مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان خبر داد؛

هفت دستگاه خودروی اطفای حریق مستقر شده است/ بازدید‌های ایمنی مستمر از موکب‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان از حضور ۲۵ آتش‌نشان و استقرار هفت دستگاه خودروی اطفای حریق در محدوده گلزار شهدا خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا میرزایی به گشت‌زنی دو دستگاه موتورسیکلت مجهز به تجهیزات اطفای حریق این سازمان در این محدوده اشاره کرد و در توضیح شرایط برپایی موکب و ایستگاه‌های موقت گفت: معمولا ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های عزاداری به‌دلیل موقتی بودن، از ایمنی خوبی برخوردار نیستند و در بعضی موارد سیم‌کشی برق این ایستگاه‌ها، به‌صورت غیراستاندارد و ناایمن بوده و بنر‌های اطراف آن‌ها نیز از مواد آتش‌زا و خطرناک تهیه می‌شود.

میرزایی می گوید: در صورت رسیدن شعله به این بنرها، به‌دلیل جنس بنر و به هم نزدیک بودن و چسبیدن این موکب‌ها به یک‌دیگر، حجم آتش زیاد و گسترده خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ، از دیگر موارد ناایمن در این مسیر‌ها و موکب‌ها، وجود و استفاده از اجاق‌ها، گاز‌ها و کپسول‌هایی است که برای تهیه چای و دم‌نوش و غذا و... استفاده می‌شود که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، موجب آتش‌سوزی می‌شوند.

او گفت: همچنین مقاومت و ساختار‌های موکب‌ها، مهم است؛ چراکه به‌دلیل بارندگی و وزش باد، حتما باید مستحکم و ایمن برپا شده باشند.

میرزایی اظهار داشت: اتصالات برق، سطح ایستایی و اتصال موکب‌ها به دیوار یا زمین به‌صورت محکم از مواردی است که باید حتما به آن توجه شود.

مدیرعامل آتش نشانی کرمان می گوید: به همین دلایل بازرسی و نظارت بر ایمنی این موکب‌ها بسیار مهم است و در این راستا سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از اولین روز شروع مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و محدوده پردیسان قائم، به‌طور مداوم با بازدید‌های خود از موکب‌ها و ایستگاه‌های این مسیر، ایمنی همه را بررسی کرده و در مواردی هشدار و اخطار‌های ایمنی لازم را داده و بعد از ابلاغ هم، دوباره مورد را بررسی کرده است.

میرازیی  گفت: خوشبختانه در بازدید امروز هم دیدیم که برخی از موکب‌ها کپسول آتش‌نشانی را نصب کرده بودند و در دسترس افراد بود و اکثر موکب‌ها هم هشدار‌های ایمنی را رعایت کرده بودند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: آتش نشانی ، موکب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.