ترمز قیمت خودرو کشیده می‌شود؟

با وجود اینکه راهکارهایی همچون واردات و عرضه در بورس کالا برای ایجاد تعادل در بازار خودرو مطرح می‌شود اما قیمت خودرو طی روزهای اخیر دوباره صعودی شده است.

بازار خودرو امسال با فراز و فرودهایی همراه بود و طی روز‌های اخیر دوباره صعودی شده که کارشناسان عوامل متعددی را برای رشد قیمت ها عنوان می کنند.

برخی فعالان بازار خودرو می گویند که عمده دلیل نوسان قیمت خودرو ، مربوط به کم بودن عرضه آن است؛ در واقع به دلیل پایین بودن میزان عرضه خودرو، بازار تشنه مانده و همین  امر فاصله زیادی بین قیمت‌های کارخانه و بازار ایجاد کرده و خودرو را بیش از پیش تبدیل به یک محصول سرمایه‌ای کرده است.

بررسی وضعیت استقبال از قرعه کشی‌ها نشان می‌دهد که برای ۳۹ هزار دستگاه خودروی عرضه شده در سامانه فروش یکپارچه، که ۲۵ هزار دستگاه به صورت فروش فوق‌العاده و ۱۴ هزار دستگاه به صورت طرح پیش فروش بوده، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند و نکته قابل تأمل آنکه بیشترین تقاضا برای خودروی پژو پارس سال با ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۳۱ متقاضی به ثبت رسیده است.

این وضعیت در حالی رقم خورده که وزارت صمت با راه‌اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دنبال ساماندهی ثبت نام‌کنندگان برای شرکت در قرعه کشی‌ها بود، اما می‌بینیم که باز هم ۶.۵ میلیون نفر برای دریافت تنها ۳۹ هزار دستگاه خودرو در قرعه کشی ثبت نام کردند.

افزایش قیمت خودرو تا پایان سال ادامه دارد؟

در این خصوص امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو  می گوید: با توجه به تورم حاکم بر اقتصاد ایران، قدرت خرید مردم طی دو ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

او افزود: طی یک سال گذشته نیز روند بازار خودرو چندان باثبات نبوده و به‌طور میانگین قیمت‌ها از آبان سال گذشته تا آبان امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است. آمار رسمی نیز وجود تورم ۴۰ درصدی در بخش صنعت را تائید می‌کنند. با نگاهی به این آمار می‌توان پی برد حدود ۲۰ درصد از افزایش قیمت خودرو به دلیل بروز این اتفاقات است.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: اقتصاددانان در ابتدای سال پیش‌بینی تورم بین ۴۰ تا ۶۰ درصدی را داشتند. اکنون که در نهمین ماه سال هستیم، شاهد تورم ۴۰ درصدی در صنعت و بازار خودرو بوده ایم. اگر اقتصاددانان درست پیش‌بینی کرده باشند، تا پایان سال قیمت خودرو مجددا با افزایش بیشتری همراه می‌شود، اما اگر ادعای دولت در رابطه با تورم درست باشد، تورم ۴۰ درصدی تا پایان سال بیشتر نمی‌شود و روند بازار در همین نقطه متوقف می‌شود.

سیاست های ایجاد ثبات در بازار خودرو 

این کارشناس صنعت خودرو این را هم گفت که البته در بازار خودرو به اجرای برخی سیاست‌ها می‌توان امیدوار بود.

او ادامه داد: به‌عنوان مثال، عرضه هایما در بورس کالا به مقداری بالا بود که در دوره پنجم عرضه، این خودرو با همان قیمت پایه به فروش رسید. همچنین خودروی ۲۰۷ هم هنگامی که در بورس عرضه شد، ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار بود.

کاکایی گفت: دولت اعلام کرد که تولید خودرو در خودروسازی‌های دولتی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. البته این افزایش تولید در خودروسازان خصوصی بسیار بالاتر بوده و حدودا دو برابر شده است.

او گفت: در این میان، اعلام شد بانک مرکزی یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو تخصیص داده است. پس از آن نیز وزیر صمت، از ورود خودرو‌های وارداتی به کشور طی هفته‌های آینده خبر داد که این موضوع هم می تواند بر ایجاد تعادل در بازار اثرگذار باشد.

افزایش عرضه و واردات به ایجاد تعادل در بازار خودرو کمک می کند

در این رابطه سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران می گوید:بازار خودرو در یک ماه گذشته تحت تاثیر نوسان‌های ارزی و کاهش عرضه بوده به طوری که قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ دو از حدود ۴۰۰ به ۵۵۰ میلیون تومان و همچنین دنا اتوماتیک از ۵۰۰ به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گفته او، قیمت خودرو طی  امسال یک بار در اردیبهشت افزایش یافت و پس از آن از اردیبهشت تا شهریور افزایش قیمت به صورت کند انجام می‌شد؛ اما از شهریور به بعد افزایش قیمت خودرو سرعت بیشتری گرفت و اخیرا نیز شاهد رشد قیمت خودرو‌ها در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اضافه کرد:خودروی ۲۰۷ زمانی که وارد بورس می شود و قیمت آن از ۲۱۵ به ۳۱۵ میلیون تومان می‌رسد قطعا تاثیر روانی خواهد گذاشت و به همین دلیل نابسامانی در قیمت خودرو ایجاد خواهد شد.

موتمنی گفت: عرضه قطره چکانی خودرو همواره از عوامل مؤثر بر گرانی خودرو بوده است، اما اخیرا عرضه خودرو در بورس کالا نیز به عوامل مؤثر بر افزایش قیمت در بازار اضافه شده است.

او گفت:آبان امسال نسبت به سال گذشته خودرو ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است، اگر می‌خواهیم نابسامانی خودرو را کنترل کنیم باید عرضه و واردات خودرو آن را افزایش دهیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان داشت: بار‌ها گفته شده بود عرضه خودرو در بورس در صورتی منجر به نتایج مثبت و کنترل قیمت می‌شود که این عرضه به صورت مستمر باشد. در شرایط فعلی عرضه خودرو در بورس بسیار محدود است؛ بنابراین قیمت عرضه در بورس از نظر خریداران همان قیمت کارخانه قلمداد می‌شود با این تفاوت که قیمت عرضه در بورس بالاتر از قیمت کارخانه است و همین موضوع نیز بر افزایش قیمت در بازار تاثیرگذار است.


واردات خودرو تاثیری در بازار داخل ندارد

در این میان اما اسد کرمی نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو  معتقد است واردات خودرو تاثیری در تعادل قیمت بازار ندارد و می گوید: به نظر می‌رسد اگر وارداتی انجام شود خودرو‌های چینی و خودرو‌های یک میلیارد تومانی خواهد بود که واردات این خودرو‌ها بدون تردید در بازار تاثیری نمی‌گذارد.

او همچنین در خصوص حذف قرعه کشی گفت:بعید است که ایران خودرو تا پایان سال فرآیند قرعه‌کشی را حذف کند؛ هر مدیری در ابتدای روی کار آمدن قول هایی به مردم می‌دهد، اما به مرور زمان این وعده ها را فراموش می‌کند.

بر اساس این گزارش بررسی ها از سطح بازار خودرو نشان می‌دهد که از هفته گذشته قیمت ها روند صعودی داشته اند که قیمت برخی محصولات پرفروش در جدول زیر آمده است.

خودرو  قیمت حدودی به میلیون تومان
پراید۱۱۱ ۲۲۸
پراید ۱۳۱ ۲۱۷
ساینا مدل ۱۴۰۰ ۲۵۴
تیبا هاچ بک پلاس مدل ۱۴۰۰ ۲۵۱
کوییک دنده ای مدل ۱۴۰۱ ۲۵۵
۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ ۳۹۰
۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ ۴۲۵
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۰ ۷۰۰
دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ ۵۰۳
تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ ۶۸۹
شاهین G مدل ۱۴۰۱ ۴۶۰
پژو پارس ۱۴۰۰ ۳۷۸
راناپلاس مدل ۱۴۰۱ ۴۰۰

 

 ۱۰ درصد کاهش قیمت خودرو در راه است

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: از صبح روز گذشته، قیمت خودرو روند کاهشی را آغاز کرده است. این کاهش قیمت برای همه خودرو‌ها بود و خودروی خاصی دچار نوسان قیمت نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار نزدیک شدن خودرو‌های وارداتی به کشور است.

نادری ادامه داد: کاهش قیمت خودرو بر سطح معاملات بسیار تاثیر گذاشته است. زمانی که قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کرد، تعداد خرید و فروش در بازار بسیار بالا بود اما با کاهش قیمت خودرو از امروز، سطح معاملات پایین آمد. چراکه مردم در این شرایط منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و خریدی انجام نمی‌دهند.

او توضیح داد: البته کاهش قیمت به اندازه افزایش قیمت جند وقت اخیر نخواهد بود و به نظر می‌رسد نهایتا بازار ۱۰ درصد کاهش قیمت را پس از جهش‌های پی‌درپی تجربه کند.

بر اساس این گزارش رضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت در آبان ماه امسال پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است قیمت خودرو در کارخانه افزایش یابد، گفت: خیر، این موضوع شایعه است.

اما هنوز یک ماه از شایعه خواندن افزایش قیمت خودرو توسط وزیر صمت نگذشته بود که بازار با افزایش قیمت مواجه شده و در این شرایط فاطمی امین گرانی خودرو را به گردن دولت و آشفتگی بازار ارز انداخت و گفت: قیمت خودرو هماهنگ با قیمت ارز است!

این دو پهلو حرف زدن وزیر صمت پای وی را برای پاسخگویی به مجلس باز کرد و چند روز پیش از مجلس به دلیل افزایش قیمت خودرو کارت زرد گرفت. حالا باید منتظر ماند و دید با وجود دریافت این اخطار،  وزیر صمت چه اقدامی برای کنترل بازار خودرو انجام می‌دهد و آیا اقدامات او تاثیری در بازار می گذارد یا خیر ؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
بحمدالله در تولید خودرو خودکفا شده ایم و میتوانیم بدون نیاز به واردات قصعات، خودروی با کیفتی تحول مردم عزیز دهیم. که این امر قطعا موجب کاستن خروج ارز از میهن اسلامی عزیزمان خواهد شد. با به کار گیری نیروی جوان متخصص در این صنعت ملی و حمایت مردم عزیز از صنعت خودرو سازی مشکلات نیز حل خواهند شد بحول الله عظیم‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
سلامت علی
۱۲:۲۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
من که قید ماشین زدم به فکر گرونیای ۱۴۰۲ هستم وای به حالمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
خودرو رو بردن تو بورس قیمتا رفت بالا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
شما اگر خدا میپرسد نماز میخونید مردم اذیت نکنید ما که مال نداریم چه بکنیم بفکر ماهم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
در دوصورت قیمت ها معقولانه و ارزون میشه:
1. رقابت باشه
2.اگر اولی جواب نداد که %99.9 جواب میده باید برای ظهور آقا دعا کرد چون تجربه به ما نشون داده یه مرد نداریم بتونه جلوی دزدی اینارو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
راستی اون کفن پوشانی که میرفتن جلوی وزارت خارجه ظریف ، شعارهای ضد برجام و ضد تصویبFATF سرمیداند ، کجا هستند؟!!! الان بیان جواب مردم بدن!!!
دلار38تومنی!!!
تورم60درصدی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
حرف الکی نزن اونfatf اگه بود که الان باید با زندگیمون خداحافظی میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خسته نباشید کار بزرگی کردین اگه جلویه افزایش قیمت رو بگیرین از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم...
لامصب ایران خودرو درخواست آزاد سازی قیمت داده نکنین اینکارو بابا مردم اونایی که طرح یکساله ثبت نام کردن نمیتونم پول مرحله دوم رو جور کنن بعد چرا این دفه ایران خودرو طرح فروش برای مشتریان عادی نشده نکنه میخواین قیمتو آزاد کنین خودروهای مضخرفتون رو ۴۰۰ ملیون دست مشتری بدین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بورس کالا باعث گرونی خودرو شد
Iran (Islamic Republic of)
علی مهدی پور
۲۰:۰۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
شما نمیخواید قیمت خودرو پایین بیاد. میخواید روز به روز مردم فقیرتر بشند. بیخود مردم رو سرکار نزارید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
لطفا درآمد کارگران را مانندافزایش قیمت های شرتکیتون در اقلام بازار مساوی کنید مثلا هر دو ماه یکبار یک صفر به آخر حقوق ها اضافه کنیدشاید بشه زندگی کرد.
مسئولین میگند خط فقر 18 میلیونه اما درآمدها و حقوق ها 1/4 آنهم نیست... حالا هی بگذارید روی کالاو اجناس تا دیگه ضعیف ها نابود بشند و فقط یک طبقه بمونه و اونم ثروتمندان تا خیال مسئولین راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
صادق الوعد
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن خسته
۱۷:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بنده تا الان چهل سال از خدا عمر گرفتم. والا از دوران کودکی هم یادمه که اکثر مردم همیشه سر هم کلاه میزاشتن و جنسشونو تا جایی که میتونستن گرون میفروختن و به دارایی های همدیگه دست درازی میکردن. هر کسی هم که میگه که نکرده احتمالا فرصت گیرش نیومده وگرنه انجام میداده. پس لطفا به دروغ خودمونو آدم خوبه و دیگرانو آدمه بده جلوه ندیم. تا بوده همین بوده اوضاع احوالمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
برید خجالت بکشید اول قیمت مسکن رو درست کن ماشین پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
چرا ترمز قیمت کشیده شود این همان پیشرفت
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین
۱۷:۰۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
باسلام به باشگاه خبرنگاران جوان.درودبرشماوقتی یی خودروی ۸۰۰میلیونی میری بورس ودلال میخری یک میلیاردوصدوده میلیون بعدبیرون چه قیمتی میخوی انتظارکاهش قیمت راداریدبهانه خودروسازافزایش قیمت دلارهست.بایدمثل سابق ازطریق نمایندگی مربوطه تهیه کردوقیمت عادلانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دولت رییسی نگاه آرمانی به وضع مملکت داره و بیشتر سعی می کنند وضع آشفته رو ، گل بلبل نشون بدن
متاسفانه کسانی در دولت و مجلس و... نشستن که ضد تعامل و روابط عادی با دنیا هستند و تاکید بر روابط سازنده با چین روسیه دارند

البته تا وقتی که تحریم باشیم و روابطمون با دنیا عادی نباشه و FATF تصویب نشه هیچ کشوری حاضر به همکاری با ایران نخواهد شد ،همین دوست عزیزتون چین هم هفته پیش تنهامون گذاشت

هیچ کشوری با کشور مضطر ارتباط برقرار نمی کند

کشوری که هر روز با تحریم قطعنامه در معرض انزوا قرار بگیره پیشرفت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مثل ترمز طلا و دلار
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۶:۱۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
گوشت واردات خودرو را میدن دست گربه . در تولید و واردات خودرو فساد وجود دارد . 2نفر از این سبستم در کنار اغتشاشگران محارب اعدام کنید تا اعتماد به حکومت بیشتر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خخخخخخخخ ،با عصب کشی یا بی عصب کشی؟؟!!
این ترمز کنده شده و پرت شده گویا!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
قیمت خودزو به سلیقه دلال بستگی داره دولت بایذ نمایندگیهای که چندین خودرو تحویلی میگیرند و کسانی گه چند تا خودرو ثبت نام کردن رو جریمه کنه مصرف کننده واقعی بااین نرخها وحود نداره فقط سود سازی و رانت باغث گرانی میشه که متاسفانه چندین سال هست کسی جرات جلوگیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اگر سال 97 واردات خودرو ممنوع نمی شد قیمتها این قدر رشد نمی کرد و اوضاع باور کنید خوب میشد اما یک عده خواستند با ممنوع کردن واردات خودرو به گرانی دامن بزنند و کشور را به تباهی بکشانند که موفق هم شدند خوب دولتمردان را فریب دادند که الان کشوربه این اوضاع افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اگر اولویت بندی می کردن مثلا به کسانیکه از ده سال گذشته خانوادگی از این دو شرکت نه خودرویی تحویل گرفتن و نه هم اکنون پلاک فعالی دارند تا کنون همه صاحب ماشین می شدن و این اختلاف چند ملیونی که عمدا از طرف دو شرکت دارد مدیریت می شود وچود نداشت و دیگر خبری از ثبت نام۶شش ملیونی ملت که فقط برای فروش و سود سیصد ۳۰۰ملیونی بود خبری نبود چون همه خودرو داشتند و با این روش اختلاف قیمت شکسته می شد و دیگر دو شرکت اقدام به فروش در بازار آزاد نمی کردن مثل زمان دکتر احمدی تژاد که قیمت ماشینهای بازار آزاد پائین تر از قیمت کارخانه بود و جالب اینجاست وام برای خرید خودرو هم می دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
چرا با روح روان مردم بازی میکنید . لعنت به گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۲۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خبرنگاران جوان عزيز؛
اگر واقعاً شما هم رسالتي كه بعنوان مطبوعات دارين،ميخواهين به درستي انجام بدين:
از وزير صمت يا معاونش يا معاون معاونش يا... بخواهين حداقل بيان اين نظرات مردم رو زير همين خبر شما بخونن،شايد يه كم خجالت بكشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اگر اولویت بندی می کردند این دو شرکت الان به هیج وجه اختلاف قیمت نجومی نداشتیم ّ اینها با این کارهاشان هم انحصارگری می کنند هم از یک خودرو سود یا بهتر بگم دزدی چند صد ملیونی می کنند این قمار بازی دو شرکت تمامی نداره چون طبق رول گذشته با کیف گردانی دین ایمان شرافت صداقت را از مسئولین گرفته وبا این قمار بازی یک درصد از ماشینها به مردم میدهند وبقیه را در بازار آزاد می فروشند کسی که با یک فقط یک کارت ملی نزدیک به هزار ۱۰۰۰میگیره باید باید گفت ملت کیلویی چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دولتهای جمهوری اسلامی فقط در سیاست خارجی موفق بودن.
به هیچ وجه در اقتصاد کار مثبتی صورت نگرفت.
هیچ وقت دست اندازان به بیت المال احساس ناامنی نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
من خبرهایی به گوشیم رسید که حرف از ۲۰۶ تا یک میلیارد تومن میشه میزدن.
خلاصه انشالله همه ماشین بخرین.
الان رو ۳۵۰و۶۰ تومنه بگیرین شاید تا شب سال بشه ۱ میلیارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
واردات رو آزاد کنید،چاره ای نیست،اگه بنا باشه تولید داخل باعث ضربه به کشور بشه فایده نداره،
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب . لطفا به فکر کشیدن ترمز نرخ طلا و سکه و ارز هم باشید . بعد میگن چرا آمار ازدواج کم هست و آمار طلاق زیاده !!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
باسلام و عرض خسته نباشید .
لطفا فکری به حال کشیدن ترمز قیمت طلا و ارز هم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دقیقا ۳ یا ۴ سال پیش بود که این داستانا علم کردید که خودرو باید قیمتش از کارخونه بره بالا برسه به قیمت بازار تا اختلاف بشکنه
ولی این سیاستتون فقط دودش تو چشم مصرف کننده واقعی رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تعرفه گمرکی را بردارن ببینم ماشینهای اشغال اینا تو دستشون باد میکنه یا نه راهش اسونه منتها دولت خودش میخواد به هر وسیله ای جیب مردم را خالی کنه یکیش هم خودرو سازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
توی کجای دنیا میتونین پیدا کنین که خودروساز در نهایت بیرحمی ، خودرو را با سه برابر قیمت به مردم خودش بفروشه و باز هم ادعای ضرر و زیان بکنه و همین طور قیمت ها رو بالاتر ببره. حکایت خودروسازها با ما مثل حکایت خانواده تناردیه با فانتین مادر کوزت در کارتون بینوایان است که بابت نگهداری کوزت هر روز مبلغ بیشتری رو از فانتین طلب می کردند تا آخرش فانتین فقیر شد و نهایتا بر اثر فشار کاری و در حالت فقر جان داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سه برابر؟ مرد حسابی پراید 8 میلیونی 220 میلیونه این سه برابره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
یعنی در این مملکت یک مرد پیدا نمی شود جلو این مافیا را بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بله ترمز را بکشید یکم نفس بگیرین و استراحت کنید و یه دورخیز بکنید و با سرعت هر چه بیشتر برید به سمت گرونی .
Iran (Islamic Republic of)
یه سرونازه
۱۲:۱۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
متاسفانه باید بگم پراید تا این لحظه شد ۲۳۰ میلیون

