سازمان جهانی غذا:

تا پایان سال جاری ۹۷ درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار می‌گیرند

سازمان جهانی غذا اعلام کرد که با وضعیت کنونی در افغانستان، تا پایان سال جاری ۹۷ درصد جمعیت این کشور زیر خط  فقر قرار می‌گیرند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان سازمان جهانی غذا اعلام کردند که ۲۴ میلیون نفر از جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد روبرو هستند که با این وضعیت تا پایان سال جاری ۹۷ درصد جمعیت این کشور زیر خط  فقر قرار می‌گیرند.

رسانه‌های غربی به نقل از مسئولان این سازمان گزارش دادند که شمار افرادی که با شرایط نزدیک به قحطی در افغانستان زندگی می کنند به ۸.۷ میلیون نفر رسیده است که در مقایسه با اوایل سال روان سه میلیون نفر افزایش را نشان می‌دهد.

این سازمان گفته حدود ۲۴ میلیون نفر یا ۶۰ درصد جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد روبرو هستند.

 این نهاد جهانی هشدار داده که تا پایان سال روان، ۹۷ درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

بر اساس تخمین سازمان جهانی غذا تا پایان سال روان میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک زیر سن ۵ سال نیز در افغانستان به سوء تغذیه حاد مبتلا خواهند شد.

در چند سال اخیر بیش از ۳.۵ میلیون نفر در افغانستان به دلیل جنگ از مناطق اصلی شان بیجا شده اند و تنها ۵۰۰ هزار نفر به دنبال تحولات در چند ماه اخیر آواره شده اند.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که اگر به نیازمندان در افغانستان کمک‌های فوری رسانده نشوند، وضعیت آنها با فرا رسیدن زمستان بدتر و وخیم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.