وزیر صمت از دو شرکت ایران خودرو و سایپا بازدید کرد.

در بازدید آقای سیدرضا فاطمی‌امین از گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا، موضوعاتی همچون کاهش خودروهای موجود در پارکینگ‌ها به منظور اجرای فرمان رئیس جمهور، افزایش کیفیت قطعات، استفاده از ظرفیت حمل ریلی برای جا به جایی خودروها، افزایش مدت زمان گارانتی، مطرح شد که در ادامه می‌‌خوانید.

۱۵ هزار دستگاه در پارکینگ ایران خودرو کاهش یافت

فاطمی امین وزیر صمت: کاهش ۱۵ هزار دستگاهی خودرو‌های پارکینگ ایران خودرو در پایان فروردین‌، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.

با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، مطالبه کیفیت از سوی خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود و باید رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.

ایران خودرو می‌تواند از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.

افزایش مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رئیس جمهور است.

طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز باید انجام شود.

تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار خودروی تجاری، هدف امسال ایران‌خودرو

خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، برای تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار خودروی تجاری برنامه‌ریزی کرده که این میزان حتی بیش از تعداد خودرو‌های تولیدی مدنظر در دستور رئیس‌جمهور است. دو خودرو سمند و ۴۰۵ ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان، از مدار تولید خارج خواهند شد.

حداکثر تا اردیبهشت‌ امسال، تعداد خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

افزایش تولید روزانه خودرو به هزار و ۵۰۰ دستگاه در سایپا

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: از ۱۴ فروردین امسال، تولید خودرو روزانه به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و این گام محکمی برای تحقق تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ است.

بالاترین میزان تحویل خودرو به تعداد ۴۷ هزار دستگاه خودرو در بهمن و اسفند سال گذشته انجام شدو تعداد خودرو‌های کف پارکینگ در ۲۳ دی‌ سال۱۴۰۰، حدود ۸۰ هزار دستگاه بود که در اسفند پارسال به ۴۹ هزار دستگاه کاهش یافته و تا اول اردیبهشت امسال نیز تعداد خودرو‌های کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری ۱۱ اسفند پارسال از ایران‌خودرو و سایپا بازدید کرد و در پی صادر کردن دستورالعمل ۸ ماده‌ای به خودروسازان، وزیر صمت ۲۵ اسفند، برای پیگیری این دستورالعمل بازدیدی از ایران خودرو داشت و امروز دومین بازدید او برای پیگیری دستور‌های صادر شده صورت گرفت.

لزوم افزایش ۱.۵ برابری میزان تولیدات خودرویی کشور در سال آینده، افزایش کیفیت تولیدات با چند اولویت ویژه، خروج خودرو‌های دارای پلتفرم قدیمی از خطوط تولید و جایگزینی محصولات جدید و به‌روز و افزایش گارانتی خودرو‌های عرضه شده از ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر به ۳ سال و ۶۰ هزار کیلومتر از جمله این دستور‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن زاده
۰۰:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بهتره بنویسید تولید بدنه پژو 405 و بدنه سمند از خط تولید خارج میشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
لااقل روآی سال با بدنه پرشیا برای فقیر مردم بسازید. با بدنه پرشیا نشد با بده همون پیکان! می خریم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام
خارج کردن این دو سمند وپژو 405 از خط تولیدخوبه ولی بشرطی که بفکر اقشار کم در آمد که قدرت خرید پایینی دارند باشید هر خودرو جدیدی تولید میشه قیمتش بالای 300 میلیونه واز طرفی جدیدا مد شده خودروسازان با اضافه کردن یکی دوتا آبشن به خودرو یه پلاس بخودرو اضافه و 100 ملیون به قیمت اضافه میکنن القصه با توجه به انحصاری بودن صنعت خودرو در ایران و جلوگیری از ورود خودرو های ارزان قیمت به کشور امکان سر و سامان دادن به این صنعت غیر ممکن به نظر میرسد .
در حرف و شعار خیلی کارها انجام شده و میشود ولی مهم نتیجه مثبت است که هیچی مشاهده نمیشه . چیزی که الان در این صنعت هست رانت است و خندیدن به ریش یک ملت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
لابد دنا و پرشیا بمونه اشکالی نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سمند محکم ترین خودرو است خانواده پراید را جم کنید که ارابه مرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا 405 جمع بشه قیمت قطعات یدکیش پایینه قیمت آینه بغب 405 تقرببا 420 الی 450 هزلر تومنه ولی قیمت آیینه خودرو ایرانی تارا 3 میلیون تومان و جک چینی 4 میلیون تومان حالا آقای وزیر میگن باید جمع بشه اکثر مردم ایران خودرو اقتصادی میخرن برارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام.خواست همه مردم ایران ازاد کردن واردات خودرو با تعرفه گمرکی دو درصد برای عموم مردم هست تا انحصار و گرانی چندبرابری شکسته شود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
به عقل خودشون نمیرسید منتظر بودند شما دستور بفرمایید. شما ارز واردات خودرو رو فراهم کن کم کردن تعرفه با دولت
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۰:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
یه خودرو پراید قشر متوسط می توانست با وام و قرض تهیه کند که آن را هم از مردم گرفتید و خودرو های بی کیفیت مثل ساینا و تیبا با چندین برایر قیمت تحویل مردم بیچاره دادید . حالا نوبت رسیده پژو و سمند را خارج کنید . خداوند عاملین نابسامانی خودرو را در این دنیا روسیاه و آخرتشان را با یزیدیان محشور گرداند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
جناب وزیر خیلی هم حرفتون معقول و متین هست اما یه سوال دارم به جاشون با همین قیمت چه خودرویی جایگزین میکنید؟لابد یه اشغال مونتاژی چینی با قیمت فضایی همونطور که تیبا نتونست جای پراید رو بگیره عیب نداره دیگه برای من کارمند با حقوق 5 تومن خریدن یه ماشین پایین رده 5 سال کارکرد شده ارزو بماند صفر کیلومتر.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سمند از رده خارج میشه، اما همون پلت فرم با کمی تغیرات به اسم سورن پلاس رو با چندین میلیون گرون تر به ملت میندازیم
Iran (Islamic Republic of)
m.k
۰۸:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حرفهای بی ثمر این اقا تمامی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شماها هنوز پراید رو از چرخه خارج نکردین
-
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
چه فرقی داره . ما که توان خرید ماشین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دولت و مافیای خودرو نه بابا تو روخدا بزارین فعلا باشن این ارابه های مرگ رو هنوز زوده از رده حارج بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
جمع کنید این مسخره بازی ها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
قصد بالا بردن قیمت خودرو را دارند پژو و سمند را حذف می کنند به جاش دو تا ماشین عین همون با همون کیفیت فقط با جلو پنجره جدید و طرح چراغ‌عقب جدید وارد بازار می‌کنند بعدش حداقل یکصد میلیون روی قیمت میگذارند تاریخ بارها ثابت کرده وقتی خودروسازها و دولت که صاحب اصلی صنعت خودروسازی است وقتی میخوان خودودرو را راگران بکنند سناریو همیشگی و تاریخی که بارها رخ داده اینه : اول رئیس پلیس‌راه وقت میاد از کیفیت و خطرناک بودن بدنه ماشین ها حرف میزنه بعدش وزیر صنعت میاد میگه خودرو را به خاطر بی کیفیتی حذفش می کنیم ولی نتیجه نهایی جز افزایش چند میلیونی نیست . ملت ساده دل
آخرین اخبار