سرگئی ریابکوف:

روسیه تسلیم فشار‌های آمریکا نخواهد شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه در برابر فشار‌های آمریکا سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که روسیه تسلیم فشار‌های آمریکا نخواهد شد و پیش از مذاکرات ژنو که قرار است در ۱۰ ژانویه برگزار شود، هیچ امتیازی را نخواهد داد.

سرگئی ریابکوف در گفتگو با اسپوتنیک تاکید کرد: «مسکو از سیگنال‌های واشنگتن و بروکسل پیش از نشست درباره تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از طرف روسیه، بسیار ناامید است. ما به ضمانتنامه‌های قانونی نیاز داریم که بتواند به ما اطمینان دهد که ناتو بیش از این به سمت شرق گسترش نخواهد یافت. رویکرد یکجانبه‌ای که آمریکا و ناتو ترویج می‌کنند نمی‌تواند مبنایی برای بحث در مورد تضمین‌های امنیتی باشد.»

بر اساس گفته این مقام روس، مسکو با واشنگتن درباره وضعیت قزاقستان گفتگو نخواهد کرد و این پرونده‌ای است که ربطی به آمریکا ندارد و این تصور که مسکو در همه جا مداخله می‌کند، امری پوچ است.

مذاکرات تضمین امنیتی روسیه و آمریکا در ژنو در سه مرحله انجام خواهد شد. اولین نشست، ۱۰ ژانویه بین روسیه و آمریکا خواهد بود. پس از آن در ۱۲ ژانویه نشستی بین روسیه و ناتو برگزار خواهد شد و نشست دیگر نیز بین روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه برگزار می‌شود.

ماه گذشته، وزارت خارجه روسیه دو پیش نویس توافقنامه جامع در مورد تضمین‌های امنیتی بین روسیه، آمریکا و ناتو را ارائه کرد. در این پیش نویس، باید آمریکا متعهد شود که پایگاه‌های نظامی در نزدیکی مرز روسیه ایجاد نکند و از گسترش بیشتر ائتلاف به شرق خودداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۰
لعنت برروسیه
آخرین اخبار