وزیر خارجه انگلیس: شرکای بین المللی حداکثر نفوذ خود را بر طالبان اعمال کنند

وزیر خارجه انگلیس در جلسه‌ای مجازی مربوط به تحولات افغانستان گفت: شرکای بین المللی باید حداکثر نفوذ خود را بر طالبان اعمال کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در جلسه مربوط به تحولات افغانستان گفت: ما خواستار خروج امن افغان‌ها از این کشور هستیم و بر تعهد طالبان مبنی بر خروج اتباع خارجی و افغان از افغانستان تاکید می‌کنیم.

وزیر خارجه انگلیس افزود: افغانستان نباید به پناهگاهی امن برای تروریسم تبدیل شود و خواستار اطمینان از دسترسی بشردوستانه هستیم.

راب همچنین گفت: شرکای بین المللی باید حداکثر نفوذ خود را بر طالبان اعمال کنند تا از آنها بخواهند مواضع معتدلی داشته باشند.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: دومینیک راب، وزیر امور خارجه مذاکراتی را انجام داد که شامل گروه هفت، ناتو، قطر و ترکیه در مورد افغانستان بود.

راب این سخنان را در جلسه مجازی وزرای خارجه و مقامات آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، ناتو، قطر و ترکیه عنوان کرده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفته است: ما از مشارکت شرکت کنندگان در این جلسه و همکاری نزدیک آنها در مورد افغانستان قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار