تاکید سوریه بر مبارزه با گروه‌های تروریستی و آزادی کامل مناطق این کشور

نماینده سوریه در سازمان ملل بر تداوم مبارزه با گروه‌های تروریستی و پایان دادن به بحران داخلی این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن درخواست برای توقف تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا و کشور‌های غربی علیه ملت سوریه، بر تداوم رویکرد مبارزاتی دمشق علیه تروریسم و اشغالگری به موازات تلاش‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران این کشور تأکید کرد.

بر این اساس، بسام صباغ در نشست شورای امنیت درباره تحولات این کشور گفت: سوریه بر جلوگیری از دخالت‌های خارجی در مأموریت کمیته قانون اساسی سوریه تأکید می‌کند. دمشق بار دیگر بر پایبندی خود به حل و فصل سیاسی امور با استناد به روند مذاکرات ملی سوریه که بر خواست و اراده سوری‌ها منطبق و از هدایت و رهبری آن‌ها نشأت گرفته باشد، تأکید و اعلام می‌کند تصمیم گیری درباره قانون اساسی هر کشوری یک مسئله ملی و حاکمیتی است.

وی افزود: وقوع انفجار در مسیر یک اتوبوس نظامی در دمشق همزمان با برگزاری نشست کمیته قانون اساسی در ژنو، بیانگر تلاش تروریست‌ها و حامیان آن‌ها برای جلوگیری از حل و فصل سیاسی امور بود. کارشکنی کشور‌های غربی در مسیر تلاش‌های روسیه برای صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت این حادثه تروریستی، بار دیگر رویکرد متجاوزانه این کشور‌ها و دوگانگی معیار‌ها و مواضع آن‌ها را آشکار کرد.

صباغ ادامه داد: افزایش تنش‌های دیوانه وار رژیم اشغالگر اسرائیل علیه سوریه محکوم است. جمهوری عربی سوریه بر پایبندی خود به تداوم مبارزه با تروریسم به موازات تلاش‌های سیاسی تأکید می‌کند. تداوم تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ملت سوریه و جلوگیری آنان از دسترسی مردم سوریه به نیاز‌های اولیه غذایی، دارویی، بهداشتی و سوخت، با ادعا‌های جعلی حقوق بشری این کشور‌ها در خصوص احترام به قوانین و موازین بین المللی و احکام منشور سازمان ملل و همه قطعنامه‌های بین المللی تناقض دارد.

نماینده سوریه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نیرو‌های اشغالگر ترکیه و سازمان‌های تروریستی دست نشانده آن، همچنان در مسیر رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت سیطره خود مشکل تراشی می‌کنند. سوریه بار دیگر درخواست خود را برای پایان حضور غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک خود و توقف تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه علیه مردم سوریه تکرار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار