مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی کردستان آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان از آغاز مبارزه با ملخ درسطح ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آلوده به این آفت در استان کردستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فریدون حامدی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به وضعیت ملخ‌های بومی در استان کردستان گفت: قریب به ۵۰۰۰ هکتاراز اراضی آلوده به تخم ملخ‌ها تفریخ شده و پوره‌ها غالبا در سنین دو و سه هستند، است.

حامدی افزود: در سرو آباد و مریوان (ملخ‌های شاخک بلند و بدون بال اوارویستا و پلی سارکوس)؛ و در شهرستان‌های بانه، کامیاران و بخشی از سنندج نیز سمپاشی شروع شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: تاکنون ۸۵۰ هکتار مبارزه با ملخ‌های شاخک بلند در استان کردستان انجام شده و پیش بینی می‌شود سطحی در حدود ۸۰۰۰ هکتار مبارزه در استان کردستان علیه ملخ‌های بومی مبارزه صورت بگیرد.

او با اشاره به آفت سن در مزارع استان افزود: سطح مبارزه با سن مادر در استان کردستان تا تاریخ ۲۴ فروردین ماه جاری معادل ۱۴۵۶۰ هکتار است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (۴۵۲۰ هکتار) ۳۲۰ درصد رشد داشته است.

حامدی افزود: عدم بارندگی در فروردین و گرمتر شدن دمای هوا نسبت به سال گذشته همراه با تشویق و ترغیب گندمکاران به سمپاشی در مرحله مادر از دلایل این افزایش است.

او تأکید کرد: این روند با سرعتی معادل ۵ تا ۷ هزار هکتار در روز افزایش داشته و پیش بینی می شود که سطحی معادل ۱۳۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان، تا قبل از تخم ریزی این آفت سمپاشی شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: تمامی امکانات در سطوح مختلف ستادی و عملیاتی برای این مهم تجهیز و بکار گرفته شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.