برگزاری ۱۵ برنامه شاخص فرهنگی شهادت فاطمه زهرا (س) در همدان

مسئول ستاد مردمی فاطمیه همدان از برگزاری ۱۵ ویژه برنامه فرهنگی و مذهبی در مناطق شهری و روستایی همدان همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی صلواتیان گفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲۵ موکب در میادین همدان برپا شده است و خدمات فرهنگی متنوعی در قالب‌های متفاوت به سوگواران ارائه می‌دهند.

او گفت: نمایشگاه فاطمیه در موکب میدان امام خمینی (ره) با بیش از ۱۰ غرفه به روایتگری، آموزش و تصحیح نماز، پاسخ به شبهات و انجام مشاوره خانواده و پذیرایی می‌پردازد.

مسئول ستاد مردمی فاطمیه همدان گفت:رنگ آمیزی تصویر حاج قاسم در میدان امام، عکس و فیلم برداری از افراد با عکس شهیدحاج قاسم سلیمانی و فعالیت‌های فرهنگی و پذیرایی در محوطه امامزاده عبدالله به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز در حال اجرا است.

صلواتیان گفت: چهارپایه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در ۱۰ محله و بازار همدان، اعزام ۶۰ مُبلغ به ۶۰ روستا در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روستاها، راه اندازی کاروان‌های سوگواری از سه شنبه در سطح شهر و انجام تعزیه سوگواری و مداحی در میدان امام خمینی (ره) از برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

«چهارپایه خوانی» از آداب تهران قدیم در روز‌های محرم است، سال‌هاست چهارپایه‌خوانی با نام بازار گره خورده است و طرفداران این سبک از عزاداری روز‌های خاصی از ایام عزاداری محرم و ماه رمضان خود را به کوچه‌پسکوچه‌های بازار می‌رسانند. چهارپایه‌خوان آخرین درجه‌ای است که هر مداح و روضه‌خوانی به آن می‌رسد و به همین دلیل چهارپایه خوانان معمولاً از میان پیشکسوتان مداحی و روضه‌خوانی هر هیئت انتخاب می‌شدند.

او گفت:برپایی دسته‌های عزاداری در سطح شهر همدان، اقامه نماز در ظهر روز شهادت حضرت زهرا (س)، توزیع غذای گرم بین هیات‌های عزاداری، اجرای برنامه نوگلان فاطمی توسط ستاد مردمی فاطمیه و گروه نرجسانه در امامزاده عبدالله در صبح شهادت با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان از برنامه‌های شاخص پیش بینی شده توسط ستاد مردمی فاطمیه همدان است.

مسئول ستاد مردمی فاطمیه همدان، از اجتماع بانوان فاطمی در حسینیه امام خمینی (ره) در صبح روز شهادت با سخنرانی نماینده، ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: ویژه برنامه خادمان رضوی در سالن سازمان تبلیغات اسلامی همدان سه شنبه عصر ساعت سه تا پنج همراه با سرود و برگزاری مسابقات فرهنگی با هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد و سپاه اجرا می‌شود.

صلواتیان گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ متر بنر در بین هیات‌های حسینی با همکاری شهرداری همدان و بیش از پنج هزار پوستر حاج قاسم و ایام فاطمیه با همکاری شهرداری برای پشت تاکسی‌ها و مغازه‌ها توزیع شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار