به بهانه روز غیور مردان ارتش؛

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

این روز‌ها با بحران کرونا،جان برکفان ارتش در کنار تأمین امنیت،پا به میدان گذاشته اند تا اقتدار و عملکردشان در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادمان حماسه سازی، ایمان و دلاورمردی‌های سربازان این آب و خاک است، این روز مهم، یادآور رشادت‌های بزرگ مردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.

ارتش جنوب شرق کشور با محوریت کرمان، سال هاست پهنه وسیعی از این خاک را در ید قدرت گرفته و در کنار تأمین امنیت فیزیکی، به امنیت روانی مردم نیازمند در بحران‌های مختلف نیز کمک رسانی کرده است.

فلسفه روز ارتش و علت نامگذاری آن

سرتیپ دوم امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش به فلسفه روز ارتش و علت نامگذاری این روز اشاره کرد و گفت: ارتش طی دوران طلایی پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اصلی‌ترین عامل در تسریع و سرعت بخشیدن به رخداد پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ مطرح است.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

او افزود: پیوستن نیرو‌های مقتدر در نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ به بدنه مردم، تجهیز و تحویل سلاح به مردم به همت نیروی زمینی همه در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی کمک کرد.

امیر غلامعلیان تصریح کرد: اگر ارتش به بدنه انقلاب و مردم پیوستگی نداشت، انقلاب به این سرعت پیروز نمی‌شد.

پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب سبب ماندگاری ارتش در کنار انقلاب شد

او بیان داشت: افرادی مانند نهضت آزادی، لیبرال‌ها و افرادی که به دنبال سهم خواهی از انقلاب اسلامی بودند از همان ابتدا توطئه انحلال ارتش را مطرح کردند که بصیرت و دید آینده نگری حضرت امام بود که خطر را احساس کرد و پیام تاریخی خود را در تاریخ ۲۸ فرودین سال ۱۳۵۸ ابلاغ کردند که ارتشیان در روز ۲۹ فروردین با تمام ساز و برگ خود در تمام شهر‌ها به میدان آمدند و قدرت و صلابت خود را به نمایش گذاشتند.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

ارشد نظامی آجا در منطقه جنوب شرق کشور گفت: این پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) سبب شد، ۲۹ فروردین هر سال به عنوان روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در تاریخ و در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شود و این پیام تاریخی باعث ماندگاری ارتش در کنار انقلاب شد.

بالندگی که فرمانده کل قوا زبان به تحسینش گشود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۴۰ سال بالندگی خود را با پیام تاریخی حضرت امام (ره) حفظ کرده است، گفت: خوشبختانه امروز ارتش در مرحله‌ای از آمادگی‌های رزمی و میدانی است که فرمانده کل قوا، بار‌ها زبان به تحسین و تقدیر از بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران گشوده است.

امیر غلامعلیان افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایشات مختلف خود، امروز ارتش را شجره طیبه و گنجینه‌ای از ارزش‌های اسلامی و متدین‌تر از همیشه می‌داند که این سند افتخاری است که در تارک ارتش جمهوری اسلامی می‌درخشد و ما ارتشیان افتخار سربازی را در زیر بیرق حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) داریم.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

ارشد نظامی آجا در منطقه جنوب شرق به بیان گزارشی از پیشرفت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از قبل از انقلاب تاکنون پرداخت و تصریح کرد: در دوران طاغوت، ارتش، یک ارتش تجهیزات محور بود و وقتی بدنه ارتش، بدنه تجهیزاتی می‌شود، قطعاً حضور مستشاران خارجی برای تقویت این تجهیزات ضروری است.

او بیان داشت: وقتی به تاریخچه ارتش در دوران طاغوت و قبل از انقلاب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مستشاران آمریکایی در همه بدنه ارتش حضور داشتند و اجازه ورودِ پرسنلِ بومی را به ساختار‌ها و تجهیزات نمی‌دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی تمام این ساختار‌ها از بین رفت و امروز ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش معنویت محورِ سه بعدی است.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

او بُعد اول ارتش را بُعد انضباطی در ابعاد ظاهری و معنوی عنوان کرد و افزود: بُعد دوم توانایی‌های دانشی و مهارتی و بُعد سوم آمادگی‌های عملیاتی در هر زمان و مکان است.

سرتیپ دوم امیر غلامعلیان تصریح کرد: امروز در بدنه ارتش، تمام سلاح‌ها بومی و آموزه‌های دینی است و ارتش جمهوری اسلامی ایران اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُ بَینَهُم است و هیچ ملاحظه‌ای برای کسی که بخواهد مرز‌های مارا مورد تهدید قرار دهد، نخواهیم داشت.

او بیان داشت: ما مرز‌های جمهوری اسلامی را همیشه رصد و از آن‌ها مراقبت می‌کنیم و اجازه نفوذ بیگانگان را به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ عنوانی نخواهیم داد.

فرمانده قراگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا گفت: ما امروز این اعتقاد را داریم، بُعد سوم برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تعریف شده و آن، آمادگی عملیاتی در هر زمان و مکان است که با شدیدترین و قویترین صورت خود به منصه ظهور می‌رسد و این آمادگی را نیز داریم که مرز‌ها را رصد و تهدید‌ها را سرکوب کنیم.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

او افزود: امروز، آمادگی کامل ارتش در حدی است که در کسری از زمان می‌توانیم به نقطه تهدید وارد شویم و آن‌ها را سرکوب کنیم و سالم به آشیانه خود برگردیم.

غلامعلیان اظهار داشت: امروز ارتش مقتدر جمهوری اسلامی با تکیه بردانش بومی خود و تجربه خدمتی و مهارتی در بین کارکنان، می‌تواند تمام سلاح‌ها و قطعات مورد نیاز خود را بسازد و خودکفا باشد.

خودکفایی ارتش در ساخت سلاح‌ها و بی نیازی به تجهیزات خارجی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: امروز به پشتوانه نیرو‌های مهارتی که در اختیار داریم در ساخت همه سلاح‌ها خودکفا هستیم و هیچ نیازی به تجهیزات خارجی نداریم.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

امیر غلامعلیان با بیان اینکه در ساخت توپ، تانک و حتی ساخت بالگرد خودکفا هستیم، افزود: تانک‌های ذوالفقار، براق و هلی کوپتر ساخت تولید هستند و ان شاء الله هلی کوپتر ملی را تولید خواهیم کرد که در حال حاضر کار‌های تحقیقاتی آن در حال انجام است.

او تصریح کرد: حتی هواپیمای صاعقه یکی از تجهیزات بومی است که در حال تولید است و بعد از تولید، به بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران تزریق خواهد شد.

کمک‌های مردم یاری ارتش در بحران‌ها

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حنوب شرق ارتش با اشاره به بلاخیز بودن کشور و کمک‌های مردم یاری ارتش در بسیاری از بحران‌های در نقاط مختف کشور گفت: امروز در همه بحران‌ها از جمله سیل، زلزله و... ارتش به عنوان اصلی‌ترین و اولین نیروی کمکی به کمک مردم می‌شتابد.

او به وقوع زلزله و سیل در مناطق مختلف کشور از جمله بم، سرپل زهاب، سیستان و بلوچستان، گلستان، پل دختر و ... افزود: مردم باید این باور و یقین را داشته باشند که ارتش مقتدر و قهرمان همیشه در کنار آن‌ها است و در تمام عرصه‌های و بحران‌ها از آن‌ها مراقبت و پشتیبانی خواهد کرد.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

ارشد نظامی آجا فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق در خصوص اقداماتی که ارتش در زمان شیوع بیماری کرونا در سطح استان کرمان انجام داد، تصریح کرد: در زمان شیوع و حاد شدن بیماری کرونا، ارتش تمام ظرفیت‌های خود را برای مردم به کار گرفت.

اقدامات ارتش در ایام کرونایی

او تهیه و توزیع ماسک، اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، برپایی ۲۸ ایستگاه پایش و غربالگری در مکان‌های مختلف، حضور آمبولانس‌ها و نیرو‌های امدادی، توزیع کمک‌های مومنانه در مناطق محروم و نیازمندان، گندزدایی اماکن عمومی، اداره‌ها و ... را از جمله اقدامات ارتش طی ایام شیوع کرونا برشمرد و بیان داشت: تا وقتی که مردم استان به این کمک‌های نیاز داشته باشند، ادامه خواهند داشت.

آمادگی ارتش برای راه اندازی نقاهتگاه برای بیماران کرونایی

امیر غلامعلیان گفت: هم اکنون با راه اندازی نقاهتگاه در مرکز آموزشی ۰۵، این آمادگی را داریم، در صورتی که تخت‌های بیمارستان، گنجایش بیماران کرونایی را نداشته باشند، آن‌ها را پذیرش و درمان کنیم.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

او افزود: هم اکنون بیمارستان منطقه‌ای امام حسین در استان کرمان نیز با ۵۲ درصد از ظرفیت تخت‌های آ‌ی سی یو و ۲۲ درصد از ظرفیت تخت‌های معمولی در خدمت بیماران کرونایی است که این عدد قابل توجهی است.

فرمانده قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش با اشاره به ضعف زیر ساخت‌های رودخانه‌های استان و سیل خیز بودن آن‌ها تصریح کرد: طی پارسال، تمام ظرفیت گروه مهندسی ارتش برای احداث سیل بند و دایک‌های حفاظتی در اختیار استانداری قرار گرفت که کار خود را به نحو مطلوب در مناطق شهداد، اندوهجرد و ریگان انجام دادند که مورد تقدیر در بخش‌های مختلف کشوری قرار گرفت.

آمادگی ارتش برای تأمین امنیتِ کویر در کنار حفاظت از مرز‌ها

امیر غلامعلیان بیان کرد: ارتش، امروز این آمادگی را دارد تا در کنار حفاظت از مرز‌ها و برخورداری از همه ظرفیت‌ها که برای مراقبت از مرز‌ها در اختیاردارد، امنیت کویر را نیز تأمین کند.

او اظهار داشت: امنیت کویر در جنوب شرق بحث گسترده‌ای است که ارتش ظرفیت‌های یگان پهپادی خود را در اختیار استانداری قرارداده است و این آمادگی وجود دارد تا در صورت لزوم، برای پایش کویر در منطقه جنوب شرق به کمک استان بشتابد.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان، بزرگترین ناوگان بالگردی در خاورمیانه

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به ظرفیت بالگردی ارتش در استان کرمان گفت: پایگاه سوم رزمی هوانیروز استان کرمان، بزرگترین ناوگان بالگردی در خاورمیانه است که در خدمت ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کرمان قرار دارد و ظرفیت بزرگ و مهمی برای این استان است.

او در خصوص تجهیز بالگرد‌ها و رفع نقاط ضعف آن‌ها افزود: طی دوران طاغوت، در حرکت و تیراندازی بالگرد‌ها در شب، اشکالاتی وجود داشت که امروز همه این ضعف‌ها و اشکالات در حال رفع شدن است.

امیر غلامعلیان تصریح کرد: خوشبختانه آمادگی ناوگان بالگردی، طی هر ساعتی از شبانه روز در بحث امنیت کویر و سایر موضوعات دیگر که نیاز به ارتش باشد، دراستان وجود دارد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه ارتش در کرمان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش به برنامه‌های گرامیداشت دهه ارتش در کرمان اشاره کرد و گفت: امسال مراسم گرامیداشت روز ارتش از ۲۱ فروردین همزمان با سالروز شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی آغاز شد و تا ۳ اردیبهشت، سالروز شهادت سپهبد قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش ادامه دارد.

امیر غلامعلیان افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین قرمز شدن وضعیت کرونایی کرمان، آغاز برنامه‌های گرامیداشت دهه ارتش که یادواره شهید صیاد شیرازی بود، به صورت مجازی برگزار شد.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

او با اشاره به توزیع بزرگترین کاروان کمک‌های مومنانه در مناطق محروم استان کرمان با مشارکت کمیته امداد تصریح کرد: به دنبال لبیک به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در این مرحله، هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه که شامل ۴ هزار قلم وسایل به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد ریال بود در مناطق محروم و اقشار آسیب دیده توزیع شد.

امیر غلامعلیان، رژه باشکوه خودرویی در روز ۲۹ فروردین در مرکز آموزشی ۰۵، بهره برداری از نقاهتگاه برای بیماران کرونایی و احداث بیمارستان صحرایی در ۰۵، گلباران و غبارروبی گلزار شهدا، توزیع کمک‌های مومنانه در مناطق محروم استان کرمان و تعامل، دیدار و هم افزایی با سپاه را ازدیگر اقدامات و برنامه‌های گرامیداشت دهه ارتش در کرمان عنوان کرد.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

امیر سرتیپ دوم عباس اعتمادزاده، فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز استان کرمان نیز گفت: هوانیروز از یگان‌های عمده ارتش است که به گفته تمام مستشاران نظامی دنیا، بعد از انقلاب باید از هم فرو می‌پاشید و از بین می‌رفت؛ چون در زمان شاه، تمام کار‌های تعمیراتی، آموزشی و مدیریت به دست آمریکایی‌ها و مستشاران نظامی انجام می‌شد؛ ولی بزرگ مردان ارتش به ویژه هوانیروز نشان داد که نه تنها توان و نیرو‌های مجرب خود را ازدست نداد بلکه با مسلح کردن انواع بالگرد ها، نصب دوربین دید درشب برای پرواز و دیگر تجهیزات به پرورش نیرو‌های متعصب به نظام و ولایت همچنان پابرجاست.