من موندم چرا گرونی ماشین رو قیمت تخم مرغ و اجناس خوراکی تاثیر میزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ای خداا.....بخندیم یا گریه کنیم...سلطان سکه اعدام شد سکه شد ۱۹میلیون .‌‌الان کیو میخوان اعدام کنین ...هین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
جناب خود مردم رحم نمیکنن بعد توقع دارید خودروسازها رحم.کنند. همه شدن کاسب خودرو کسی که مثلا ماشینو 178 میلیون پارسال خریده الان میفروشه 250 میلیون رو چه حسابی؟؟؟ مردم دارن ازهم دیگه میدزدن
Iran (Islamic Republic of)
حاج عباس و پسران به جزء علی قنبر
۱۲:۰۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مدیریت آشوب از همین خودرو بیرون آمده . بترسید از خشم ملت بر علیه سایپا تنها راه مقابله ملت واقعی با ایران خودرو و سایپا هست ... مانند دوره که قاجارها دنبال سوراخ موش بودن ، فقط هم خودرو نه کسی دیگر . خلاصه بترسسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تا زد وبند بین خودروساز وزارت صمت ودلالان ونمایشگاه داران وبقول خودشان سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده وجود دارد این فساد سیستمی حل نخواهد شد اجحاف وگران فروشی بیداد خواهد کرد وهیچ مرجعی نیست که به دادمصرف کننده که گاو شیرده اقایان شده برسد حالا اگر کمپین ماشین ایرانی نخریم را ه‌ افتاد از اسمان وزمین صدای همین دلالان ورشوه خواران وزد وبند چی ها در می اید
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مدیریت آشوب از همین خودرو بیرون آمده . بترسید از خشم ملت بر علیه سایپا تنها راه مقابله ملت واقعی با ایران خودرو و سایپا هست ... مانند دوره که قاجارها دنبال سوراخ موش بودن ، فقط هم خودرو ،نه کسی دیگر . هیخلاصه بترسسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
وقاحت و بد ذاتی نمایندگان و مدیران صنعتی و سیاسی کشور را پایانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
راه و چاره مالیات سنگین بر عایدی سرمایه است.اما اما اما دلالان و دولت و بانکها نمی گذارند هرگز این مالیات که در دنیا جواب داده به تصویب برسد.این زندگی نیست این جان کندن برای عده ای دلال است.هیچکس نمیتواند خانه و ماشینش را بفروشد و بهترش را بخرد و این یعنی نارضایتی اجتماعی که حاکمان جمهوری اسلامی فعلا متوجه آن نشده اند و زمانی متوجه می شوند اگر بشوند که نه حکومتی مانده و نه مذهب و اعتقادی برای مردم!
این مالیات بر عایدی سرمایه مشکلش کجاست که همچنان در مجلس خاک میخورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
این مالیات بخاطر پایین آوردن ارزش پوله
ارزش پول و پایین میرن و بع برای درآمد بیشتر دولت مالیات میگیرن
خود زنم خود رقصم عجب هنرمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
آقایان مسئول در خصوص خودرو مدیون مردم هستید . در قیامت باید بابت جنایتی که با حمایت شما از خودرو سازان انجام میشه باید تقاص پس بدهید . خدایا در این دنیا رسوایشان کن . لعنت خدا و فرشتگان و انبیا الهی بر مدیران بی کفایت . روی قاجار را سفید کردید .الان در خصوص خودرو همتراز با سیه رویان پهلوی بلکه جلوتر از آنهایید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اگه قیامتی نبود میخوای چیکار کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
آقایان مسئول در خصوص خودرو مدیون مردم هستید . در قیامت باید بابت جنایتی که با حمایت شما از خودرو سازان انجام میشه باید تقاص پس بدهید . خدایا در این دنیا رسوایشان کن . لعنت خدا و فرشتگان و انبیا الهی بر مدیران بی کفایت . روی قاجار را سفید کردید .الان در خصوص خودرو همتراز با سیه رویان پهلوی بلکه جلوتر از آنهایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اقتصاد رفاقتی شده خودیهای بسیار محدود- غیر خودی مردم عادی ، اینها همشون آلوده اند نمیتونند با فساد و مافیا مبارزه کنند ، حکومت بهشت مافیا شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
یله هر ششماه ۵۰ تا ۱۰۰ در بازار میره بالا بد کشیده میشود قشنگ مشخصه بازار مدیریت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
این ترمزها شعاری بیش نیست تا زمانی که از راههای داخلی تولیدثروت از راه مالیات وعوارض سنگین هرنوع خارج رونده وخروج کننده ارروغیره وراههای خارجی جذب سرمایه وگردشگر وفروش نفت وصادرات مرغوب کالا ومبارزه باقاچاق کالا وغیره و هزینه جهت ساخت زیرساختها نشود هیچ ترمز ای بی اسی عمل نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اگه رییسی ، برجام احیا میکرد الان وضعمون از اینور به اونور شده بود

مقصر گرونی ها ، دولت هست چون تن به سازش با دنیا نداد ، وضع خراب شد

تا وقتی که رابطه با دنیا عادی نباشه ، همینی که هست

باید چه اتفاقی بیفته که بفهمید ، بدون تعامل با دنیا نمیتونید کاری کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
فهم برای کسانی است ذره ای شعور داشته باشند اینها خود را عقل کل دنیا می دانند . وقاحت این مدیران را تاریخ ندیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
آقا اين چه حرفيه كه شما ميزني؛
درسته چين و به وقت خودش روسيه هم ما رو رها ميكنن؛
عوضش تا دلت بخواد كشورهايي مثل ونزوئلا،تانزانيا،اتيوپي،آنگولا،..
دوست و متحدداريم.
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۱:۱۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
با عرض سلام چرا پراید ۹ میلیونی بشه ۲۰۰ میلیون این اسلام هست این مسلمانی است مسولان چرا ظلم به مردم می کنید ایا شرم نمی کنید از شهدا خون ندارید شما غیرت ندارید چرا مردم اغتشاش می کنن ضد شما میشن این همه ظلم می کنید مردم بدبخت کردید از دین اسلام زدید مردمو اوضاع از این بدتر نکنید خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سال بعد همین موقع بازم میگم همین موقع ساینا 600میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۱:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تقصیر مافیا است. مافیای خودرو !!!!!!
مافیا. مافیا!!!!!!
فقط یک نفر پاسخ دهد :
در کدام کشور دنیا خودرو در بورس!!!!!! ارائه می‌شود؟؟!!!!!
سوال دوم :
در حالیکه حد اقل یک میلیون متقاضی خرید خودرو وجود دارد ،وقتی پنجاه هزار خودرو خارجی در بورس عرضه شود ،نتیجه چه خواهد بود ؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
لطفاً قيمت رو از اين سايتهاي فروش خودرو بردارين؛دلالها با آگهي هاي فيك و قيمتهاي بالا،باعث تلاطم بازار ميشن.
Iran (Islamic Republic of)
ره گذر
۱۱:۲۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خدا به مرض بی درمان دچار کنه هر کسی رو که میدونه پولی که درمیاره حلال نیست. و هیچ کس هم به اندازه خوده آدم نمیدونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دلالها ماموران مخفی خود اینها هستند
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۰:۴۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
نظام الان خواسته های بحق مردم را نمیبینه.حتما باید اعتراض بشه و یسریا سواستفاده کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بس کنید این مسخره بازیا رو-فعلا اغتشاشگرها رو اعدام کنید بعد اگه اجازه دادن برید سر وقت مافیای خودرو و اختلاسگرها و چپاولگرها
گفتین رییسی میاد همه چی درست میشه-اینم از رییسی !
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۱:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
فقط مافیا. مافیا !!!! مافیای خودرو. مافیای سکه . مافیای،مسکن. مافیای طلا.مافیای،.....
مافیا !!!
ایران محل مافیا است ؟؟؟!!!! امورات کشور دست مافیا است ؟؟؟!!!!
پس انتخابات مجلس و ریاست جمهوری چه اهمیتی دارد ؟؟؟!!!وقتی قرار است مافیا امورات و زندگی مردم را به دست گیرد!!!مافیا کلید واژه خوبی است. البته اگر مخاطب را احمق و فاقد درک و شعور حساب کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خودروسازی ملت را برده خودش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
قیمت ها همین که هست به قول خودتون امنیت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
من متا سفم واسه باشگاه خبر نگاران جوان یعنی شما ها نمیدونید خودرو وشرکت های فرغون سازی تو این مملکت شدن مافیا ی دولت دروغگو که با گرونی خودرو خون مردم رو کردن تو شیشه دزدین پول ملت به هر نحوی بس کنید چقدر دروغ اخه ننگتون باد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ترمز نه قدرت دخالت قدرت نابسامانی قدرت تمکین نکردن مرغ یک پا داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
به درک که صعودی شد اصلا بشه خود خود خود صعودی عربستان !
دیگه کسی دنبال خودرو داخلی نیست با این وضع !
دختر زشت دارند و به خواستگار ها پز هم میدهند این دیگه نوبره !!!!
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۰:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
فعلا که ترمز ما قشر ضعیف کشیده شده استرس و نگرانی بعد از عیدگرونی اجاره خونه رو دارم اینم از وضع گرونی کالاهای اساسی پس این وزیرا و نماینده ها چیکارمیکنن چرا باید ماشینی که تولیدش ۲ سال متوقف شده قیمتش ۲۳۰ میلیون باشه باالله اگه همین پراید رو قسطی ۱۵۰ میلیون مقطوع میدادید همه میتونستن ماشین داشته باشن ولی افسوس که به فکر مردم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
هستند وارد کنندگانی که بدون حتی یک دلار خروج ارز از کشور واستون ماشین وارد کنند! ولی مشکل اینه که نمیخان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مگه میشه با فساد و اختلاس نوکری چین و روسیه و اعدام و تجاوز سیاهی و ریا کاری مملکت رو اداره کرد خ ود سیستم حاکمیتی بزرگ ترین دلال و احتکار کننده دخودرو مسکن دارو غذا هست یا مستقیم یاغیر مستقیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
روحانی برگرد اون موقع حداقل 3ماه یکبار قیمت میرفت بالا الان هر روزه
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۹:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تو خودت از مافیای خودرو سازها هستی ... بد به حال شما ..
Iran (Islamic Republic of)
Saeid
۰۹:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مگه سازمان یا ارگانی بدون اجازه دولت می تونه قیمت رو گرون کنه ...
خود دولت از این طریق می خواد کسری بودجه رو تأمین کنه
در دو هفته گذشته ایران خودرو هیچ عرضه ای به بازار نداشته، این به نظر شما مشکوک نیست.
خودشون می خوان که گرون بشه
خود مردم هم به این گرونی دامن می زنن و متوجه نیستند که با گرون شدن خودرو به همون نسبت قطعات و لوازم اش هم گرون می شه ...
جالبه که هیچ کس هیچ اعتراضی نداره و این بده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ترمز افزایش یا شروع کاهش؟ فعلا گاز ساقط شدن از زندگی برای قشر متوسط هم خیلی وقته تخته گاز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
در کشور ما هر چیزی ترمزی داره بجز افزایش قیمت خودرو .طلا سکه ارز...ووووووکاهش ارزش پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
پنجاه قطب خودروسازی بسازید
#پنجاه قطب خودروسازی

