رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

برای ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا از کشور هدف گذاری‌هایی صورت گرفته است

داریوش امانی گفت: با هدف گذاری که در کریدور شمال به جنوب انجام شده، می‌توانیم میزان ترانزیت کالا را به ۲۰ میلیون تن در سال افزایش دهیم.

 داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نشست هم اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی و روسای ادارات ترانزیت کشور گفت: پارسال حدود ۱۰ میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شد و از ابتدای امسال هم تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در دو مرز بازرگان و باش ماخ بیشترین میزان ترانزیت و تردد را داریم افزود: توسعه پایانه‌های مرزی در اولویت قرار دارد و طرح بازنگری بسیاری از پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه راه اندازی مدیریت پایانه مرزی که در دولت قبلی ابلاغ شد، اما به خاطر ندادن اختیارات فراموش شد ادامه داد: با پیگیری برای ابلاغ اختیارات جدید در این حوزه، می‌توانیم شاهد آن باشیم که بسیاری از مسائل مرزی در خود مرز حل و فصل شود.

در این نشست هم اندیشی ۲ روزه ۲۶ که نفر از مدیران پایانه‌های مرزی و روسای ادارات ترانزیت مرزی درباره چالش‌های پیش رو در تحقق سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه مناسبات تجاری با کشور‌های همسایه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نشست هم اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی و روسای ادارات ترانزیت کشور با تجلیل از برخی مدیران برگزیده به ار خود در مشهد پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.