۹۰ درصد دام‌های همدان هویت دار شدند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: ۹۰ درصد دام‌های استان همدان هویت گذاری و دارای شناسنامه شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی دولو معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: پلاک گذاری و هویت گذاری دام در استان همدان از سال ۹۸ آغاز شده و همچنان ادامه دارد و بیش از ۹۰ درصد دام‌های استان هویت گذاری و دارای شناسنامه شده‌اند.

او برنامه ریزی برای تأمین نهاده‌ها، تولید و تأمین نیاز غذایی و جلوگیری از خروج بی رویه دام را از مزیت‌های پلاک گذاری و هویت گذاری دانست.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه شرایط خشکسالی کشور ما باعث به وجود آمدن مشکل نهاده‌های دامی شده است، تأکید کرد: بخش عمده واحد‌های دامی که از مراتع و علوفه استفاده می‌کردند به نهاده‌های وارداتی وابسته شده‌اند، همچنین واردات نیز شرایط خاصی داشته، اما با این وجود دولت در تلاش بوده که نهاد‌ها را تأمین و وارد کند و امسال ۲۰۰ هزار تن نهاده وارد استان شده و در بین دامداران توزیع شده است.

دولو در ادامه به تولیدات دامی استان اشاره کرد و گفت: سالانه ۳۲ هزار تن گوشت قرمز، بیش از ۴۵ هزار تن گوشت سفید، ۲۱ هزار تن تخم مرغ و ۳۴۵ هزار تن شیر در استان همدان تولید می‌شود.

او تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، هیچ گونه مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان همدان نداریم و با تعیین و تنظیم تعداد جوجه ریزی و برآورد نیاز استان به صورت روزانه توانستیم مجموعه موفقی داشته باشیم و مرغداری‌ها باید طبق جدول زمانبندی شده مرغ را به کشتارگاه ارسال کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان افزود: در استان همدان به شکل ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی صورت می‌گیرد و از ابتدای آبان تا کنون نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار جوجه ریزی انجام شده و به منظور تنظیم بازار، به طور متوسط روزانه ۱۱۰ تن مرغ در دو نوبت صبح و عصر در سطح استان همدان توزیع می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.