واکنش انصارالله به طرح ادعایی سعودی‌ها برای پایان بخشیدن به بحران یمن

محمد عبدالسلام به طرح ادعایی سعودی‌ها برای پایان دادن به بحران یمن واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انصارالله یمن به طرح ادعایی سعودی‌ها برای حل بحران یمن واکنش نشان داد.

رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله به خبرگزاری رویترز گفت: طرح سعودی‌ها برای پایان جنگ، مطلب جدیدی ندارد. عربستان بخشی از جنگ بوده و باید محاصره هوایی و دریایی بر یمن را فورا پایان بخشد.

او در مصاحبه با شبکه المسیره نیز گفت: برداشتن محاصره نیاز به طرح ندارد و معامله در زمینه پرونده‌ای انسانی، جنایتی در حق تمامی مردم است.

او گفت: عربستان باید تجاوز را متوقف کرده و محاصره را برداشته؛ نه آنکه مسائلی را که قبل درباره آن بحث شده، باز ارائه دهد.
محمد عبدالسلام همچنین گفت: جهان باید بداند عربستان در جنگ با یمن است و تلاش ریاض برای فرار از مسئولیتش در جنگ، پاک کردن صورت مسئله است.

او همچنین گفت: عربستان جنگی را علیه یمن با نظارت مستقیم آمریکا به راه انداخته و ارتباط دادن این جنگ به جنگ میان گروه‌های یمنی، واژگون کردن واقعیت هاست.

محمد عبدالسلام همچنین تصریح کرد: رفتن به مذاکرات میان یمنی‌ها پس از اعلام توقف تجاوز و برداشتن محاصره صورت خواهد گرفت. طرح‌هایی که زیر آتش و محاصره ارائه شوند، جدی نیستند؛ بلکه تلاش برای فرار رو به جلو به شمار می‌روند.

سخنگوی انصارالله یمن همچنین گفت: از لحاظ ما طرح رفع محاصره و توقف تجاوزگری قابل قبول نیست؛ چرا که موضع ما دفاعی بوده و ادامه خواهد داشت. چرا عربستان اجازه ورود ۱۴ کشتی سوخت به بندر حدیده را نمی‌دهد و از پرونده انسانی به نفع پرونده نظامی استفاده می‌کند.
ساعتی پیش، وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مدعی طرح عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران یمن شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنانی مدعی شد: ما بر حق خود در دفاع از سرزمین‌های مان علیه حملات انصارالله تأکید می‌کنیم. ما بر ادامه حمایت از ملت یمن و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای صلح در یمن تأکید می‌کنیم.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: امیدواریم انصارالله به طرح‌های ما به منظور حفاظت از خون یمنی‌ها و حل بحران انسانی پاسخ دهند. طرح عربستان شامل آتش بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد است. ما به شکل دائم با سازمان ملل برای متوقف کردن درگیری‌های یمن همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار