تظاهرات مردم سودان علیه توافقنامه سیاسی جدید این کشور

مردم سودان امروز در اعتراض به توافقنامه سیاسی بین نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور به خیابان‌های خارطوم آمدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صدها سودانی امروز در اعتراض به توافقنامه سیاسی امضا شده بین عبدالله حمدوک، نخست وزیر و عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان به خیابان‌های خارطوم، پایتخت این کشور آمدند.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان پیش از این پس از امضای توافقنامه سیاسی با عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان به منظور پایان بخشیدن به بحران سیاسی این کشور، وظایف خود را در دفتر خود در خارطوم آغاز کرد و در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت: با امضای این توافقنامه به دنبال حفظ خون سودانی‌ها و حفظ دستاورد‌های دو سال گذشته کشور هستم.

در این توافق که به امضای همه طرف‌ها رسیده است، مواردی از جمله پاسداری از میهن، وحدت، امنیت اراضی و مردم آن و توسعه کشور، بازگشت عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی، ادامه روند اجماع قانون اساسی، حقوقی و سیاسی حاکم بر دوره انتقالی، آزادی کلیه زندانیان سیاسی، رایزنی کامل با بقیه نیروهای سیاسی به استثنای کنگره ملی، پایبند بودن همه طرف ها به صلح ذکر شده است.

پیشتر، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی حاکم سودان در بحبوحه اعتراضات مردمی و اختلافات میان ارتش و سیاستمداران در این کشور، وضعیت فوق العاده اعلام و شورای حاکمیتی و دولت انتقالی را منحل کرد.

ارتش سودان نخست وزیر و چند وزیر دیگر کابینه را بازداشت کرد و هدف از این اقدامات را محافظت از کشور در برابر خطر قریب الوقوع دانست و کسانی را که مخالف این تصمیم بودند به ایجاد هرج و مرج متهم کرد. بر اساس اعلام کمیته پزشکی سودان در جریان این تجمعات ۱۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار