صدور پروانه ساخت برای ۱۸ فیلم در خراسان رضوی

مسئول گروه سینمایی ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ پروانه ساخت فیلم و ۴۲ مجوز تصویربرداری فیلم‌های کوتاه صادر شده است.

سوسن محمدزاده مسئول گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ پروانه ساخت فیلم و ۴۲ مجوز تصویربرداری فیلم‌های کوتاه و مستند در استان برای فعالان عرصه سینما صادر شده است.

او افزود: همچنین در این مدت هفت پروانه نمایش برای فیلم‌های کوتاه ویدویی، ۲ مجوز برای فعالیت آموزشگاه آزاد سینمایی و ۲ مجوز فعالیت برای موسسات سینمایی در خراسان رضوی صادر شد.

مسئول گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تلاش برای استقبال بیشتر مردم از سینما به برپایی نمایش‌های مردمی فیلم‌های سینمایی در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: هفت مورد نمایش مردمی فیلم‌های روی پرده در سینما‌های کشور در ۶ ماهه نخست امسال در مشهد با حضور برخی از بازیگران و عوامل هر یک از فیلم‌ها انجام گرفت.

محمد‌زاده بیان کرد: همچنین در این مدت برنامه مفرح دوبله همزمان انیمیشن با هنرمندی گروه "تهران دابشو" در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد.

او تصریح کرد: نشست‌های تخصصی در هفته فیلم و عکس مشهد به تعداد هفت مورد، کارگاه آموزشی بازیگری "مجید صالحی" توسط آموزشگاه سینمایی آبرنگ، کارگاه آموزشی بازیگری "موسی زاده و شیبانی" در پردیس سینمایی اطلس توسط آموزشگاه سینمایی موج نو و کارگاه آموزشی بازیگری با حضور "محمد صادقی" در آموزشگاه آزاد هنری آبرنگ از این جمله است.

مسئول گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: به منظور آشنایی بیشتر مردم مشهد با تولیدکنندگان و هنرمندان سینمایی، پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمایی جوانان ایران با عنوان "برداشت آینده" یکشنبه‌های هر هفته در سینما شهید اصغرزاده یا پردیس سینمایی اطلس برگزار شد که در نیمه نخست امسال ۱۱ فیلم کوتاه را نمایش داد که بعضا بعد از آن نشست‌های نقد و بررسی فیلم نیز برگزار شد.

محمدزاده اظهار کرد: رویداد "پاتوق فیلم مشهد" نیز کاری از انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با تولیدات سینماگران این منطقه بوده است که هفت اثر سینمایی را در نیمه نخست امسال در پردیس سینمایی هویزه مشهد به نمایش درآورد.

او با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی عکاسی با حضور اساتید برجسته رشته عکاسی، عکاسان مشهد و خراسان رضوی در  مرداد امسال در پردیس سینمایی اطلس مشهد افزود: در این همایش ۲ نشست تخصصی پیرامون عکاسی با حضور "نعما محمدیان روشن" و "کیارنگ علایی" از هنرمندان این عرصه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.