پیگیری وقایع اردن از سوی آمریکا/ حمایت کامل واشنگتن از شاه اردن

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به وقایع رخ داده در اردن از حمایت کامل واشنگتن از شاه این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از برخی رسانه‌های آمریکایی، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به انتشار برخی اخبار از وقوع کودتای نافرجام در اردن و در ادامه آن بازداشت گسترده اعضای خاندان سلطنتی این کشور، واکنش نشان داد و گفت: ما گزارش‌های مربوطه به اردن را به دقت دنبال می‌کنیم و با مقامات این کشور در تماسیم.

وی با تاکید بر اینکه عبدالله دوم، شاه اردن یکی از شرکای مهم آمریکا محسوب می‌شود، ادامه داد: او از حمایت کامل واشنگتن برخوردار است.

تماس مقامات اردنی با همتایان اسرائیلی خود

از سوی دیگر نیز وبگاه تایمز اسرائیل، از تماس مقامات اردنی با مقام‌های صهیونیستی و رایزنی و تبادل اطلاعات در این زمینه خبر داد.

براین اساس، اردن از تحت کنترل بودن اوضاع در این کشور خبر داده و به اسرائیل اعلام کرده است که، با وجود موج دستگیری‌ها، ثبات پادشاهی را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.

نیرو‌های امنیتی اردن چندی پیش از بازداشت چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند.

بازداشت افراد خاندان سلطنتی و افراد بلندپایه در اردن بسیار نادر است. گفته می‌شود این اقدام به دلیل توطئه‌ای برای براندازی پادشاه اردن انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

برچسب ها: اردن ، پرایس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار