فوزیه کوفی:

جلوگیری طالبان از اهدای خون به قربانیان انفجار کابل خلاف روحیه بشردوستانه است

نماینده سابق پارلمان افغانستان گفت: حملات هدفمند تروریستی در غرب کابل جنایت جنگی‌ است و سازمان‌های بی‌طرف جهانی باید درباره حملات تروریستی که مصداقِ بازر نسل کشی است تحقیق کنند.

فوزیه کوفی، نماینده سابق پارلمان افغانستان در پیامی حملات تروریستی به مرکز آموزشی در کابل را محکوم کرد.

او گفت: حملات هدفمند تروریستی به مرکز آموزشی و مکتب محله هزاره و شیعه‌نشین در غرب کابل جنایت جنگی‌ است و سازمان‌های بی‌طرف جهانی باید درباره حملات تروریستی که مصداقِ بازر نسل کشی است تحقیق کنند.

فوزیه کوفی در ادامه از جلوگیری از پوشش رسانه‌ای این رویداد انتقاد کرد و آن را خلاف آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات خواند.

کوفی در ادامه گفت که جلوگیری از اهدای خون شهروندان به زخمیان خلاف روحیه بشردوستانه است و هیچ کس حق ندارد جلو همدردی و همکاری به زخمیان را بگیرد. بدون شک شهروندان به کمک زخمیان خواهند شتافت‌.

او افزود: کاروانِ دانایی و آگاهی که یک جریان به سمت توسعه و آینده روشن است هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. مردم تجربه حملاتِ مشابه را بیست سال گذشته دارند و از راهشان برنگشته‌اند.

منطقه هزاره‌نشین غرب شهر کابل دیروز گواه سه انفجار پیاپی بود. در این انفجارها، دانش‌آموزان یک مکتب دولتی و یک مرکز آموزشی هدف قرار گرفته‌اند.

منابع رسمی تا کنون آمار نهایی تلفات این انفجارها را اعلام نکرده‌اند، اما آمارهایی که از شفاخانه‌ها به دست آمده، نشان می‌دهد که دستکم در این حملات بیش از ۳۰ نفر شهید و یا زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار