روش پاکسازی اطلاعات شخصی از اینترنت چیست؟

کاربران سیستم عامل‌های مختلف می‌توانند با استفاده از روش‌های ساده اطلاعات شخصی خود را از اینترنت پاک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ـ اگر در حال مطالعه این خبر هستید احتمالاً اطلاعات زیادی از شما در شبکه جهانی وب وجود دارد و افشای این اطلاعات می‌تواند تا حد زیادی موجب به خطر افتادن حریم خصوصی شما شود. برای محافظت از اطلاعات خصوصی در اینترنت، میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از سرویس‌های احراز هویت استفاده می‌کنند، ولی به عقیده برخی از کارشناسان حتی ایمن‌ترین سیستم‌های امنیتی نیز در مقابل تمامی حمله‌های سایبری تاب مقاومت ندارد و سرانجام اطلاعات تعداد زیادی از کاربران در فضای عمومی وب منتشر می‌شود.

از همین رو گروه‌هایی از کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند تمامی اطلاعات خود را از فضای مجازی پاک کنند. در ادامه روش‌هایی برای پاک کردن اطلاعات هویتی از اینترنت بیان می‌کنیم. البته شاید هیچ راهی برای از بین بردن تمامی اطلاعات شخصی هر فرد در اینترنت وجود نداشته باشد، ولی کاربران با استفاده از روش‌هایی مشخص می‌توانند ردپای دیجیتال خود را کمرنگ سازند.

اطلاعات شخصی خود از وب سایت‌ها حذف کنید

اگر اطلاعات شخصی شما در یک یا چند وب سایت موجود است و گردانندگان این وب سایت‌ها حاضر به حذف این اطلاعات نیستند می‌توانید درخواستی برای گوگل ارسال کرده تا گروه پشتیبانی این موتور جست‌وجو آن اطلاعات را حذف کند. حذف محتوا از طریق گوگل ممکن است مدت طولانی زمان ببرد و هیچ تضمینی برای موفقیت آمیز بودن این فرایند نیز وجود ندارد، ولی برای مواقعی که کاربر در صورت عدم حذف اطلاعاتی خاص در خطر قرار می‌گیرد راه‌حل تقریباً مناسبی است.

تاریخچه جست‌وجو‌های خود را حذف کنید

تمامی فعالیت‌هایی که کاربران در فضای وب انجام می‌دهند در تاریخچه مرورگر‌ها ثبت می‌شود و این به معنای آن است که اگر چند کاربر در زمان‌های متفاوت از یک سیستم برای جست‌وجو در اینترنت استفاده کنند آدرس وب سایت‌هایی که هر کاربر به آن مراجعه کرده توسط کاربران دیگر قابل رویت است. از همین کارشناسان به همه کاربران توصیه می‌کنند پس از اتمام فعالیت با رایانه‌هایی که در دسترس دیگران قرار دارد به سرعت تاریخچه جست‌وجو را پاک کنید.

حساب پست الکترونیکی خود را حذف کنید

آخرین مرحله برای حذف کامل هویت دیجیتال از فضای مجازی پاک و غیرفعال کردن حساب کاربری ایمیل است. حذف کردن حساب کاربران پست الکترونیکی بسته به نوع ایمیلی که کاربران استفاده می‌کنند متفاوت است. پیش از حذف ایمیل خود به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام بسیاری از فعالیت‌های آنلاین به داشتن پست الکترونیکی نیاز است لذا قبل از انجام آخرین مرحله پاکسازی اطلاعات شخصی از اینترنت درباره فعالیت‌های آنلاین خود برنامه‌ریزی کنید.

منبع:  آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
از مسئولین سایت خواهشمندم آدرس های پست الکترونیک که سرور آن در ایران باشد را منتشر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حالا کم مونده بگین گوگل صهیونیستیه باید مسدود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام بهتر است نکات کلیدی را نکته برداری پدر ابتدای متن قرار دهید
آخرین اخبار