مراسم اربعین حسینی در سراسر افغانستان برگزار شد + فیلم

مردم افغانستان در خیابان ها،تکایا،حسینیه ها و مساجد افغانستان به عزاداری و پذیرایی از عزاداران حسینی پرداختند.

همزمان با فرار رسیدن اربعین حسینی، شیعیان در ولایات مختلف افغانستان مراسم عزاداری و سوگواری برگزار کردند.

امروز (شنبه ۲۶ سنبله) به مناسبت اربعین حسینی، مراسم عزداری در حسینه‌ها و تکایای شهر کابل، پایتخت، و ولایت‌های مختلف افغانستان با اشتراک گسترده مردم، برگزار شده است.

 مراسم عزداری اربعین حسینی علاوه بر کابل، در شهر هرات در جنوب غرب افغانستان، شهر مزار شریف در شمال افغانستان، و ولایت‌های سرپل، بامیان، دایکندی، غزنی، لوگر و شمار دیگر از ولایات افغانستان برگزار شده است.

زائران امامزاده یحیی(ع) و عزاداران حسینی ولایت‌های شمالی افغانستان به مناسبت اربعین حسینی به سوی این حرم مطهر به پیاده روی پرداختند.

هزاران زائر و عزاداران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به بارگاه ملکوتی امام زاده یحیی با طی نمودن مسیرهای دور و نزدیک به پیاده روی پرداختند.زائران و عزاداران اربعین حسینی در صحن مطهر این امامزاده با مراسم سخنرانی و پرداختن به فضیلت زیارت کربلای معلی و زیارت نامه اربعین را تجلیل کردند.

 مردم مرکز شهر سرپل از ولسوالی «سید آباد» این ولایت، به رسم ادب تا حرم امامزاده یحیی بن زید شهید با پای پیاده در این مراسم حضور پیدا کردند.

این در حالی است که تعداد زیادی از محبین اهل بیت(ع) با برپایی موکب ها و سقاخانه‌ها در مسیر پیاده‌روی، از عزاداران حسینی پذیرایی نمودند.

علمای شیعه افغانستان امروز در سخنرانی‌های خود، اربعین حسینی را «تجلی صبر و استقامت بی‌مانند و بازگشت با شکوه و پیروزمندانه حضرت زینب (س)» دانستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار