وزارت صحی طالبان:

سالانه ۷۵۰۰ نفر در افغانستان به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند

آلودگی هوا مردم افغانستان از جمله شهروندان کابل را به بیماری‌های تنفسی مبتلا کرده است و موجب شده تا ۷۵۰۰ نفر سالانه جان خود را به این سبب از دست دهند.

سمیع کریمی، مسئول بخش بیماری‌های غیر واگیر وزارت صحی (بهداشت) طالبان گفت: آلودگی هوا بسیاری از مردم افغانستان را به بیماری‌های تنفسی مبتلا کرده و سالانه بیش از ۷۵۰۰ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند.

کریمی افزود: سالانه ۲۳ هزار نفر نیز در افغانستان به انواع سرطان دچار می‌شوند که از این میان ۱۶ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

کابل با جمعیتی حدود ۶ میلیون نفر آلوده‌ترین هوا را در میان دیگر شهرهای افغانستان دارد و با فرا رسیدن فصل سرما، بیشتر روزها لایه‌ای از دود برفراز شهر قرار دارد و خودروهای فرسوده و ژنراتورهای که برای تولید برق از سوخت بی‌کیفیت استفاده می‌کنند، سموم را به هوا می‌فرستند.

گروه تحقیقاتی «وضعیت هوای جهان» پیش از این گزارش داده بود در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۶ هزار نفر افغانستان جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست دادند،

درحالی‌که براساس گزارش سازمان ملل، در همان سال شمار غیرنظامیانی که بر اثر جنگ جان خود را از دست دادند ۳ هزار و ۴۸۳ نفر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار