والی بلخ و اوتنبایوا اوضاع افغانستان را بررسی کردند

در دیدار والی بلخ و اوتونبایوا، مشکلات ‌و نیازمندی های مردم افغانستان به‌ خصوص ولایت بلخ مطرح شد.

مولوی محمد داوود مزمل، والی بلخ با روزا اوتنبایوا، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرد.
در این دیدار روی مشکلات ‌و نیازمندی های مردم افغانستان به‌ خصوص ولایت بلخ در بخش‌های صحت، زراعت، معارف، انرژی برق، استخراج معادن، ایجاد فابریکه‌ها و پارک‌های صنعتی، پروژه‌های انکشافی و جلب کمک‌های بشری بحث و گفتگو صورت گرفت.
در این دیدار والی بلخ در مورد ارائه خدمات به مردم، حمایت مردم از طالبان، ختم فساد اداری، منع تولید و کشت مواد مخدر در افغانستان، فعالیت‌ها و دستآوردهای طالبان معلومات داد.
والی بلخ گفت که اولویت کاری طالبان اعمار شاهراه ها و خط آهن برای تجارت، صحت، حل مشکلات آبی، استخراج معادن، احداث بندهای برق و خودکفا شدن افغانستان در زمینه تأمین انرژی برق و اعمار کانال های زراعتی است و از دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان خواست که در این بخش‌ها افغانستان را کمک کنند.

روزا اوتنبایوا گفت: اولویت‌های کاری ما اعمار سرپناه و کمک‌های بشری و مواد اولیه مورد نیاز مردم افغانستان است و دفاتر ملل متحد هم تلاش دارند که اول به‌ نیازمندی های اولیه مردم رسیدگی کنند.
اوتنبایوا از همکاری سازمان ملل متحد در بخش‌های مختلف در افغانستان اطمینان داد و در مورد فعالیت‌های دفاتر این سازمان معلومات ارئه کرد.

برچسب ها: طالبان ، بلخ ، اوتونبایوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.