مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی سبب نوسازی آن ها در کشور می شود و شاهد کاهش تولید و آسیب به صنعت و اشتغال کشور هستیم.

جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به افزایش کشنده های فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در سال ۹۷ اعلام شد که حدود ۲۰۲ هزار دستگاه نیاز به نوسازی دارند‌؛ برخی از کشنده‌هایی که اکنون در جاده‌ها تردد دارند علاوه بر آلایندگی بالا، مصرف سوخت زیادی هم دارند.

او با بیان اینکه ظرفیت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین در داخل کشور وجود دارد، گفت: نیاز بازار ۶ هزار دستگاه کامیون کشنده در سال است که هم اکنون ۳ هزار دستگاه آن در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود.

مزایا و معایب واردات کامیون چیست؟

این مقام مسئول با بیان اینکه واردات کامیون‌های دست دوم باعث می‌شود کامیون‌های اروپایی توسط کشور ما نوسازی شوند، گفت: در مقابل ما موظف به خدمات پس از فروش به کامیون‌های مستعمل هستیم و شاهد کاهش تولید داخل و آسیب به صنعت داخل و اشتغال باشیم.

وی گفت: این ادعا وجود دارد که در داخل کمبود کشنده وجود دارد و با واردات این کشنده‌ها این کمبود جبران می‌شود، اما این کار تنها باعث می‌شود صنعت کشور‌های دیگر رونق پیدا کند و هزینه‌های اضافی بر دوش رانندگان تحمیل کند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه برخی ادعا دارند کیفیت کشنده‌های اروپایی بیشتر از کیفیت کشنده‌های داخلی است، گفت: کیفیت کشنده‌های داخلی کمتر از کشنده‌های وارداتی نیست و تمام کشنده‌های داخلی استاندارد‌های لازم را دارند و قیمت آن‌ها نیز متناسب با کیفیت آنها است.


بیشتر بخوانید: 


توسلی مهر با تاکید بر اینکه واردات کشنده‌های وارداتی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: اکنون کشنده اروپایی را ۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسانند؛ اگر فرض کنیم ۲ میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق گیرد، قسط ماهانه آن ۷۰ میلیون تومان می‌شود که علاوه بر این ماهانه ۳۵ میلیون تومان هزینه خودرو بر عهده راننده است، یعنی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما مگر یک راننده چقدر درآمد دارد که این کشنده را بخرد و از پس هزینه‌های آن بر آید؟

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت کشنده‌های داخلی نصف قیمت کشنده‌های وارداتی است، گفت: در مقابل کشنده داخلی ۲ میلیارد تومان است که یک میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد و راننده باید ماهانه ۳۵ میلیون تومان قسط پرداخت کند و ۳۵ میلیون تومان هم هزینه دارد که جمعا ۷۰ میلیون تومان می‌شود که اگر یک راننده ماهانه ۱۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، ۴۰ میلیون تومان برایشان سود دارد؛ و توجیه اقتصادی برای خریداران ایجاد می کنند

به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، اگر بحث نوسازی توسط دولت فعال شود می‌توان تولید را افزایش داد و به نیاز داخل کشور پاسخ داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
یه کامیون ۱۵ سال کارکرده اروپایی شرف داره به کشنده به اصطلاح تولید داخل شماکامیون چینی عمر مفید ۲ ساله بعدش باید درآمدش با مکانیک و لوازم فروش تقسیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
هم واردات دست خودشونه هم مونتاژ در هر دوصورت کامیونو با چند برابر قیمت دارن میندازن به ملت قیمت کامیونهای اروپایی دست دوم از یک میلیار تجاوز نمیکنه ولی اینا چهار میلیار میندازن به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر به فکر نوسازی ناوگان حمل ‌نقل هستید باید با دلار دولتی واردات داشته باشیم اکثر کشورهای دنیا قیمت کامیون مناسب است الا ایران دلیل آن هم سود جویی بنگاه های اقتصادی در ایران است که دود آن به چشم مردم می رود وتاوان این قضیه را مردم درتصادفات جاده ای پرداخت می کنند
Netherlands (Kingdom of the)
فرهاد
۲۰:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اقای مدیر عامل تا زمانیکه جای راننده وماشین دار ننشستی ایراد سخن نکن شما جزئ اینکه راننده روبا ماشین های چینی بدبخت کنی هدف دیگری نداری شاید درزندانها برایشان جای تهیه کرده ای راننده انقدر بدبت شده حتی با ماشین های اروپائی قادر به نگهداری ماشین نیست چه برسد به ماشین های چینی بیش از کار کردن همش درتعمیر گاهها باید اواره باشند‌
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دروغ میگن هیچ وقت به فکر مردم نبودن و نیستن اینا میخوان این اشغالای چینی را به مردم قالب کنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۰۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
کو ماشین داخل ماشین چینی هم ندارید اگه ماشین داشتین که واردات انجام نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
کامیون اروپایی باید وارد بشه تا جلوی مافیای قیمت نجومی تولیدداخل کشور را گرفت هرچی اشغال چینی ریختن تو جاده هیچ امکاناتی ندار قیمتش هم از کشنده اروپایی گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
رضا پاینده
۱۸:۵۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
مدیرعامل ایران‌خودرو دلش برای اشتغال نسوخته ایشون میخان اشغالهای بی کیفیت چین را به راننده بدبخت بدن که توجاده باجون خودش و دیگران بازی کنه اگر راست میگه من یه راننده هستم ماشینش را که میگه کیفیت داره بیاره تست کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۴:۲۲ ۱۱ دی ۱۴۰۰
مونتاژ فوتون و ماشینهای بی کیفیت چینی به بهای از دست رفتن جان و مال مردم اسمش صنعت نیست آقای مدیرعامل ، شما واقعا میتونین یک هوو یا فوتون را با یک ولوو fh یا اکتروس و داف از نظر فنی مقایسه کنید؟ فرق بین این دو را میفهمی
د؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
چرا برا کامیونت ایسوزو ۱میلیاردو ۷۰۰ میگیری بعد یه جا خواب نداره بعدشم منتاج ایران تمام وسایلش چینیه بدبخت راننده چه گناهی کرده آخه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دروغ گوهای نادرس کل عالم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
آخه چرا دروغ میگین اولا شما فکر راننده نیستین بلکه فکر سود خودتان هستید .دوم کشنده اروپایی را با تولیدات اشغال داخل مقایسه نکنید .سوم کدام راننده تو ایران ماهی صد میلیون خالص درآمد داره آخه کی این دروغا رو میبافه جز شما با این ماشین های چینی مضخرف اشغال می‌دین به چهار میلیارد .الان دیما شده سه میلیارد و نهصد میلیون تومان .خب دیما بخری خوبه یا داف و ولوو اونا هم الان همین. قیمت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
انقدر دروغ نگید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
واردات با رفابت کامیوون 50 ساله را دارن 1 ملیارد معامله میکنن چراا حیف رانندگان ما نیس واقعا بهترین و به روزترین ها حق رانندگان ماست
۱۲۳
آخرین اخبار