قطعنامه ضد ایرانی چندان به مذاقش خوش نیامده است، در ادعایی بی‌اساس گفت جامعه جهانی باید موضع قاطعانه‌ای برای جلوگیری از باج‌خواهی ایران اتخاذ کند.

این مقام سعودی این را نیز به ادعاهایش افزود که تهدیدات ایران (منطقه‌ای و هسته‌ای) باید به شکلی قاطعانه مهار شود.

پیش از ظهر امروز شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد کشور‌های اروپایی پیش‌نویس قطعنامه محکومیت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به خاطر مسأله پروتکل الحاقی، پس گرفتند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شماری از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان طرحی که با حمایت آمریکا برای انتقاد از ایران به‌خاطر کاهش همکاری خود با آژانس را تهیه کرده بودند، کنار گذاشتند.

کشور‌های اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه که به‌رغم ادعا‌های بی‌اساس خود همواره دربرابر نقض آشکار توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ از سوی آمریکا موضع سکوت در پیش گرفته‌اند، در هفته‌های اخیر و در واکنش به اعلام لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، داعیه نقض برجام را سر داده و در تلاشند تا قطعنامه‌ای ضد ایرانی را در شورای حکام به تصویب برسانند. قطعنامه‌ای که به باور میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روس تلاشی احمقانه برای به مخاطره انداختن چشم‌انداز احیای برجام ارزیابی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار