رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی گفت: با اجرای برنامه‌های ترویجی سطح زیرکشت گیاهان دارویی در این شهرستان به بیش از ۱۴۰ هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، جوادجبلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی در حاشیه مراسم روز درختکاری گفت: ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی روستایی زیر کشت گیاهان دارویی و کپه کاری رفته است که با این اقدام شهرستان خوی یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی کشور به شمار می‌رود.

او در ادامه به تشریح عملکرد سال ۹۹ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی پرداخت و گفت: در سالجاری با هدف کنترل سیلاب و رسوب و تغذیه آب‌های زیرزمینی در زیر حوزه‌های هندوان و خاکمردان با حجم ۸۴۱۵ متر مکعب و با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث گردیده و در هفته منابع طبیعی افتتاح می شود.

جبلی اضافه کرد: پروژه فاخر دیگری که در حال اجرا می‌باشد، پروژه حدنگاری و کاداستر است که برای ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی که تقریبا نزدیک ۸۰ درصد مساحت خوی می‌باشد.

او افزود: در سال ۹۹، از ۱۵ هزار هکتار از مراتع روستایی نقشه برداری شده است.

رئیس منابع طبیعی خوی اظهار داشت: در سالجاری طرح‌های مرتعداری تلفیقی به مساحت ۳۰ هزار هکتار در مراتع روستایی و ییلاقی اجرا شده و در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی روستایی مدیریت چرای دامی شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.