دیدار بلینکن و میقاتی درباره تحولات اخیر لبنان

وزرای امور خارجه آمریکا و لبنان در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی با یکدیگر ملاقات کرده و به بحث درباره تحولات اخیر پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امروز (سه شنبه) در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکوی اسکاتلند با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

در این نشست ناصر یاسین، وزیر محیط زیست و رامی مرتضی، سفیر لبنان در انگلیس نیز حضور داشتند.

در این دیدار، بلینکن بر حمایت آمریکا از تلاش‌های مستمر دولت لبنان برای بازگرداندن ثبات و احیای اقتصادی و مذاکرات جاری با صندوق بین‌المللی پول که منجر به سازماندهی انتخابات پارلمانی شد، تاکید کرد.

پس از این دیدار، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: «ملاقات من با میقاتی پربار و ثمربخش بود. ما در این دیدار درباره تنش‌های ریاض و بیروت و لزوم اجرای اصلاحات فوری برای حل بحران اقتصادی لبنان و سازماندهی انتخابات آزاد و عادلانه در سال آینده گفتگو کردیم.»

میقاتی نیز در این ملاقات رویکرد دولت را برای دستیابی به ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان با وجود شرایط سخت این کشور تشریح کرد.

نخست وزیر لبنان همچنین با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در خصوص روابط دو جانبه بیروت و لندن و نقش انگلیس در حمایت از لبنان به ویژه در روند بهبود اقتصادی گفتگو کرد.

کنفرانس تغییرات اقلیمی موسوم به کاپ از روز یکشنبه آغاز شده است. در این کنفرانس، نمایندگان بیش از ۱۵۰ کشور جهان دور هم گرد هم آمده و به مدت دو هفته درباره مشکلات محیط زیستی به بحث و تبادل نظر  می پردازند.   

در حاشیه این اجلاس سران کشور‌ها با یکدیگر دیدار‌های جداگانه داشته و  رایزنی‌های مختلفی را درباره تحولات اخیر جهان و ارتباط بین کشور‌ها انجام می‌دهند.

با افزایش تنش‌ها بین ریاض و بیروت پس از اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که اعلام کرده بود عربستان و امارات به یمن حمله کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کند، پس از آن، عربستان ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، به سفیر لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا ریاض را ترک کند؛ همچنین واردات تمامی کالا‌های لبنانی را نیز متوقف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار