افراد مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

هنرمندان و دانشمندانی در دنیا بودند که در زمان زنده بودنشان جامعه آنها را نمی پذیرفت ولی پس از مرگشان معروف شدند و مورد توجه جهان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم؛ بسیاری از افراد با استعداد هستند که در طول زندگی خود با وجود توانایی‌های متمایزی که نسبت به دیگر مردم دارند، توسط جامعه خودشان و جهان شناخته نمی‌شوند. با این حال، آن‌ها پس از مرگشان به چهره‌های مشهوری تبدیل می‌شوند و مردم سعی دارند خود را به آنان نزدیک کرده و ادعا می‌کنند که آن‌ها را می‌شناختند و با نام آن‌ها برای خود اعتبار جمع می‌کنند.

در ادامه داستان برخی از این افراد مشهور را می‌خوانید:

امیلی دیکینسون

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

امیلی دیکینسون، شاعر در حال حاضر یک چهره مشهور است. او در دسامبر سال ۱۸۳۰ متولد شد و آثار او از بهترین آثار ادبیات زنان به حساب می‌آید. امیلی در دوران زندگیش شخصیتی خجالتی و درونگرا داشت و اگرچه ۸ شعر او در حالی که زنده بود منتشر شد، گفته می‌شود که امیلی حدود ۱۸۰۰ شعر را عمدا از دید مردم پنهان نگه داشته است. او در آن شعر‌های پنهان چشم انداز خود از مرگ و طبیعت را سروده بود. پس از مرگ وی در می‌سال ۱۸۸۶، خواهرش لاوینیا این اشعار را ویرایش و منتشر کرد.

فرانس کافکا

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

فرانس کافکا، نویسنده اهل جمهوری چک، متولد ژوئیه سال ۱۸۸۳، یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم محسوب می‌شود. او وقتی در فرانسه آثارش را به ناشران نشان می‌داد، رد می‌کردند و هیچ کس کافکا را جدی نگرفت. او با مبحث اگزیستانسیالیسم سر و کار داشت، که انقلابی در زمان او بود. کافکا قبل از مرگش در فرانسه به یکی از دوستانش توصیه کرد که پس از مرگش همه آثار او را بسوزاند. اما دوست او همه آثارش را منتشر کرد تا همه مردم او را بشناسند. کافکا در ژوئن سال ۱۹۲۴ درگذشت.

وینسنت ون گوگ

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

وینسنت ون گوگ در مارس ۱۸۵۳ متولد شد، او از کودکی خجالتی بود و در طول زندگی فرصتی برای نشان دادن استعداد خود به عنوان یک نقاش پیدا نکرد. در اواخر بیست سالگی، عشق به نقاشی را کشف کرد و سعی کرد معنای زندگی را از طریق هنرش به دیگران نشان دهد. با این حال، او نتوانست نقاشی هایش را منتشر کند، که همین موضوع باعث شد او به افسردگی و صرع مبتلا شود که در نهایت منجر به مرگ او در ژوئیه سال ۱۸۹۰ شدند. پس از مرگ ون گوگ، حدود ۲ هزار نقاشی از آثار هنری او کشف شد که امروزه میلیون‌ها دلار ارزش دارند.

آلفرد وگنر

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

آلفرد وگنر، دانشمند و زمین شناس آلمانی متولد نوامبر سال ۱۸۸۰، مدرک نجوم را از دانشگاه برلین دریافت کرد و هدفش انجام آزمایشات و کشف بسیاری از حقایق در مورد رانش مداوم قاره‌ها و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر بود. آلفرد نظریه‌های خود را در طول زندگی منتشر کرد، اما به دلیل فقدان مدارک مشخصی که ادعاهایش را ثابت کند؛ جدی گرفته نشد. پس از مرگ او، جان توزو ویلسون، فیزیکدان شواهد قابل توجهی را برای اثبات درست بودن نظریه‌های آلفرد وگنر یافت. آلفرد در نوامبر سال ۱۹۳۰ درگذشت.

گالیله

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

گالیله، دانشمند و ریاضیدان در قرن شانزدهم و به طور مشخص در سال ۱۵۶۴ بود. او اولین تلسکوپ را برای بررسی ستاره‌ها و سیارات قابل مشاهده از زمین ساخت و اولین کسی بود که لکه‌های خورشید و دهانه‌های ماه و بسیاری موارد دیگر را کشف کرد. در دورانی که وی زندگی می‌کرد مردم اعتقادات مذهبی بسته‌ای داشتند و نظریه‌های گالیله را مخالفت صریح با همه متون مذهبی می‌دانستند. گالیله در ژانویه سال ۱۶۴۲ درگذشت.

هنری دیوید تورو

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

هنری دیوید تورو نویسنده، فیلسوف و مورخ آمریکایی متولد ژوئیه سال ۱۸۱۷ است. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به «والدن» و «نافرمانی مدنی» اشاره کرد. او در طول زندگی خود مفهوم همزمانی زندگی ساده با طبیعت را تبلیغ کرد، اما در آن زمان هیچ کس مفاهیم و نوشته‌های او را که حاوی نمادین و مفاهیم پنهان زیادی بود، درک نکرد، بنابراین آن‌ها نادیده گرفته شدند. او حدود ۹۰۰ کتاب نوشت که فقط ۲ کتاب از آن‌ها در طول زندگیش منتشر شد. با این وجود، آثارش بر اندیشه‌های ماهاتما گاندی تأثیر زیادی گذاشت و سرانجام در می‌سال ۱۸۶۲ درگذشت.

گرگور یوهان مندل

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

گرگور یوهان مندل، متولد ژوئیه سال ۱۸۲۲، بنیانگذار ژنتیک مدرن محسوب می‌شود، وی بسیاری از آزمایشات خود را روی گیاه نخود ارائه داد و الگو‌های رایج را در بسیاری از ساختار‌های گیاهان مشاهده کرد. این کشف انقلابی در آن زمان برای بسیاری از مردم درک نشده بود، که همین موضوع باعث شد مندل کار خود را کنار بگذارد. اما در آغاز قرن بیستم اهمیت ژنتیک کشف شد و امروز از نظریه‌های وی به عنوان قوانین ژنتیک مندلی یاد می‌شود. مندل در ژانویه سال ۱۸۸۴ درگذشت.

ادگار آلن پو

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

ادگار آلن پو نویسنده و شاعر آمریکایی، متولد ژانویه ۱۸۰۹، بیشتر به خاطر نوشته‌های عاشقانه اش که معطوف به رمز و راز است شهرت دارد. اما او در طول زندگیش شناخته نشد. او اولین کسی بود که یک داستان کوتاه کارآگاهی نوشت و شخصیت کارآگاه دوپین را معرفی کرد که آرتور کانن دویل برای شخصیت شرلوک هلمز از آن الهام گرفته است. بیشتر نوشته‌های او در حالی که هنوز زنده بود منتشر شد، اما او پول کافی برای تأمین زندگی از این راه بدست نیارود و سرانجام آلن پو در اکتبر سال ۱۸۴۹ درگذشت.

هنری دارگر

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

هنری دارگر، نویسنده که در آوریل سال ۱۸۹۲ متولد شد و در دوران زندگیش فردی معلول ذهنی محسوب می‌شد که به تنهایی در شیکاگو زندیگ می‌کرد. پس از مرگ او در آوریل سال ۱۹۷۳، مردم هنر و نویسندگی دارگر را شناختند. امروز هزینه یک نسخه خطی کتاب او با قیمت بیش از ۸۰ هزار دلار نمایش داده می‌شود. اثر معروف وی داستان دختران ویویان، از بهترین آثار هنر و ادبیات است.

عمار
۱۱:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در حیرتم از مرام این مردم پست این مردم زنده کش و مرده پرست تا هست به ذلت بکشندش ز جفا تا رفت به عزت ببرندش سر دست در عجبم از این مردم پست .... !!! اونم اگه آثاری از خودش باقی گذاشته باشد اگر نه در تنهایی و بی کسی وقتی مرد نمی برندش با عزت سر دست توف و اف بر این دنیای بی رحم ناجوانمرد بی عدالت تبعیضگران باد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
۱۳:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عمار جان، فکر کنم 24 ساعته داری نظر مینویسی زیر خبرها
۱۱:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کمی هم در مورد نوابغ اسلامی مطالعه و مطلب بنویسید. خود فراموشی تا کجا ....
۱۵:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدوم نوابغ ؟
یکی را نام ببر که چیزی کشف کرده باشه؟
۱۶:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ادم تاثیرگذاری نداریم که کسی بخواد در موردشون بنویسه.
۲۲:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چشاتون باز کنید و ببینید غرب زده ها!!!
۰۳:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدوم نوابغ؟؟؟؟؟
شووخی میکنی یا داری جدی میگی؟
واقعا تاسف برانگیزه انقدر خودحقیر بینی
برای نمونه همون گالیله که اینجا نوشته مخترع تلسکوپ
تلسکوپ رو اولین بار ابن هیثم ساخته
باقیش رو هم برو بخون
خود حقیر بین نباش
۰۷:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
جماعتی که 2 خط مطالعه نداشتن تو عمرشون، یه عده خودتحقیر بی ارزش و پست، اومدن میگن کدوم نوابغ !
۰۸:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فردوسی کو پس؟
ایران
۱۲:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوست عزیز و گرامی این خبر مربوط به افراد مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند هست !!!
پس با این حساب فردوسی شاعر نامدار ایرانی نباید تو این لیست باشه