رضایت مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش از رعایت تناسب بین حوزه ورزش و جوانان در کرمان

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش گفت: کرمان ازمعدود استان‌هایی است که تناسب بین حوزه ورزش و جوانان را به خوبی رعایت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از دفتر مشاوره امید زندگی در کرمان، ضمن قدردانی از خدمات مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در حوزه جوانان، گفت: انصافاً شما جزو معدود مدیرانی هستید که تناسب بین حوزه ورزش و جوانان را به خوبی رعایت کرده اید.

او افزود: طی آخرین نشستی که در تهران داشتیم و مواردی که صحبت شد، هم بدنه کارشناسی کرمان و هم نژادزمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان این استان، نهایت همکاری را داشته اند و معمولاً در پاسخگویی به مخاطبان جزو اولین استان‌ها هستند.

کریمی با تشکر از رامین عبدلی، عضو مجمع جوانان استان کرمان و دبیر موسسه مردم نهاد کلبه آسمانی به سامانه ملی امید زندگی (ارائه شده از سوی این سمن) اشاره کرد و گفت: وی در این مدت تعامل بسیار خوبی با ما داشته است و پارسال نیز هفته ازدواج همکاری خوبی از وی و همکارانشان شاهد بودیم.

او تصریح کرد: در زمینه سامانه ملی امید زندگی هر طور بتوانیم حمایت می‌کنیم؛ چون این مجموعه می‌تواند برای تعداد زیادی از فارغ التحصیلان حوزه روانشناسی ایجاد اشتغال کند و از سوی دیگر برای جوانان هم سن و سال این‌ها که به دنبال استخدام در جا‌های مختلف هستند، فرصتیست تا نشان داده شود، کارآفرینی خیلی پروسه بهتر و اثربخش تری است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به دست اندرکاران این سامانه گفت: نقد و بررسی‌های این سامانه به منظور پیشرفت کار بوده که البته دوستان کرمان هم پذیرفته اند و برای رفع آن تلاش کرده اند.

کریمی افزود: سعی می‌کنیم از این به بعد هم در حد بضاعتمان کمک کنیم که البته جا‌هایی نیز باید کل مجموعه وزارتخانه بسیج شود؛ چون بحث ملیست، شاید از اختیارات دفتر ما خارج است؛ اما ما از کمک فکریمان مخصوصا در حوزه تبلیغات و به رونق رسیدن مجموعه که ایرادی به مجموعه وارد نباشد، قطعاً پشتیبان شما هستیم و کمکتان می‌کنیم.

او تصریح کرد: پیش بینی من این است، سامانه اگر از شیوه اصولی جلو رود، آینده بسیار درخشانی در پیش دارد و آنقدر به درآمدزایی می‌رسد که با خود می‌گویید چرا قبلا از این کانال وارد نشدیم.

کریمی بیان کرد: کار‌های بزرگ کردن، به ویژه اگر برای اولین بار باشد، سختی‌های خودش را دارد و ممکن است با ممانعت و نظر کارشناسی همراه باشد؛ بنابرایی از مانع‌هایی که با آن روبه رو می‌شوید دلسرد و نا امید نشوید.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این بازدید گفت: امروز با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، نیاز داریم فرهنگ مشاوره به عنوان یک فرهنگ فراگیر نهادینه شود تا عامه مردم بتوانند برای مشکلاتشان از مراکز مشاوره استفاده کنند.

او خطاب به مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: از حسن اعتماد شما و آقای تندگویان که این میزبانی را به کرمان دادید، سپاسگزارم.

پاریزی به سامانه ملی امید زندگی اشاره و تصریح کرد: برای راه اندازی سامانه ملی امید زندگی ابتدا یک تحلیلی صورت گرفت، سپس تصمیمی گیری شد تا این سامانه در این حوزه راه اندازی شود و این کار با قراردادی که با شرکت مربوط بسته شد، انجام شد.

او با اعلام اینکه در هر کاری ممکن است، ایراداتی وجود داشته باشد که این‌ها باید مرتفع شود، بیان کرد: در مجموع، کار ارزشمندی است که پس از آنالیز‌ها و تحلیل‌هایی صورت گرفته، اجرایی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: معتقدم نباید بخش پشتیبانی این سامانه منوط به پشتیبانی‌های بخش دولتی باشد، چرا که در بخش دولتی تغییرات و نظرات سلیقه‌ای زیادی داریم و ممکن است، کسانی ورود کنند که این را قبول نداشته باشند، پس شما باید این سامانه را مستقل کنید و کار را به جایی برسانید که بتواند خودش، خودش را اداره کند.

پاریزی افزود: راغب هستیم، وزارتخانه کمک کند، کار تکمیل شود و این حمایت صورت گیرد و انتظار داریم استان نیز انتظارات را برآورده کند.

او تصریح کرد: این سامانه، یک سامانه ملی است، با توجه به اینکه مرکزیتش کرمان است، پس باید نمود کارش در کرمان بیشتر باشد و سپس بتواند به سایر استان‌های کشور تعمیم پیدا کند تا آن مطلوبی که مدنظر وزارت است هم تأمین شود.

پاریزی تأکید کرد: این کار نباید به شکل نیمه تمام رها شود، بکله باید یک ساماندهی صورت گیرد و تکمیل آن انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: معتقدم روز به روز که جلوتر می‌رویم، مباحث مربوط به مشاوره به صورت نیاز و ضرورت در بین مردم و جامعه احساس می‌شود.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: کرمان در حوزه جوانان و مسائل مربوط به این حوزه با مجموعه سمن‌ها و نیرو‌های مستعدی که دارد و کار‌هایی که انجام شده مانند شبکه ملی امید زندگی، بتواند پاسخگوی اعتماد وزارت ورزش و جوانان باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار