معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح‌های تحقیقاتی باید به دانشگاه آزاد داده شود

رحیمی گفت: نام دانشگاه آزاد نباید مانع شود که دستگاه‌های دولتی به این دانشگاه پروژه ندهند.

غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقاد رئیس دانشگاه آزاد از تعلق نگرفتن طرح های تحقیقاتی دولت به این دانشگاه گفت: اصلا هیچ منعی ندارد که طرح‌های تحقیقاتی به دانشگاه آزاد داده شود و توصیه می‌کنیم که حتما طرح‌های تحقیقاتی به این دانشگاه داده شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید قوت علمی لازم را برای انجام این پروژه های تحقیقاتی داشته باشد، اظهار کرد:  دانشگاه آزاد باید زیر ساخت‌های پژوهش و فناوری لازم را داشته باشد. اصولا از نظر وزارت علوم، دانشگاه آزاد در هر استان یک مرکز را به عنوان یک مرکز کیفی علمی ملی مشخص کند.

رحیمی شعرباف ادامه داد: این مرکز کیفی علمی ملی باید دارای هیئت علمی قوی باشد و آنها را در آنجا متمرکز کند و حتی عمده تجهیزات آزمایشگاهی خودشان را به این مراکز منتقل کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: با این کار دانشگاه آزاد به نقطه‌ای خواهد رسید که دستگاه‌ها قابلیت‌های پژوهشی را در دانشگاه آزاد خواهند یافت و قطعا پروژه های تحقیقاتی به این دانشگاه هم داده خواهد شد؛ بنابراین تاکید می‌کنیم که نام دانشگاه آزاد نباید مانع شود که دستگاه‌های دولتی به این دانشگاه پروژه ندهند.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: هر مرکزی از دانشگاه آزاد که قابلیت علمی دارد، باید پروژه های علمی به آن مرکز و واحد داده شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما تخفیف را به بهانه های مختلف اعمال نمیکنند لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
رییس دانشگاه ازاد باید اساتید معترض به حقوق در واحد تهران مرکزی رو که اخراج شدند به دانشگاه برگرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
نتایج طرح‌های تحقیقاتی که به دانشگاه آزاد داده شود از قبل مشخص است .
آخرین اخبار