۵۰ مرکز درمانی برای خدمت به بیماران کرونایی در مشهد فعال است

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ارائه خدمات ۵۰ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد پهلوان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت شامل ۹ مرکز سلامت آب و برق، مرکز سلامت شهرک لشکر، درمانگاه پنجتن و درمانگاه طبرسی، درمانگاه رضوان، مرکز سلامت احمدی، درمانگاه شریف، مرکز سلامت سیدی و درمانگاه آرین در نقاط مختلف شهر مشهد به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

 شهروندان در صورت ابتلا به علائم بیماری در مرحله اول ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت اطلاعات لازم، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب و یا درمانگاه مراجعه کنند.

او گفت: فعالیت سایر مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌های منتخب از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه و در برخی مراکز تا ۲۴ است و در حال حاضر ۳۲ مرکز و درمانگاه در مشهد و ۱۸ مرکز منتخب نیز در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه، به بیماران سرپایی در سطح یک خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند مراجعه بیماران سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه افزایشی است و تمام سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در آمادگی کامل هستند.

پهلوان گفت: برای خدمات رسانی به بیماران سرپایی از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده همچنین ۱۵۰ درمانگاه در شهر مشهد در این زمینه فعال هستند که ۱۹ مرکز از این تعداد خدمات را در سطح ۲ و تخصصی به بیماران ارائه می‌دهند.
 

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار