ملا عبدالغنی برادر:

به کار گیری اعضای دولت قبلی ما را بدنام می‌کند

ملابرادر گفت درجریان مذاکرات صلح با آمریکا در دوحه کشور آمریکا افرادی از دولت قبلی را نام برد که با آنها دولت مشترکی بسازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس الوزرا  سرپرست طالبان گفت با چهره های دولت قبلی، نظام طالبان را بدنام نمی کند.

 ملابرادر در یک مصاحبه ویژه با تلویزیون ملی افغانستان گفت درجریان مذاکرات صلح با آمریکا در دوحه، آمریکا نام‌های افرادی در دولت قبلی را داده بود که با آنها دولت مشترکی بسازیم.

ملا عبدالغنی برادر تأکید کرد: ما بین خود تصمیم گرفتیم اعضای دولت قبلی که عادت به فساد دارند نمی‌توانند در نظام ما وارد شوند، شمارشان چند نفر است اما وارد شدن آنها تمام نظام را بدنام می‌کند.

ملابرادر همچنین به مسأله سقوط دولت پیشین افغانستان اشاره کرد و گفت که طالبان هیچ قصدی برای آسیب رساندن به اشرف غنی رئیس جمهور پیشین نداشتند.

این درحالی است که اشرف غنی و برخی نزدیکان او گفته اند که طالبان پس از تصرف کابل، پایتخت، قصد ترور او و امرالله صالح را داشته‌اند. 

از سوی دیگر معاون رئیس الوزرای طالبان از کمک‌های بشردوستانه جهانی سپاس‌گزاری کرد و گفت "کافی" نیست و باید دولت طالبان به رسمیت شناخته شود تا با کشورهای مختلف روابط اقتصادی و تجارتی برقرار کنیم.

 ملا عبدالغنی برادر گفت: کابینه فعلی طالبان "سرپرست" (موقت) است و در درازمدت فکر وارد کردن افراد دارای "استعداد و اهلیت" را به عنوان معاون یا وزیر داریم.

برادر گفت: اکنون طالبان گروه یا حزب نیست بلکه به عنوان یک نظام مطرح است.

 ملا عبدالغنی برادر گفت در نظام طالبان "قوم اقلیت یا اکثریت" مطرح نیست.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش‌های قتل و شکنجه افسران پیشین ارتش افغانستان گفت: تمام افراد دولت پیشین شامل عفو عمومی شده و طالبان "برنامه کشتن کسی را ندارد". 

ملا برادر گفت که با سربازان حکومت پیشین آشکارا زیاده روی نشده است و اگر در بعضی موارد کارهای شخصی و پنهانی صورت گرفته باشد عاملان آنها بازداشت شده‌اند.

 سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی گفت که نیروهای طالبان از زمان تسلط بر افغانستان با وجود اعلام عفو عمومی بیش از 100 افسر نهادهای امنیتی دولت پیشین را کشته و یا ناپدید کرده اند.

جامعه جهانی به ویژه آمریکا خواستار ایجاد حکومت همه شمول از سوی طالبان است و حکومت جدید طالبان تا هنوز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

یوناما اعلام کرده است که طالبان در صورتی پذیرفته می‌شود که حقوق همه مردم اعم از زن و مرد را رعایت کند.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار