مراقب رمز کارت بانکی خود باشید

درج رمز روی عابر بانک زمینه ساز برداشت ۱۲۰ میلیون ریال از حساب چند شهروند عنبرآبادی شد .

رئیس پلیس فتا شهرستان عنبرآباد از شناسایی و دستگیری عاملان برداشت ۱۲۰ میلیون ریال از حساب چند شهروند به صورت خرید اینترنتی غیرمجاز خبر داد.

ستوان یکم محمدجواد بیدشکی گفت: در پی مراجعه چند شهروند و اظهار شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان از طریق خرید اینترنتی غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او می‌گوید: در تحقیقات به عمل آمده از شاکیان مشخص شد همه آن‌ها به نوعی کارت عابر بانک خود را در حالی که رمز کارت پشت آن نوشته شده بود را گم کرده و هیچ اقدامی در خصوص مسدودی کارت بانکی خود انجام نداده اند.

رئیس پلیس فتا عنبرآباد می‌گوید: در این رابطه با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته ۴ متهم که پس از دست یابی به این کارت‌ها اقدام به برداشت وجه یا خرید اینترنتی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند که این افراد پس از مواجهه با مستندات موجود به برداشت غیرمجاز در مجموع ۱۲۰ میلیون ریال از حساب شاکیان اقرار کردند.

به گفته بیدشکی همگان می‌توانند با فعالسازی سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود به صورت لحظه‌ای نسبت به کنترل صورت حساب‌های بانکی اقدام و در صورت وقوع هرگونه برداشتی بدون اطلاع آن‌ها بلافاصله با مراجعه به دستگاه عابربانک مربوطه نسبت به تغییر رمز‌های اول و دوم اقدام کنند و موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

او گفت: شهروندان در نظر داشته باشند که اطلاعات حساب بانکی جزء اطلاعات خصوصی است و به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه جرم اینترنتی، لازم است افراد در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن به دیگران و نوشتن رمز کارت روی آن خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار