رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در دو سال اخیر ۱۶۰ پزشک متخصص و بین شش تا هفت فوق تخصص به مجموعه پزشکان استان اضافه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  گفت: در لرستان پزشکان رشته‌های اطفال، زنان، داخلی، عفونی، جراحی، ارتوپدی، مغز و اعصاب به اندازه وجود دارد، اما ممکن است در رشته‌های خاص فوق تخصص نظیر ریه با کمبود‌هایی مواجه باشیم.

نیکبخت اضافه کرد: به لحاظ علم پزشکی ضرورت ندارد همه مردم به متخصص مراجعه کنند و بنای درمان پزشک عمومی است و در مراحل بعدی پزشک متخصص است و چنانچه تصمیم گرفته شود که بیماری را به پزشک فوق تخصص ارجاع دهند باید توسط پزشک متخصص معرفی و سپس مراجعه کند.

او  گفت: در دو سال اخیر ۱۶۰ پزشک متخصص و بین شش تا هفت فوق تخصص به مجموعه پزشکان استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص جذب پزشکان در شهرستان‌های استان بیان کرد: در همه شهرستان‌های استان متخصص زنان، داخلی، اطفال، جراحی و ... وجود دارد حتی در مواردی از هرکدام دو مورد به شهرستان‌ها داده شد است.

نیکبخت با بیان اینکه توزیع پزشکان در برخی رشته‌های تخصصی براساس جمعیت انجام می‌شود، عنوان کرد: در همه شهر‌های استان تقریبا پزشک متخصص چشم، ارتوپدی، جراح اعصاب و تقریبا رشته‌های ویژه را داریم که جای نگرانی نیست.

او در خصوص ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان، افزود: زمانی که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم کارانه پزشکان بین ۱۲ تا ۱۸ ماه عقب افتاده بود و این درحالیست که این کارانه تا مردادماه ۹۹ پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: وام مسکن به همه پزشکان متخصص و فوق تخصص پرداخت شده و تجهیزاتی نیز برای آنان در نظر گرفته شد تا کمک برای ماندگاری آنان در استان شود.

نیکبخت در خصوص افزایش تعرفه پزشکان در استان گفت: هنوز افزایش تعرفه انجام نشده و چنانچه گزارشی مبنی بر این موضوع به دست ما برسد با خاطیان برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: هنگامیکه نرخ تعرفه در کشور اعلام شود این مهم توسط کمیته استانی به پزشکان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.