او افزود: اگر عملیات مرصاد را در هر کجای دنیا نام ببرید، اولین کلمه‌ای که می‌شنوید، هوانیروز است.

هوانیروز کرمان یکی از بزرگترین یگان‌های ارتش هوانیروز است

امیر سرتیپ دوم خلبان اعتماد زاده تصریح کرد: پایگاه هوانیروز کرمان در قلب کویر ایران، یکی از بزرگترین یگان‌های ارتش هوانیروز است که در تأمین امنیت، کمک به مردم در شرایط بحرانی و امداد و نجات، نقش مهمی در جنوب شرق ایفا می‌کند.

او با اعلام اینکه امروز هوانیروز به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کرده است، گفت: در نهضت قطعه سازی، فرآیند بسیار بزرگی در هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی آغاز شده است.

فرمانده پایگاه هوانیروز استان کرمان، دوربین‌های دید در شب را یک مجموعه تاکتیکی دانست و افزود: بالگرد‌هایی که قبلاً در اختیار داشتیم، برای پرواز از طلوع تا غروب طراحی شده بودند، اما با استفاده از این دوربین‌های دید در شب، بالگرد‌های ما فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

امیر اعتماد زاده با بیان اینکه هوانیرز علاوه بر مأموریت‌های سازمانی، مأموریت‌های فراسازمانی و مردمی را هم دارد، تصریح کرد: هوانیروز در کنار مردم است و در صورت بروز هر مشکلی در هر نقطه‌ای از کشورمان، یکی از یگان‌هایی که در آنجا حضور پیدا می‌کند، هوانیروز است.

راه اندازی اورژانس هوایی هوانیروز در مناطق کرمان، زاهدان و سیرجان

او گفت: هوانیروز در مناطق کرمان، زاهدان و سیرجان اورژانس هوایی را راه‌اندازی کرده و ۱۵۰ کیلومتر جاده‌ای را زیرپوشش هوایی قرار داده است و در زمان تصادفات و مکان‌هایی که بیمارستان وجود ندارد، اورژانس هوایی هوانیروز به کمک همه می‌شتابد.

فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان با بیان اینکه هوانیروز هر غیر ممکنی را ممکن می‌سازد، افزود: با این روحیه ولایتمداری که پرسنل هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران دارند، همواره در کنار مردم هستند و در خط ولایت حرکت می‌کنند.

خدمات هوانیروز به نظام از ابتدای انقلاب تاکنون

امیر اعتماد زاده تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، هوانیروز در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هم اکنون نیز در عملیات‌های مختلف امداد و نجات در کنار مردم است.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

او بیان کرد: کمک به سپاه در سرکوب غائله کردستان و پاوه و تقدیم شهدای سرافراز در این عملیات‌ها تا حضور در عملیات‌ها و مناطق جنگی در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان یگان پشتیبانی کننده به گونه‌ای بوده است که در صحنه‌های نبرد، وقایع تاریخی و منحصر به فردی را رقم زده و این در تاریخ دفاع مقدس ثبت شده است.

فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان گفت: حضور هوانیروز در عملیات مرصاد، حسن ختام زیبا و برگ زرین این نیروی ولایی و الهیِ همیشه در صحنه بوده که با یک طراحی زیبا و نقشه عملیاتی دقیق به فرماندهی امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، دشمن و منافقان را به کام مرگ کشاند.

امیر اعتماد زاده افزود: هوانیروز در سال‌های پس از جنگ نیز همواره در تأمین امنیت به ویژه در منطقه جنوب شرق، نقش مهمی داشته است و دارد.

حضور موثر هوانیروز در بحران‌های اخیر

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان به اقدامات مردم یاری هوانیروز اشاره کرد و بیان داشت: هوانیروز در سال‌های اخیر در بحران‌های مختلف، همواره در خدمت مردم بوده که در حوادثی از جمله سیل، زلزله و ... به سرعت به یاری ملت شتافته است.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

امیر اعتماد زاده تصریح کرد: در بحث امداد و نجات نیز یکی دیگر از اقدامات و خدماتی که هوانیروز به مردم ایران به ویژه مردم جنوب شرق ارائه کرده است، کمک به حمل مصدومان و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی به صورت اورژانس هوایی با بالگرد‌های ۲۱۴ است.

او در خصوص اقدامات مهم هوانیروز در حمل مصدومان اظهار داشت: این پایگاه مصدومانی که در آخرین نقطه از سیستان و بلوچستان نیاز به کمک دارند را در کمتر از چند دقیقه به یکی از مراکز درمانی منتقل می‌کند.

امیر اعتماد زاده گفت: آمادگی رزمی و به روز نگه داشتن بالگرد‌ها با توجه به شرایط تحریم در موقعیت‌های سخت و بحرانی انجام شده است و هوانیروز کرمان به عنوان یک پایگاه همیشه آماده و پا دررکاب ماموریت‌های ارتش قرار گرفته است.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

او به رزمایش اقتدار ۹۹ که طی پارسال در منطقه جاسک با حضور نیرو‌های مختلف ارتش برگزار شد، اشاره کرد و افزود: این رزمایش نمونه بارزی از حضور پر اقتدار هوانیروز در انجام مأموریت‌ها بود که با انجام عملیات ترکیبی با سایر نیرو‌های واکنش سریع ارتش، عملیات شبانه با نصب دوربین‌های دید درشب ساخت متخصصین هوانیروز برای اولین بار با موفقیت کامل و بدون کوچکترین خطا در محاسبات انجام شد.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان تصریح کرد: ماموریت‌های این پایگاه در زمان شیوع بیماری کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان پایور، وظیفه و ... انجام می‌شود.

او بیان کرد: رنگ آمیزی و زیبا سازی بلوک‌های شهرک، ساخت پارک، پیست‌های ورزشی، راه اندازی مرکز نیکوکاری سپهبد‌های اخلاص طی پارسال در شهرک هوانیروز، راه اندازی کارگاه ماسک دوزی و اهدای ماسک، تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، اهدای گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان بی بضاعت و تجلیل از خانواده شهدای شهر کرمان از سایر اقدامات خداپسندانه این مرکز بوده است.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

افتخارات پایگاه هوانیروز کرمان

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان، راه اندازی اورژانس هوایی سیرجان را از اقدامات هوانیروز طی پارسال عنوان کرد و گفت: کسب رتبه برتری کشوری در جشنواره اسوه و مالک اشتر پایگاه بسیج براداران در شهرک سازمانی، رتبه برتر جشنواره مالک اشتر استانی پایگاه بسیج خواهران، رتبه برتر روابط عمومی پایگاه هوانیروز در همایش روابط عمومی ارتش طی پارسال، کسب رتبه‌های برتر ارتش در جشنواره طرح‌های فرهنگی مصباح و جشنواره تابستانه از دیگر افتخارات این پایگاه بوده است.

حرف آخر ...

پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) سبب شد، ۲۹ فروردین هر سال به عنوان روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در تاریخ و در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شود و این پیام تاریخی سبب ماندگاری ارتش در کنار انقلاب شد و امروز همسایگان و دشمنان این کشور باید بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند و اجازه هیچ تهدیدی را نخواهند داد.

اقتداری که در برگ برگ خاطرات این سرزمین حک می‌شود

آری، نیرو‌های مسلح ایران زمین ما کسانی‌اند که همواره در کنار مردم هستند و در مسیری که خواست مردم است، به عنوان نیروی مسلح مردمی از امنیت کشور دفاع می‌کنند و در تمام صحنه‌ها و بحران‌ها در کنار مردم هستند.

آنچه که امروز بدان می‌بالیم، مرهون حماسه آفرینی و پایمردی همین غیور مردان و شجاعان جان برکفی است که در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس از کارزاری شگرف و در مقابل تمامی قدرت‌های روز جهان، سربلندی و افتخار را برای میهن عزیزمان ایران به ارمغان آوردند و امروز ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران، همچنان با شکوه و پرصلابت از وجب به وجب این خاک و مردم شریف ایران پاسداری می‌کند.

گزارش از میترا میرزادی

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار