سرانه فضای ورزش دانش آموزی در آذربایجان غربی تنها؛ ۳ سانتی مترمربع

معاون آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برای احداث چمن و سالن‌های ورزشی چند منظوره دانش آموزی در استان ۱۵۰ میلیارد ریال به حساب مناطق ۲۴ گانه واریز شد.

رضا میدان رو گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث چمن و سالن‌های ورزشی چند منظوره دانش آموزی در مدارس استان تخصیص یافته و به حساب مناطق ۲۴ گانه واریز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: با استفاده از این اعتبار، احداث ۳۰ زمین چمن مصنوعی در ۲۴ منطقه آموزش استان و ۶ سالن سرپوشیده ۶۰۰ متری به زودی آغاز می‌شود.

به گفته وی استان آذربایجان غربی در حالیکه از نظر تعداد دانش آموز دارای رتبه پنجم کشور است، ولی از نظر سرانه ورزشی رو باز از بین ۳۲ استان با سه سانتی‌مترمربع فضا به ازای هر دانش آموز در جایگاه سی ام و در زمینه فضای سرپوشیده نیز با ۱۳ سانتی‌مترمربع به ازای هر دانش آموز در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد.

میدان رو تاکید کرد: برای رسیدن به میانگین سرانه ورزشی کشور نیازمند احداث ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی و ۳۰ سالن ورزشی جدید در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان با ۶۴۵ هزار نفر دانش آموز هم اینک ۱۰۷ سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی و ۳۵ کلاس درس تربیت بدنی وجود دارد.

وی تاکید کرد: تمام موارد مورد نیاز برای سالن‌ها و فضاهای ورزشی دانش آموزی در استان در قالب طرح‌های توجیهی آماده سازی شده است تا در موقع سفر رییس جمهوری جزو مطالبات آموزش و پرورش آذربایجان غربی قرار داده شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.