افتتاح نخستین مرکز آموزشی توانبخشی بیماران مزمن روانی جیرفت

رییس بهزیستی جیرفت گفت: اولین مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن ویژه بانوان در جیرفت به بهره برداری رسید.

محمد رضانژاد رئیس بهزیستی جیرفت گفت:در شهرستان جیرفت بر اساس ضرورت ونیاز شروع به فعالیت مرکزی با این ماموریت احساس شده که بر همین اساس برای نخستین بار مرکز روزانه توانبخشی بیماران اعصاب وروان مزمن ویژه بانوان، با هدف کمک به بازیابی توانائی‌های از دست رفته بیماران در زمینه‌های مختلف طرح ریزی وراه اندازی شد.

او با بیان اینکه بهزیستی شهرستان جیرفت دارای ۵۰۰ پرونده بیمار اعصاب وروان می‌باشد بیان کرد: دراین مرکز به صورت روزانه به بیماران، خدمات توانبخشی در زمینه‌های پزشکی، روانی اجتماعی، آموزشی و حرفه‌ای ونیز خدمات فرهنگی هنری ارائه می‌شود.

رئیس بهزیستی جیرفت ظرفیت پذیرش بیمار در این مرکز را ۵۰ نفر اعلام کرد که در حال حاضر به تعداد ۱۰ نفر اشتغال نیز ایجادشده است.

احمد شفیعی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان افزود: این مراکز می‌توانند انواع خدمات را در بافت خانواده به جامعه هدف ارائه کند وبه عنوان یکی از موثرترین شیوه بیمار درمان افراد دارای معلولیت محسوب شوند.

شفیعی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت بویژه بیماران اعصاب و روان از حقوق واقعی خود فاصله دارند و از مظاومیت ویزه‌ای برخوردار می‌باشند، افزود: امیدواریم با ارائه خدمات ارزشمند و موثر در این مرکز در حمایت از بیماران شاهد هر چه بیشتر توانمند سازی بیماران و بازگشت آنان به بستر جامعه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار