پوتین:

پیش بینی می‌کنیم تولید ناخالص داخلی روسیه امسال چهار و نیم درصد رشد کند

در جریان کنفرانس مطبوعاتی پایان سال ۲۰۲۱، رئیس جمهور روسیه از رشد اقتصادی و تقویت زیرساخت‌های ملی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال که نخستین کنفرانس مطبوعاتی زنده از زمان شروع همه گیری کروناست، به رشد تولید ناخالصی روسیه در آینده نزدیک اشاره کرد و خبر از رشد شاخص‌های اقتصادی داد.

پوتین از سال ۲۰۰۱، زمانی که اولین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می‌کرد، هر ساله کنفرانس های مطبوعاتی برگزار می‌کند. در سال ۲۰۲۰ کنفرانس مطبوعاتی او به دلیل محدودیت‌های کرونایی برای اولین بار از طریق لینک ویدیویی برگزار شد. این نشست خبری، امسال به روند معمول خود بازگشته است. حدود ۵۰۰ خبرنگاران این نشست را پوشش می‌دهند.

رئیس جمهور روسیه درباره تأثیر کرونا بر اقتصاد روسیه صحبت کرد. پوتین، محرک‌های اقتصادی را برجسته کرد و گفت که بازار کار به حمایت‌های بیشتری نیاز دارد.

ولادیمیر پوتین، از اختصاص ۲.۵ تریلیون روبل برای تقویت زیرساخت‌ها سخن گفت. رئیس جمهور روسیه به رونق اقتصادی کشور نیز اشاره و پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه امسال چهار و نیم درصد رشد کند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: محدودیت‌های اقتصادی برای مقابله با پیامد‌های همه گیری کرونا اعمال کردیم و میزان رشد اقتصادی فقط ۳ درصد کاهش یافت. تلاش می‌کنیم به سطح بیکاری قبل از همه گیری کرونا بازگردیم. اقتصاد روسیه توانست در برابر پیامد‌های همه گیری کرونا، سریعتر از کشور‌های دیگر بهبود پیدا کند. سطح ایمنی دسته جمعی علیه کرونا در روسیه به ۵۹ و نیم درصد رسیده است و تلاش می‌کنیم آن را به ۸۰ درصد افزایش دهیم.

پوتین همچنین تصریح کرد: هدف ما بازگرداندن نرخ تورم از هشت درصد به چهار درصد است. باید نرخ بهره عادلانه باشد تا ارزش پول ملی کاهش پیدا نکند. کارشناسان روس در آفریقا با موفقیت در زمینه مبارزه با اومیکرون تلاش می‌کنند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: روسیه و چین روابط قوی دارند و برای توسعه آن در زمینه تجاری هم تلاش می‌کنیم. همکاری امنیتی با چین داریم و ارتش چین مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات و سامانه‌های دفاعی است.

او تاکید کرد: پیش از سال ۲۰۱۴ به اقدامی در شبه جزیره کریمه فکر نکرده بودم، اما مجبور شدیم از مردم شبه جزیره کریمه پس از کودتا در اوکراین حمایت کنیم. تنش در روابط با اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ آغاز شد. 

پوتین افزود: فعالیت سازمان‌های غیررسمی در روسیه ممنوع نیست، اما باید منبع تامین مالی خودشان را مشخص کنند. به فکر جریمه کردن کسانی که واکسن نمی‌زنند، نیستیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: باید از جامعه در برابر پدیده‌های منفی همزمان با حفظ آزادی بیان، حفاظت کرد. به رسمیت شناختن متقابل واکسن‌های کرونا و توزیع سریع آن در جهان ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار