درخواست جلیقه زرد‌ها برای موضع‌گیری فرانسوی‌ها علیه نظام سیاسی و اقتصادی این کشور

جنبش جلیقه زرد‌ها از فرانسوی‌ها می‌خواهد علیه نظام سیاسی و اقتصادی این کشور موضع گیری کنند.

شبکه الجزیره گزارش داد: جنبش جلیقه زرد‌ها از فرانسوی‌ها می‌خواهد علیه نظام سیاسی و اقتصادی حاکم بر این کشور موضع گیری کنند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره انعکاس اعتراضات جلیقه زرد‌ها در سه سال گذشته بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت: تظاهرات جلیقه زرد‌ها تا چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هم متوقف نشد. جلیقه زرد‌ها در طول چهار سال گذشته از گروهی که به افزایش بهای سوخت اعتراض می‌کردند و یک پدیده اعتراض آمیز اجتماعی خارج از چارچوب‌های حزبی یا صنفی تبدیل شدند. آن‌ها امروز تلاش می‌کنند با استفاده از بحث‌های انتخاباتی، فرانسوی‌ها را به اتخاذ موضع قاطع علیه نظام سیاسی و اقتصادی حاکم در این کشور سوق دهند.

یکی از فعالان جنبش جلیقه زرد‌ها به الجزیره گفت: ”پس از دو دور انتخابات، ما سومین دور را در خیابان‌ها برگزار خواهیم کرد و به رویارویی خودمان در هر شرایطی ادامه خواهیم داد و درباره خواسته‌های خودمان تسلیم نخواهیم شد. “

در ادامه این گزارش آمده است: جلیقه زرد‌ها معتقدند می‌توانند بر رای شهروندان فرانسوی تاثیر بگذارند و سیاستمداران نباید آن‌ها را نادیده بگیرند، اما تاکید می‌کنند بازگشت آن‌ها به خیابان‌ها پس از انتخابات تاخیر نخواهد کرد. جلیقه زرد‌ها برای رساندن صدای خودشان و ادامه بسیج مردم علیه گزینه‌های نظام حاکم بر فرانسه تلاش می‌کنند و امیدوارند بخشی از تغییری باشند که معتقدند فقط با برگزاری انتخابات امکان پذیر نیست. در غرب فرانسه فعالان جنبش جلیقه زرد‌ها به تظاهرات هفتگی ادامه می‌دهند. آن‌ها پس از چند سال اعتراض به افزایش قیمت‌ها و سیاست‌های اجتماعی و قوانینی که نفوذ نیرو‌های امنیتی را افزایش می‌دهد، امروز بار دیگر به نقطه اول بازگشتند و به افزایش بهای سوخت معترض هستند. جلیقه زرد‌ها در هر تحرکی علیه نظام فرانسه شرکت می‌کنند و در تظاهرات صنفی مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار