بسته جدید مستأجران آبی روی آتش حباب مسکن؟

با توجه به تصویب قانون رعایت ۲۵ درصدی نرخ اجاره و همچنین ارائه بسته جدید دیگری برای مستأجران به نظر می رسد که بازار جا به جایی ها به سمت کاهش التهاب حرکت می کند.

 این روزها بحث بازار اجاره برای بسیای از مستاجران داغ داغ است و از سوی دیگر هم دولت با توجه به افزایش نرخ های اجاره همواره در حال آماده سازی و به روزرسانی بسته های حمایتی خود برای این بازار است.

پیش از این هم دولت برای کنترل بازار اجاره  تمهیداتی را در نظر گرفته بود به طوری که در شورای سران سه قوه افزایش 25 درصدی نرخ  اجاره را برای تهران  در نظر گرفته بود که به گفته برخی از مستاجران این قانون هنوز در بسیاری از مشاوران املاک رعایت توسط  موجران رعایت نمی شود.

وزارت راه و شهرسازی بسته جدیدی را در نظر گرفته که به هیئت دولت ارسال شد. در این بسته پیشنهاد شده که برای تشویق موجران به رعایت این قانون اقدامات تشویقی را در دستور کار خود قرار دهند.

در این بسته پیشنهاد شده  است که برای موجران و مالکانی که قانون افزایش سقف 25 درصدی اجاره را رعایت کنند تسهیلات 80 میلیون تومانی جعاله برای ساخت و همچنین معافیت هایی از پرداخت عوارض ساختمانی در نظر گرفته شود.

از سوی  دیگر در حوزه تسهیلات ودیعه مسکن هم اعلام شده که بسیاری از مستاجران به دلیل افزایش 18 درصدی نرخ بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن  استقبال چندانی نمی کنند. بنابر این اتفاق وعده نظارت بیشتر برای جلوگیری از قراردادهای صوری و همچنین نحوه پرداخت وام داده شده است.

تماسی با چند موجر و مستاجر داشتیم تا بعد از اعمال قانون جدید اجاره، شرایط این بازار را بررسی کنیم.

 یکی از موجران که واحد خود را در محدوده جنوب شهر به اجاره گذاشته بود  می گوید: که بسیاری از موجران  نرخ اجاره را رعایت می کنند اما با توجه به افزایش نرخ   تورم و شرایط اقتصادی باید بسیاری از مستاجران هم  مالکان را درک کنند.

او گفت: دولت هم باید در این زمینه حمایت هایی را از مالکان و موجران داشته باشد و یا حداقل بسته های تشویقی و یا اقدامات تشویقی و معافیت های مالیاتی را در این خصوص برای  ما مالکان در نظر بگیرد که در این خصوص همکاری مالکان هم برای رعایت قانون بیشتر می شود.

پیش از این  هم وزیر راه وشهرسازی درباره رونمایی از بسته جدید گفته بود: با کمک این مصوبه حدود ۸۰ درصد مستاجران ملزم به جابه جایی نیستند و تنها حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از جمعیت مستأجران نیاز به جابه جایی دارند.تمامی واحدهای املاک کشور پیش از این با کد رهگیری در سامانه‌ای در وزارت صمت باید به ثبت می‌رسید که مقرر شده این سامانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود، با قرارگیری این سامانه در زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی به اطلاعات مهمی دست پیدا خواهیم کرد که برای برنامه‌ریزی به منظور نظارت و کنترل‌های لازم در بازار اجاره مسکن سال‌های آتی کمک خواهد کرد.

مشاوران املاک یرای تعیین اجاره ۲۵ درصد هیچ مسئولیتی ندارند

 آقای عبدالله اوتادی  عضو هیئت مدیره مشاوران املاک گفته بود که  هیچ ابزار نظارتی و اجرایی بر روند نرخ اجاره وجود ندارد چرا که مشاوران املاک کشور تحت پوشش هیچ سامانه ای نیستند بنابراین  مصوبه اجاره ۲۵ درصدی در این شرایط بی معنی است چراکه هیچ نظارتی در این بازار وجود ندارد. 

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور مشاوران املاک هیچ مسئولیتی در این حوزه ندارند بنابراین دولت باید در این زمینه تمامی مشاوران املاک را تحت پوشش سامانه قراردهند و با این اقدام می توان به قیمت گذاری در این بخش و جلوگیری از تخلفات دراین زمینه امیدوار بود.

او می گوید: در این شرایط مستاجران برای شکایت از تخلفات در حوزه افزایش اجاره بها به هیچ ارگانی از جمله شورای حل اختلاف نمی توانند شکایت کنند چراکه مشاوران املاک مسئولیتی در این حوزه برعهده ندارند.

براساس این گزارش با توجه به آنکه حدود یک ماه از فصل جابه جایی مستاجران گذشته است بنابراین باید دولت در این بخش نظارت های خود را بر اجرای هرچه سریعتر ودقیق تر آن تشدیدکند تا  شاهد بهبود وضعیت بازار اجاره  باشیم .

البته به گفته بسیاری از کارشناسان هم اکنون تلاطم های بازار اجاره درمقاسیه با   فصل بهار کاسته شده و با توجه به قوانین سخت گیرانه برای کنترل نرخ هاو  تمدید خودکار اجاره بها  و  همچنین جلوگیری از تخلیه مستاجران  این روزها شاهد کاهش  تنش در بازار اجاره بهبود فضای این بازار در مقایسه با  هفته های گذشته هستیم.

گزارش از محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد اسکندری
۱۳:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
معنای افزایش ۲۵ درصد در زمان افزایش ۱۰ در صد حقوق بازنشستگان واقعا چه معنایی دارد اصلا افزایش در این برهه یعنی چی ،اگر حقوق ها ۱۰۰ درصد هم افزایش داشته باشد نباید مسکن افزایش پیدا کند خدا لعنت کند اون کسی که این وضع را برای مردم ایجاد کرد مسکن که تا ۴ سال قبا با مبلغی میشد خرید الان باید با ۴ برابر اجاره کرد ،کدام یک از مسولین در مستاجری هستن که درد مردم را احساس کنند ،تا کسی در موقعیت مردم ومستضعفان قرار نگیرد درد مردم را نمیفهمد در خانه چند اطاق خوابه وماشین چند میلیاردی چگونه می‌شود از درد مردم اگه شد ،جانباز وایثارگر ومنافع وطن
Poland
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
چرا شیپور را از سر گشادش می دمید. هیچ کس حق ندارد بیشتر از یک آپارتمان در یک استان داشته باشد مگر اینکه انبوه ساز باشد.اگر پول زیادی دارید و عرضه فعالیت اقتصادی ندارید یا آپارتمانتان را با بزرگتر عوض کنید یا ویلایی نشین شوید. یک کلام پایتان را از روی خرخره قشر متوسط و ضعیف بردارید. دولت مردمی یعنی این که نوشتم.
United States of America
مومنی
۱۸:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
بسیار عالی گفتی اصلا باید سرانه متراژ برای هر نفر رعایت بشه هرکی بیشتر از سرانه زمین صاحب بشه باید مالیاتشو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
صاحب خونه من بهش گفتم ۲۵ درصد افزاش بده گفت خونه رو خودم میخام تخلیه کن.
تخلیه کردم ۳ برابر قیمت من دادش یکی دیگه.
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
برای وام ودیعه ثبت نام کردم.
برای من نوشته که باید دوباره در سال جدید کد رهگیری بگیرم.
رفتم بنگاه و کافی نت (جهت گرفتن کد رهگیری جدید) و ۵۰۰ تومن پیاده شدم.
الان در سایت مسکن نوشته که:"وام ودیعه مسکن به روستاییان تعلق نمیگیرد"!!!
اول اینکه اینجا که من نشسته هستم، شهرک هست نه روستا.
[شهرک شقایق ۴۷۶ واحدی ساری].
درضمن، مگه کسی که در روستا هست و مستاجر هست، گناه کرده که توی روستا اجاره کرده؟!!!!
حتما پول نداشته که رفته روستا.
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
کف صابون زدید به مملکت کلا همه چیز حباب شده
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۲۱:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
یه ضرب المثل هست میگه مال خودم مال خودم, مال مردم هم مال خودم/اکثر کارخانه های تولید مصالح اولیه ساختمانی دولتی هستند مثل کارخانه های تولید تیر آهن, سیمان, مس و ...
دولت اجازه دارد مصالح اولیه ساختمان را جند برابر گران کند اما مالکان حق افزایش کرایه منزل خود را ندارند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
جک نوشته بخندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
تنها بازاری که اصلا نظارت توش نیست وجولان گاه دلال ها وبنگاهی ها شده و کاملا ول هستش بازار مسکن هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خیلی جالبه تو هر بنگاهی میری برای رهن خونه یا خرید خونه بنگاهی میگه اگه الان خریدی یا رهن کردی کردی بری هفته بعد بیایی ۳۰درصد میره بالا الان بخر هفته بعد ۳۰۰میلیون سود کن
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۲۰:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
والا ما از دست اجاره های تهران دوسال اومدیم مسکن مهر پرند مستاجری.صاحب خونه گفته بلتد شید فامیلم میخواد بیاد بشینه تو بنگاه فامیلش که قرار بود جای ما بشینه رو نمی شناخت.خونه رو بهش داده ۵۰ تومن پیش ماهی ۱۵۰۰ اجاره.دوبرابر ما طرف هم پول پیش گذاشت هم دوبرابر اجاره.مستاجر باید واسه یه خونا تو مسکن مهر که هیچ امکاناتی نداره نه مسجد داره نه مدرسه نه داروخونه هیچی. نه پارک نه به فرهنگ سرایی چیزی که دوتا کلاس اموزشی یا تفریحی واسه بچه ها داشته باشه که هم بچه ها سرگرم بشن هم یه چیزی یاد بگیرن..اوج امکاناتش فقط دوتد نونوایی با چند تا سوپر مارکته ....فقط یه ملیون پول کمسیون بنگاه بده...الان این قانون ۲۵ درصد اجاره کجا رعایت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
چقدر حرف می زنید!
عمل کو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اجاره ها باید به جای یکساله دو ساله بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خدا لعنتون کنه که فقط فقط بفکر سرمایه دارید ربای بانک را ما بدیم بعد هم تازه بر میگرده میگه کم کمکشون کردیم دوباره کمکشون هم میکنیم بفکر فشار پول صاحب خانه اید نه من مستاجری که دارم له میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
لطفا مشاورین املاک را جمع آوری کنید باعث گرانی مسکن و اجاره بها همینا هستن برنامه دیوار باید حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بسات بنگاداردن را جمع کنید ملک ارزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۹:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
واقعان اگر وزارت راه وشهر سازی اقدام کند هم از کسانی که بدون مجوزه بنگاه واز کردن واون دسته از صاحب خانهای که واقهان پوست مستاجرهارو میکنن وبنکهای مربوط به وام استیجاری رابدونه سنگ اندازی راه اندازی کنن تمام مشکها حل میشود ولی افسوس راه طولانی است ودلسوز برای مستاجرها وجود ندارد ومسولین کمی بی خیال ماها است ومامستاجرها باید همینطور پوست بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مشاورین املاک میگن شما بلند کن مستاحرتو من بر ات میارم با فلان قیمت .. موجر هم حال میکنه اجاره بالاتر بگبره.. به داستان میخوره... همش زیر سر املاکیهاس... همشششششش.
Iran (Islamic Republic of)
بی خانمان
۱۸:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من 2سال مستاجر یک خونه ویلایی هستم درشهرستان مبلغ 1میلیون700هزار اجاره میدم نزدیک به اتمام قرارداد خونه هست بنگاهی به صاحب خانه گفته مبلغ 3میلیون اجاره میشه داد مگه من چقدر درآمد ماهیانه دارم که یکدفعه 1میلیون 300هزار اجاره بیشتر بدم چکار کنم که شما گفتید 25درصد افزایش داده شده پس هرکسی بتونه پدر مستأجر دربیاره میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اقتصاد دستوری محکوم به شکست است ضمناً اگر راست می گویند قیمت کالا ها رو کنترل کنند که هرگز گرانتر از دیروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
فصل جابجایی تموم داره میشه، شما که نمیتونی دردی از مستاجر دوا کنی لطفا سکوت کن این طرحها هیچ مشکلی حل نمیکنه فقط دارید نمک روی زخم مردم میپاچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خودتان گزارش از اجاره های بالای مسکن و عدم تطبیق با حقوق را تهيه می کنید و خودتان هم بعد یک هفته التهاب بازار رو کاهش می دهید و مجددا خبر می گذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خیلی از مستأجرها توان خرید ملک دارند ولی پول خود را در جای دیگه سرمایه گذاری میکنند و وضع زندگیشون به مراتب از موجرین بهتر است و دولتی که چیزی از اقتصاد نمیداند فقط به ظاهر قضیه نگاه میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اینها بیشتر بفکر پول دارند تا فقیر و درمانده
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
جالبه دولت برق گران کرد اب و گاز گران کرد سود تسهیلات اجارهرا ۱۸ درصد کرد بدبخت مستاجر چگونه پرداخت کند آنوقت مینشیند زیر کولر و تصمیم میگریند ۲۵ درصد اجره بها باید اضافه شود چه طنز زیبا و دست اولی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من میخوام بخرم نمیتونم خیلی گرونه.این طرحها فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بیچاره مردم چی کار کنن .ما جوونا خریدن خونه شده رویا هر روز رو قیمت خونه ها میره تو رو خدا به داد مردم ب سزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اینجا ایرانه اون موقه تلفنای همگانی کارتی نبود با سکه کار میکرد میدونستیم چطوری سکه برداریم از توش کارتی شد با ی فندک اتمی بجا کم کردن اعتبار زیادش هم میکردیم موقع صحبت موبایل در اومد رمزای شارژ در اومد اپراتورا به خاک رفتن ملت رمز میزدن بعد به همه میدادیم رمزای اعتبار رو میخام بگم این دولت هر فنی بزنه ما ی بدل براش داریم هرگز هیچ دولتی نمیتونه ایرانی جماعت رو وادار به کاری کنه که دلش نمیخاد اگر الان وضعمون اینه هم بخاطر اینه که دلمون میخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
باسلام
وزارت راه و مسکن سامانه https://124.ir
را برای شکایت مستاجران از صاحبخانه هایی که سقف افزایش اجاره را رعایت نمی کنند، معرفی کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مگر دولت در برابر گرانی و نابودی کردن اقتصاد مسئولیت دارد حالا مردم باید محدود باشند من یک خونه تهران دارم برای خرید یک پراید ۹۳ با ۳ بچه رفتم مارلیک من حق افزایش ندارم ولی بقیه تا ۱۰۰۰۰۰۰۰٪ هم می توانند اقایان دولت مردان اگه مردید لطفا قیمت رب کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
همش دروغ ما که مستاجریم دنبال خونه ایم یک موردم رعایت 25درصدی رو نکردن
تنها راه دادن وام بلند مدت بدون سود به مستاجران برای خرید مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خونه گرونه؟ پس مسکن مهر و ملی چرا نجومی شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سس مایونز ۹۰۰ گرمی شده ۸۷ هزار تومن ، روخن از ۱۳ شد ۶۰ و از ۶۰ شد ۷۵ ، دولت چکارست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
این غصب میشه
دولت جلوی تورم بطور کلی میگرفت تا صاحب خونه ها زبونشون دراز نباشه الان یک متر رنگ پلاستیک شده متری 35 هزار تومان روغن خوارکی 14 هزار تومانی شده 63 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۱۳:۲۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام ، تمام این گرانی مسکن واجاره بها را همین بنگاههای املاک و مشاورین مسکن بوجود آوردن ، و معلومه که نمیتونن قانون ۲۵ درصدی اجاره ها رو رعایت کنن خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
ملت خودشان آگاه هستند دورغی کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
قیمت کارخانه ای ماشین ها هم داری گران می شود در سکوت خبریyjc ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۳:۰۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
جدیدا" آگهی تخلیه ملک زدن یک مشت شرخر با شماره تلفن مشخص . یعنی یک پولی میگیرن و مستاجر را بزور بیرون میکنن . چرا پلیس و قوه قضائیه به این موضوع ورود نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بهترین راه کار اینه که کل املاک کشور در یک سامانه جامع ثبت بشن و هر خانه دارای شناسه منحصر بفرد خودش باشه این کار چند تا حسن داره
1- میزان املاک تحت تملک هر فرد و نهاد مشخص میشه تا متناسب با اون مالیات گرفته بشه
2- قیمت گذاری ها برای خرید و فروش و رهن و اجاره به طور سیستمی انجام میشه
3- سوداگران بازار مسکن شناسایی میشن و دستشون کوتاه میشه

مهمتر اینکه این سامانه باید ارتقا داده بشه تا در اون علاوه بر مسکن سایر موارد تملیکی هم درج بشه مثل زمین کشاورزی و باغی و کلیه محصولات مرتبط، خودرو، سکه، ارز، حساب بانکی، کارخونه و ... اینطوری توی هیچ کالایی حباب قیمتی ایجاد نمیشه و هیچ دلالی نمیتونه یک شبه چند خودرو، سکه، ارز، محصول کشاورزی و هر چیز دیگه ای رو انباشت کنه و بعد یه مدت با قیمت بالاتر بفروشه و تورمی هم ایجاد نمیشه. با این راه دولت هم میتونه متناسب با دارایی افراد نسبت به اخذ مالیات اقدام کنه و مهمتر اینکه نیاز واقعی بازار توی هر چیزی رو شناسایی کنه و متناسب با نیاز بازار منابع رو مدیریت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مستاجرها خیلیاشون هیچ بهره ای از این قانون نبردن،نمونش صاحبخونه من که گفت خونه رو خالی کن واسه ازدواج بچه های فامیل میخوام،ولی مشخصه الکی میگه،میخواد رهن صد میلیونی رو بکنه چهارصد،و اجاره رو از ۸ میلیون بکنه ۱۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
لطفا مشاور املاکیهارو جمع آوری کنید باعث گرونی اجاره بها همینا هستن صاحب خونه و بنگاهدار هر دوباهم کمر مستاجرو شکوندن خیلی بی انصافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مگه صاحب ملک از مردم نیستن اخه الکی قضاوت نکنید خود مستاجرا خونه داشتن مفت میدادن اصلا با این تورم و اجناس چند برابر شده دولت حداقل خوراک مردم ارزان که همه اجناس ۱۰۰ درصد افزایش داشته هر کیسه خودش دولت ببخشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۱:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
توروخدا رو بحث ضمانت ها نظارت کنید،قرار بود تسهیلات آسون بشه من تو این شرایط دوبار ضامن معرفی کردم هر دو رو رد کردن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۲۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
فقط این مشاورین املاک‌از خدا بی خبر رو قلع وقمع کنید که همینا هستن که مستاجر رو به خاک سیاه نشوندن به خاطر گرفتن کمیسیون بیشتر که از نظر من نجس وحرامه.
France
محمود
۱۱:۱۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
باسلام و وقت بخیر وقتی قانونی تصویب می شود باید جدیتی را در بر داشته باشد. قوانین زیادی تصویب می شود ولی متاسفانه اکثرأ حالت رفع مسؤلیت دارد وخوب نظارت وحمایت صورت نمی گیرد وهمچنین راه های نفوذ وسوء استفاده در این قوانین باز می ماند برای نمونه الان موجران مستاجران رااز خانه های خود بیرون می کنند ونرخ جدید را 2برابر سال گذشته اعلام می نمایند. قوه قضائیه هم حکم تخلیه صادر می کند وموجران هم از خلأهای موجود استفاده می کنند. روی هم رفته قانون زیاد داریم ولی ضعیف وبدون پشتوانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
دولت کمر همت جهت افزایش سرسام آور اقلام بسته تا بتواند از جیب مردم مظلوم کسری هایی ک دارد رو جبران کند،دلتمردان ب زودی شاهد حضور مردم با چادور و کانکس در پارکها و حاشیه شهرها خواهید بود چون اگر کل حقوق رو هم بدهیم باز هنوز واسه اجاره مسکن کم میاریم.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
درود ، همه چی داره خوب پیش میره - و همه هم ملت بیچاره دارند زجر میکشن ،دولت وام میده سود بالا ،خدابا من ۱۰۰ بگیرم با صدتومان و صد خودم خونه رهن گیر نمیاد،میخواد اجاره را بدی قسط وام بدی خرج زن و بچه و ماشاالله حقوق ۵ و ۶ تومان اداره کاری شما ، از خدا بی‌خبر هستید ولا یه صبحانه و یه شام نون و پنیر و هندوانه پای من تو یک ماه حدود ۳میلیون و نیم آب می‌خوره ناهار هم هیچ‌، بقیه مخارج هم هیچ‌، بس دیگه ظلم هم حد و اندازه داره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به جای جانب داری ازمستاجران ودادن وام های بلاعوض ازمالکان وموجران حمایت میکنید.. سری به بازاربزنیدبه مغازه های خردوکلان ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
هرچی فکر میکنم چیزی به ذهنم نمیاد که بگم فقط اینو بگم که خدا انشاالله خوار و ذلیلتان کند و آنچنان بلایی به سرستان بیاورد که با خانواده به نان شب محتاج و نفس کشیدن یادتون بره الهی آمین میلیارد ها دفعه
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر بی نوا
۱۱:۰۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
لطفا مسولان و مالکان و مشاوران املاک رحمی به حال ما مستاجرها بنمایید ما که خونه پیدا ننمودیم کجا التهاب اجاره کم شده ،لطفا تشریف ببرید سایت دیوار هر کجا هستید تا مشخص شود همه چی،خد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
این دولت تا وقتی که دستش تو جیب مردم باشه و بازار سرمایه بشه قلک قابل اعتماد نیوده و نیست دزدی علنی از مردم. ننگتون. باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بزرگترین عامل درج قیمت در دیوار و دیگری خود مشاوران املاک هستند که 90 درصد آگهی های دیوار هم توسط مشاوران املاک ثبت میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من خودم ماشین دارم ولی هر موقع مشهد می خواستم بروم با قطار می رفتم و حدود 400 بلیط رفت و برگشت میشد با قطار شش تخته ، امسال با همان قطار رفت و برگشت 2میلیون میشود ،آخه مسلمونها قطار را که یارانه اش را در خارج از مرزها که استفاده نمی کنند ، چرا اینقدر گران کردید ، بجای تشویق عموم به استفاده از حمل و نقل عمومی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
صاحبخونه من 300 درصد گذاشته رو اجاره خونه استدلالش هم اینه برو تو بازار قیمت بگیر اگر کمتر از این گفتن من 500 تومن بهت تخفیف میدم!!! و کلی منت میذاره که بخاطر خدا ترسی اینکارو میکنه!!! بازار طوری شده هر کی هر قیمتی که دلش بخواد قیمت میذاره رو جنسش اما دولت میاد ادعا میکنه همه چیز تحت کنترله!!! دقیقا کدوم کنترل؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
متاسفانه صاحبخانه ما ۱۰۰درصد برد بالا نسبت به سال قبل
مسکن و شهر سازی هیچکاری نکرده و شاید هم نمی تواند .خیلی خیلی اوضاع خراب در مورد اجاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
چرا املاکیها اینقدر بی در و پیکره که هر چی خواستند مبلغ رو بالا می برند و آب از آب تکون نمی خوره و بعد هم که قرارداد نوشته می شه از اونجا که به هیچ سامانه ای وصل نیست همیشه می ترسم که نکنه فردا برم املاکی سرجاش نباشه یا مدارک جعلی صاحبخونه داده باشه و یا هزارتا کلاه دیگه سرمون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مالک خوش انصاف من صد در صد اجاره را بالا برده و فرمودند اگر قبول نداری تخلیه کن برای پسرم نیاز دارم ( پسر ایشان دو سال پیش ازدواج کرده بنا براین خیلی راحت می تواند حکم تخلیه بگیرد ) خدا ازتون نگذرد که مملکت را ویران کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
وظایف دولت 1- ایجاد اشتغال 2- مسکن 3- بهداشت برای عموم ملت است
وقتی دولتی که باید حداقل شرایط خانه دار شدن مردم را تسهیل کنه، داره وام ودیعه رو با 18 درصد سود به مردم میده یعنی دولت داره از بدبختی مردم کمال سوء استفاده رو میکنه و کیسه خودش رو با سود وام (ربا) پرمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مزد املاکی ها را بجای درصدی از اجاره، به عدد ثابت تبدیل کنید تا سودشان در گران کردن نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خدا لعنت کند آن خائنین را که عمدا در اجرای قانون مالیات خانه های خالی کارشکنی کردند و میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
با این قیمت ها آدم بره ترکیه خونه بهره بهتره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اصلا چرا اجاره بر اساس نرخ تورم بالا میره؟ اجاره ها رو دوسه سال باید صفر نگه دارن تا قدرت مستاجرها بالا بیاد. نباید به اجاره ملک به چشم درامد نگاه بشه. یه سریا دوتا خونه دارن و اجاره میدن و خرج کل زندگیشون در میاد و میخورن و میخوابن. ملک باید یه دارایی باشه نه منبع درامد. تا وقتی که اجاره دادن ملک درامد و شغل یه سریا باشه همین آش و همین کاسه و اوضاع هیچوقت خوب نمیشه. عدالتی که شعارشو میدید تا قیام قیامت هم محقق نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
عامل نصف گرانیهای بازار خودرو و مسکن سایت دیوار هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اما باور كنيد همين هفته چهار تا مستاجر تو كوچه ما تخليه كردن. من كه خودشونو نديدم اما هر وقت كاميون حمل بار تو كوچه مي بينيم يعني يه مستاجر بينوا مجبور شده خونه رو خالي كنه.
همين وام ١٠٠ ميليوني وديعه مسكن، اصلا خبر داريد كه بانك ها بيشترشون منكر بخشنامه ميشن؟ كدوم وام. تازه از هفت خوان ضامن و بقيه چيزها هم كه بگذريم.. ١٨ درصد سود خيلي زياده اين چه جور كمك به مستاجره كه بانك در نهايت بيشتر منفعت ميبره ازش تا مستاجر.
اي بابا، اينجا هيچ چيز درست شدني نيست.
Iran (Islamic Republic of)
مهدوی
۰۹:۳۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مالکان خیلی بلدند چجوری قانون ۲۰ یا ۲۵ درصدی رو دور بزنند الان برای ما این اتفاق افتاد و دارم خانه را تخلیه میکنم . مالک خونه ما به دروغ گفته که من خانه را فروختم درحالی که بنگاهیه هم میگه نفروخته. نکته اینجاست که اگه من تمدید کنم مالک باید ۲۰ یا ۲۵ درصد با من معامله کند ولی میگه فروختم بخاطر اینکه تو شهرکی که من زندگی میکنم پارسال متری یک میلیون و هفتصد تا دو تومن بود ولی امسال شده سه میلیون و اینجا که به نفع مالک هست که بجای تمدید میگه بلندشد و یکی را با قیمت امسال رو ساکن میکند یعنی بجای ۳۰ تومن سود برای تمدید که ۲۰ یا ۲۵ درصد هست ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیون سودش بیشتر میشه بخاطر گرونی متری اجاره امسال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
هر خانواده باید یک خانه داشته باشد تا کمبود مسکن جبران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
۲۵درصد معنا ندارد باید نرخ تعیین شود.هر محله یک نرخ دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بعضی از مستأجر ها خودشون مالک یک خانه یا بیشتر هستند. رعایت افزایش ۲۵ درصدی برای چنین مواردی بی انصافی است و در اجرای این قانون باید دهک درآمدی مستأجر مورد بررسی قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
دست از سرمون بردارید 2 ماه دیگه آواره ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
دولت محترم به جای قیمت گذاری بر اموال خصوصی مردم بهتره وقت و انرژی را برای کنترل قیمت ها و افزایش ارزش پول ملی صرف کند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بسیار خوب
Iran (Islamic Republic of)
*همه*
۰۹:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خوبه دولت یه چندتا بسته هم برای ترکیدن حباب ..
حباب رو غن که خودش یهو 400 درصد گران کرد
حباب شیرو لبنبات که 100 در صد گران کرد
حباب قند و شکر که 100 درصد گران کرد
حباب خدمات پزشکی که سر به فلک کشیده
حباب خودرو و قطعات خودرو که از 2سال ژیش هر 4 ماه 30 درصد گرون میشه (سالی بیش از 100درصد)
حباب بلیت اتوبوس و قطار اجاره مسافرخانه و هتل
حباب گوشت که نسبت به مدت مشابه ژارسال100درصد گران شده
حباب برنج که نسبت به مدت مشابه ژارسال 300درصد گران شده
و...
حالا نمیدونم این اقایون چرا فکر میکنند حباب و گرانی فقط در بخش مسکن هست
اهان اقلام بالا که ذکر شد مربوط به خود اقایون یا اقازاده هاشون هست که دستی برقضا دارند یا وارد کننده هستند به کسی ربطی ندارد گران میشود ولی در بحث مسکن در دست مردم هستند مسوولین اجازه دارند سرکش بکشن و قیمت گذاری کنند
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
تازه جدیدا گزارش تهیه کردن مرغ 60 هزار تومنی برای مرغداری نمیصرفه!!!!! ؟؟؟؟ یعنی بسته حمایتی همینه که داری تازه معافیت هم داره....:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام
خیلی از صابخانه ها اجاره هارو نوجومی بردن بالا
دولت از هیچی خبر نداره
مثل صاحبخانه که یک دفعه یک ونیم برابر از ما اجاره خواست و بخاطر همین موضوع دارم تخلیه میکنم
بهترین کار
اول حذف گزینه املاک در برنامه دیوار هست
دوم حذف مشاوران املاک
یه سامانه ایجاد کنند زیر نظر قوه قضاییه که خانه های خالی رو برای فروش و اجاره اونجا آگهی کنن
یکی از عوامل گرانی برنامه دیوار هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مگه میشه داداش همه اجناس چند برابر شده بعد دولت بیا بی خود بی دلیل برای ملک مردم تصمیم بگیره مگه مصالح نیست دقیقا چند برابر شده دولت از کیسه خودش ببخشه بعدا کلی مستاجر هستن که دارند اپارتمان سازی میکند بساز بفروش دارند و کلی درآمد ماهانه دارند و مالک هست که فقط حقوق بازنشستگی داره یه خونه که با وام ساخته قضاوت ممتوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
تا چشمت دراد
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آره والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
ببین داش من خونه در تهران دارم اجاره دادم رفتم مارلیک تا یک پراید برای خانواده ۵ نفری بخرم مستجر من هم مثل شما داد بی داد می کند اقای مستجر شما یک پراید به قیمت کارخانه به من بده من ۲۰٪ گران می کنم خونه من تهران شمال دریاچه چیتگر است قیمت الان ۸۰۰ رهن کامل است پارسال ۵۰۰ بوده من ۲۰٪ ۵۰۰ با شما حساب می کنم در ضمن مستجر من تولید کننده است قیمت اجناس تولید خودش از پارسال تا الان ۱۳ برابر گران کرده قضاوت با عاقلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
چرا صاحبخونه خونشو مفت باید بده به شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
دقیقا از روزی که برنامه دیوار اومد مسکن و اجاره قیمتش منفجر شد عامل اصلی گرانی مسکن و اجاره دیوار و مشاور املاکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
با سلام.چرا دروغ مینویسید .مردم بیچاره ، خونه پیدا نمیکنن رفتن تو کانکس و گاوداری و چادرنشستن....حق دارین بگین التهاب اومده پایین.چون دیگه ملت نامید شدن از دولت...ثروتمندترین کشور جهان و فقیرترین مردم دنیا رو داریم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
چرا هیچ یک از مسعولین فرمایش نمی‌فرماید که 25%را کدام یک از مستاجرین باید در اجاره پرداخت کنند 100میلیونی یا یک میلیاردی نباید حدی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام ،

یکی از اصل های اسلام به رسمیت شناختن مالکیت خصوصی است ، یعنی اگر ثروتمندی از راه حلال ثروت اندوخته باشد و مرفه باشد ، این حق او است و کسی اجازه تعرض ندارد ،

به نظر من به رسمیت شناختن این قانون اسلام ،
هم تبلیغ دین است ،
هم راه درست جریان پول ،

اینکه اسلام به کار و تلاش اصرار دارد ،
اهمیت کارگر و کار طاقت فرسا نیست ،
چرا که بهشت سرسار از نعمت های آسان است ،
بلکه این موضوع اهمیت نعمت و قضا و قدر خدا است ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۰:۳۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام هیچ ثروتی انباشته نمی شود مگر حق مظلومی پایمال گردد . اگر کسانی که منزل و مغازه و خودرو دپو می کنند . از خدمات شهر سازی و ،برق ، آب ، گاز ، پلیس و امنیت ، برخوردارند و باعث افزایش ترافیک ، آلودگی ، تورم ، کمبود و احتکار و .. می شوند و مالیات لازم را با رانت پرداخت نمی کنند . این روش مشروع اسلامی نیست . شما هر چیزی که ملت به آن نیاز مبرم دارند حق احتکارش را نداری باید مازاد بر نیازت را به فروش بگذاری تا نیاز مردم نسبت به آن بر طرف شود . اسلام این را می گوید . ندانسته اسلام را بدنام نکنید و تفکر صهیونیستی را به نام اسلام ترویج ندهید .
Italy
حسین
۲۲:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اسم بزنه کمر کسی که طلم میکنه چه صاحب خانه باشه چه دولت این صاحب خانه خانش ۱۰۰ برابر شده باز دهنش بازه داره به مستاجر ظلم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
نظردادن درمورد دین را به اهلش بسپر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
در طول سال های گذشته تجربه ثابت کرده که همیشه مشاورین املاک بنا به منافع شخصی به گرانی ها دامن زدن، چرا که سهم درآمد درصدی این موضوع را ایجاب می‌کند. وتقریبا چون هیچ سیستم مشخصی بر کار املاک نظارت نداره و یا قدرت نظارت و اعمال نظر را ندارد. پس چنین استدلال هایی از شما مرجع محترم خبرگذاری بدون توجه به شرایط بحرانی مسکن و زیر پا گذاشته شدن اخلاقیات از طرف مشاورین املاک، دورنمایی برای حل بحران از طرف دولت وجود ندارد و این مصوبات فقط جهت نشان دادن اینکه ما داریم کار میکنیمه و صرفا این مصوبات جنبه ظاهرسازی دارد و اصلا کاربردی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
فکری باحال این مشاپزان املاک بکنید، ساماندهی کنید، تحت نظارت خودتون باشند ، متاسفانه خیلی هاشون کلاه برداری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
طرفداری از املاکیا نیستا اما یه دزد بهتر از ده تا دزده وگرنه میشه قضیه ناصرالدین شاه و شیرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
با یکی از همین کلاه برداران املاک محترم اهواز تماس گرفتم، گفتم قیمت یه واحد چند؟ گفت ازمتری 17 میلیون شروع میشه، بعد از دو دقیقه حرف زدن گفتم خب من یه واحد در همان محله برای فروش دارم گفت میدونی که 16 و 17 میلیون فروش نمیرن شما بنظرم اگه بتونی خونتو با متری 13 تا 14 میلیون بفروشی عالیه!!!!!!
یعنی نه فروشنده واقعی هست نه خریدار واقعی، همه دلال هستند. با متری 13 میلیون از مردم میخرن و با متری حداقل 17 میلیون میفروشن. اگه درماه دو تا واحد 100 متری معامله کنن میشه 800 میلیون سود. بعد دولت کاری به اونا نداره ولی 10 درصد حقوق 7 میلیونی من رو بعنوان مالیات میخوره.!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
باید مالیاتهای نجومی ازشان گرفت هرکس مبالغ بیشتری در قولنامه ها ثبت میشود از مشاوران املاک تا تشویق به ثبت قیمتهای پایین تر شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
همشون کلاهبردار هستند