دانشگاه‌های ایران مملو از جوانان متعهد و انقلابی است

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: امروز دانشگاه‌های ایران اسلامی مملو از جوانان متعهد و انقلابی است که مطیع امر رهبر معظم انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام مهدی حسینی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هرساله در اعتکاف‌ها و سفر‌های راهیان نور با حجم عظیمی از درخواست دانشجویان مواجه هستیم، البته نباید از برنامه ریزی دشمن برای آسیب رساندن به این قشر فرهیخته غافل بود.

او با اشاره به بزرگداشت روز دانشجو در ۱۶ آذرماه افزود: در رژیم گذشته برای تصمیم گیری‌های کشوری از کسی مشورت و اجازه گرفته نمی‌شد، دشمن بر فضای جامعه و دانشگاه‌ها سلطه داشت، اما امروز جوانان ما در دانشگاه‌ها به استقلال و فناوری رسیده و دشمن از این موضوع ناراحت است و تلاش دارد شرایط را به قبل برگرداند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی که علاوه بر عراق سایر کشور‌ها در تقابل با ایران بودند و تحریم‌های شدیدی وجود داشت و به ایران سلاح و موشک نمی‌فروختند، جوانان دانشگاهی و دانشمندان و مهندسان ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با مهندسی معکوس موفق به تولید پهپاد و موشک شدند.

حسینی بیان کرد: دانشگاه مبدا همه تحولات و نیز مسبب همه مقررات و سرنوشت کشور است، بنابراین اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود کشور اصلاح می‌شود چرا که تمامی مسوولان و مدیران و دست اندرکاران نظام از دل همین دانشگاه‌ها بر می‌خیزند.

او با بیان اینکه امروز دشمن از ایران قوی هراس دارد، تصریح کرد: امروز دشمن روی دانشگاه‌ها متمرکز شده است و هزینه می‌کند تا یک دانشجو را از انقلاب جدا و به میدان خود وارد کند، به همین دلیل است رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبیین را به عنوان یک وظیفه عمومی مطرح و بر آن تاکید دارند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: امروز بسیاری از جوانان تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارند درحالیکه ما دانشگاه و فضای علمی، فرهنگی، اجتماعی و خوابگاهی را در دست داریم و باید با برنامه‌های فرهنگی اجتماعی نقش دانشگاه و دانشجو را پررنگ کرد.

حسینی اظهار کرد: بخش عظیمی از شهدای انقلاب در دوران جنگ و پس از آن از دانشجویان و دانشگاهیان بوده و در آشوب‌های اخیر نیز شهیدان حسین زاده و زینال زاده که در راه امنیت کشور تقدیم شدند از دانشجویان بودند که راه شهدا را ادامه دادند.

او افزود: در راستای اقدامات در حال انجام، بزودی قرارگاه مسکن برای دانشجویان متاهل در مشهد و خراسان رضوی راه اندازی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار