لزوم دسترسی آسان دانشجویان به امکانات ورزشی

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: رشد فضاهای ورزشی در دانشگاه ها خوب بوده و جانمایی مناسب امکانات ورزشی و دسترسی آسان موجب مشارکت بیشتر دانشجویان در ورزش شده است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین افتتاح مجازی ۱۱ پروژه ورزشی در دانشگاه ها  با حضور تقی زاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان  وزارت علوم و علیزاده مدیرکل تربیت بدنی این سازمان صورت گرفت.

غلامرضا غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه همواره توسعه امکانات و فضا‌های ورزشی در دانشگاه‌ها مورد توجه سیاستگذاران آموزش عالی بوده است، اظهار کرد: این امر به دلیل اهمیت نقش ورزش در سلامت جسمانی و روحی دانشجویان است.

او افزود: نقش ورزش و نشاط در کیفیت تجربه زیستی دانشجویان بر همگان روشن است و در همین راستا است که در سال‌های اخیر توجه زیادی به رشد سرانه ورزشی در دانشگاه‌ها شده و به دلیل اهمیت این امر، انشاالله این مسیر تدوام خواهد یافت.

غفاری با اشاره به همکاری سازمان امور دانشجویان، صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه‌ها برای توسعه ورزش دانشجویی گفت: در نتیجه همین هم افزایی است که پروژه‌های ورزشی متناسب با نیاز دانشجویان تعریف می‌شوند و در کمترین زمان به بهره برداری و بازدهی می‌رسند.

در ادامه این آیین، ۱۱ پروژه ورزشی بامساحت ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

در این آیین زمین چمن مصنوعی و والیبال ساحلی مرکز آموزش عالی شهرضا، مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی و پیست دوچرخه سواری در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین، زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی سیرجان، کفپوش زمین روباز دانشگاه ملایر و مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی به بهره برداری رسید.

همچنین در این آیین مسیر و پیست دوچرخه سواری در دانشگاه‌های صنعتی اراک، شهر کرد، بزرگ مهر قائنات و علم و فناوری مازندران به بهره برداری رسید.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ورزش دانشجویان تعطیل تعطیله. برخی افراد فقط حقوقش رو میگیرند مثلا در ورزش دانشجویی برخی رفقاشون رو رییس انجمن میگذارن مثل میرزایی رییس انجمن جودو دانشجویان که جودوکار نیست و رفاقتی در جودو و کشتی و ...... میچرخه و سفر و حقوق و رزومه میگیره .