ممنوعیت خدمت رسانی به مسافران در بام ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه هرگونه خدمات، پذیرش در اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی به مسافران ورودی به استان ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارائه هرگونه خدمات، پذیرش در اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی به مسافران ورودی به استان ممنوع است و علاوه‌بر آن پلیس‌راه باید خودرو‌های بومی را از مبادی ورودی استان برگشت دهد چرا که صدور جریمه به تنهایی کارساز نیست.

او افزود: با توجه به افزایش قدرت بیماری‌زایی ویروس کرونا و ورود به موج پنجم این بیماری، ضروری است تا مراقبت‌ها در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش تشدید شود.


بيشتر بخوانيد


مردانی اضافه کرد: علاوه‌بر مشارکت‌جویی دستگاه‌ها و همراهی مردم در ریشه کن شدن این بیماری در استان نقش اساسی دارد از همین رو باید با اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه همکاری مردم را تقویت کرد.

او گفت: تلاش بر این است که اعمال این محدودیت‌ها به صورت داوطلبانه از سوی اصناف انجام گیرد و برای این موضوع از ظرفیت اتحادیه‌ها و اصناف بهره‌گیری شود و ساعاتی را برای تعطیلی اصناف در نظر گرفت.

مردانی تصریح کرد: تشدید نظارت بر تردد‌های شبانه «ساعت ۲۲ تا سه بامداد» و جریمه خودرو‌های متخلف ضروری است و برخی افراد با مجوز تردد می‌کنند که باید این مجوز‌ها راستی‌آزمایی شود.

او اظهار داشت: حضور مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها باعث شیوع بیشتر ویروس خواهد شد، این در حالی است که چادر زدن در این مکان‌ها ممنوع است و پارک‌بان‌ها و ماموران شهرداری باید در این خصوص تذکر دهند.

مردانی افزود: فعالیت تمامی رشته‌های ورزشی در شهرستان‌های قرمز شیوع کرونا «شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن» تعطیل است.

او اضافه كرد: همچنین فعالیت هیات‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی پارسال باشد و تا اطلاع بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزی برای برگزاری مراسم‌های تعزیه‌خوانی صادر نمی‌شود.

مردانی اظهار داشت: تالار‌های پذیرایی با ۲۵ درصد ظرفیت فعال است و صرف شام باید به صورت بیرون‌بر باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار در وضعیت در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار