طرز تهیه ژله آبرنگی با ظاهری حیرت انگیز

در گزارش زیر طرز تهیه ژله آبرنگی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ژله یکی از دسر‌های پرطرفدار است که به گونه‌های مختلفی تهیه می‌شود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ژله آبرنگی را به شما عزیزان آموزش دهیم تا با تهیه آن در مهمانی‌ها و جشن تولد‌ها لذت را به مهمانان خود هدیه کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

ژله دسر و میان وعده‌ای مفید است و دارای فواید و خواصی برای سلامتی بدن و زیبایی است. ژله از ژلاتین که ماده‌ای جامد نیمه شفاف، بی رنگ، ترد و کمابیش بی مزه است که از کلاژن درون پوست و استخوان جانوران به دست می‌آید، ساخته شده است. از این رو لغت ژلاتین به جای ژله هم بکار می‌رود.

مواد لازم برای تهیه ژله آبرنگی:

ژله در رنگ‌های مختلف به دلخواه
آب جوش
آب سرد
پودر ژله آلوئه ورا


بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از فوت و فن‌های پخت دیزی به روش سنتی و ساندویچ زبان مکزیکی تا خاشو یک پیشنهاد ساده و بی‌نظیر+ تصاویر


ابتدا چند رنگ ژله (بستگی به انتخاب خودتان دارد فقط ژله‌های رنگی باشد) را با همان مقدار آب روی بسته یعنی به ازای هر بسته ٢ لیوان سرخالی در ظروف جداگانه کاملا حل کنید و در ظرف بریزید.

صبر کنید تا ببندد بعد از بسته شدن، ژله‌ها را به تکه‌های بزرگ نامنظم بریده و در قالب به طور مخلوط بریزید طوری که کمی پایین‌تر از لبه قالب را پر کند.

ژله آلوئه ورایی که روی بخار آب جوش حل کردید و هنوز گرم است روی ژله رنگی‌های سرد بریزید.

تا کمی آن‌ها را آب کرده و سایه رنگی در هم ایجاد می‌شود. هر چقدر قالب حجم داشت نصف آن آلوئه ورا آب می‌کنیم مثلأ اگر ١٠ لیوان جا داشت ما ۵ لیوان ژله آلوئه ورا درست می‌کنیم.

در طرز تهیه ژله آبرنگی نکته مهم دمای ژله آلوئه ورا است، ژله آلوئه ورا را آب کنید بعد بگذارید به دمایی برسد که وقتی دست تان را داخل می‌برید انگشت تان گرما را حس کند.

ولی بتوانید دست تان را نگه دارید و نسوزید یعنی ولرم باشد، زیاد داغ باشد همه قاطی می‌شود اگر سرد هم باشد سایه نمی‌اندازد، (ژله خرده شیشه) و اینکه اول قالب پر از ژله رنگی را داخل یخچال بگذارید و بعد آلوئه ورا را روی آن بریزید که دیگر لازم نباشد آن را بلند کنید، چون اگر تکان بخورد رنگ‌ها بهم می‌ریزد.

چند ساعت صبر کنید و پس از بسته شدن کامل ژله آن را از قالب خارج نموده و نوش جان کنید.

خواص ژله برای بدن

۱. ژله سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد

ژلاتین جزو مواد غذایی هیدروفیلی است یعنی مواد غذایی که ترکیبات آن‌ها آب را حتی بعد از پختن نیز جذب می‌کنند. این خاصیت موجب شده که ژلاتین مادّه‌ای مفید برای سلامت گوارش باشد، زیرا اسید معده را جذب می‌کند و گوارش مواد غذایی را تسهیل می‌کند.

جذب ژلاتین توسط بدن به بهبود حرکت روده کمک می‌کند و مانع از بیماری‌های روده‌ای مانند یبوست می‌شود. ژلاتین به دلیل داشتن اسیدآمینه گلیسین، برای احیای غشای مخاطی معده مفید است و مانع از زخم و التهاب معده می‌شود.

۲. ژله کبد را سم زدایی می‌کند

اگر چه مواد غذایی زیادی وجود دارد که کبد را پاکسازی می‌کند، اما ژلاتین هم انتخابی عالی برای سم زدایی کبد است. گلیسین که یکی از اسید آمینه‌های ضروری است سمومی را از بین می‌برد که به بافت‌ها آسیب می‌رسانند؛ این سموم مانع از عملکرد صحیح بافت‌ها می‌شوند.

علاوه بر این، این مادّه ضروری بر فعالیت‌های تمام ارگان‌های بدن نیز تاثیر گذار است و خون را تصفیه می‌کند. جذب ژلاتین توسط بدن، تاثیرات مضر رادیکال‌های آزاد را نیز کاهش می‌دهد و آسیب‌های سلولی را بازسازی می‌کند.

۳. ژله، التهاب و تورم را کاهش می‌دهد

اسید‌های آمینه ضروری که در ژلاتین وجود دارند می‌توانند روند التهابی بدن را به تعادل برسانند. این اسید‌های آمینه شدت بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند. گلیسین، مهم‌ترین اسید آمینه موجود در ژلاتین، یک ضد التهاب قوی است که مانع از بروز عفونت در بدن می‌شود.

ژلاتین، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، بافت‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند و از حمله باکتری‌ها به بدن جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، باید یاد آور شد که به دلیل میزان بالای پروتئین موجود در ژله، این مادّه بیماری‌های مربوط به استخوان و مفاصل را کاهش می‌دهد، به خصوص اگر این بیماری‌ها به دلیل فرسایش رباط‌ها و غضروف‌ها باشد.

به همین دلیل گنجاندن ژله در رژیم غذایی خطر آرتریت و آرتروز را کاهش چشمگیری می‌دهد.

۴. ژله میزان انرژی را افزایش می‌دهد

اگرچه ژلاتین کالری کمی دارد، اما منبع انرژی طبیعی برای بدن است. این مادّه فعالیت فیزیکی و ذهنی را بهبود می‌دهد و می‌توان صبح‌ها با مصرف آن انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرد. ژلاتین از ۹۰ درصد پروتئین با کیفیت بالا تشکیل شده است، این امر باعث افزایش سطح انرژی می‌شود و کارکرد‌های متابولیک بدن را بهبود می‌بخشد.

جذب ژلاتین توسط بدن شکل گیری توده‌های عضلانی را بهبود می‌بخشد و عملکرد و پاسخ بدن را نسبت به ورزش افزایش می‌دهد. علاوه بر این، سلول‌ها از این ژلاتین به نحو عالی بهره می‌برند، زیرا اسید‌های آمینه آن راحت جذب می‌شوند.

۵. ژله به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند

کسانی که به مقدار کافی نمی‌خوابند و کم خوابی دارند می‌توانند این مشکل را با مصرف کمی ژلاتین (اما به شکل مرتب و همیشگی) حل کنند.

ژلاتین اسید‌های آمینه‌ای را برای بدن فراهم می‌کند که تولید هورمون‌های ملاتونین را بهبود می‌بخشند. ملاتونین هورمونی است که توسط غده کوچکی در مغز، تولید می‌شود و به تنظیم چرخهٔ خواب و بیداری در بدن کمک می‌کند. این هورمون کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

ژلاتین همچنین مواد معدنی برای بدن فراهم می‌کند که به تسکین عضلات کمک می‌کنند و گرفتگی عضلات در هنگام خواب را کاهش می‌دهند.

منبع: دلگرم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
نظر
آخرین اخبار