استقراربیش از ۴۵۰ هزار کندوی زنبور عسل برای تولید عسل مرغوب

برای تولید عسل مرغوب، استقرارکندو‌های زنبور عسل در دل طبیعت پر گل و گیاه آذربایجان غربی و شهرستان خوی بعنوان قطب نخست تولید این محصول دراستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با گرم شدن تدریجی هوا در این روزهای بهاری، طبیعت پرگل و گیاه شهرستان خو ی میزبان کندوهای زنبور عسل برای تولید عسل مرغوب میشود.

امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: شهرستان خوی با داشتن ۴۵۸ هزار کندوی زنبور عسل قطب اول تولید عسل در کشورمان است

او افزود: از این تعداد کندوی زنبور عسل ۴۵۰ هزار کندومدرن و بقیه بومی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه در طبیعت شهرستان خوی و وجود مزارع آفتابگردان میزان برداشت عسل از هر کندوی مدرن این شهرستان ۲۷ کیلوگرم و کندوی بومی ۷ کیلوگرم بوده که این رقم در مقایسه با میانگین کشور ۲ برابربیشتر است.

امینی پیش بینی کرد: با مساعد بودن آب و هوا میزان تولید عسل امسال در شهرستان خوی با ۱۰ درصدرشد به بیش از ۱۲ هزارتن برسد.

سالانه ۹۰ هزارتن عسل از زنبورستان‌های کشور تولید می شود که سهم آذربایجان غربی ۲۷ درصدو سهم شهرستان خوی از استان به تنهایی ۵۰ درصد است.

کار استقرار کندو‌های زنبور عسل دردل طبیعت بویژه ییلاقات شهرستان خوی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به خارج کردن پرورش زنبور عسل از تک محصولی و رونق تولید در این بخش گفت: امسال تولید ژل رویال، گرده و زهراز زنبور عسل جزء برنامه‌های تولیدی زنبور داران شهرستان خوی است که در این زمینه‌ها آموزش‌های ترویجی در اختیار زنبور داران قرار داده شده است.

در بخش صنعت زنبور داری شهرستان خوی بیش از ۱ هزار ۴۰۰ نفر فعال هستند وجود بزرگترین شرکت زنبورداری کشور در خوی این شهرستان را به قطب اول پرورش زنبور عسل و تولید در کشورمان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.