پنجاه قطب خودروسازی بسازید
#پنجاه قطب خودروسازی

پنجاه قطب خودروسازی بسازید
#پنجاه قطب خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ما آخرش نفهمیدیم کالا را نخریم ارزون میشه یاخیلی بخریم ارزون میشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۲۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
فقط با افزایش قطبهای خودروساز و قطعه سازیهای فراوان و تولید و تولید و تولید و تولید و تولید میتوان افسار افزایشها را کشید
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۹:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
فکر میکنی چ میشه. همین سایپا و پراید خودشون میشن قطب بعدی و بعدی و پنجاهم. مثل واردات که دادن به خودشون ...مثلا سپاه خودرو بسازه ببینیم چه میشود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اون ترمزی که احمدی نژاد کند و انداخت دور فکر کنم دیگه پیدا نشه !!!!!
ارزونی پشت گرونی؟؟؟؟؟!!!!!!آیا میشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
با وجود مسئولان بی عرضه و نمایندگان بی بخار هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
واردات با چه قیمتی فروخته بشه مهمه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ترمز قیمت خودرو بعداز سه میلیارد شدن فرقونهای سایپا کشیده میشود بمدت دوماهو اندی.وقتی مردم میگن همه دفاتر سپاهو ر....ی وهمه مراکز تصمیم گیری حکومت ومجلس حقو حساب ازخودرو سازان میگیرند .پس حقیقت داره.این ستون بلند دود پشت دیوار دلیل عقلی غیرقابل انکاری بروجود آتش خانمان‌سوز دارد.علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۹:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دولت بی کفایت.مردم هر روز نارازی از این وضعیت..بعد ریس جمهور میاد میگه ما در حال پیشرفت هستیم به خاطر همین دشمنامون زیادن.
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۰۹:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ضعف نظارت ومدیریت مشهوده.اگه نتونن حلش کنن.مردم ناامید میشن
Iran (Islamic Republic of)
ffbv
۰۹:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تا نظام با خانوادههای مافیایی در هر صنفی برخورد نکنه هیچی درست نمیشه
وقتی نظام برخورد قاطع نمیکنه یعنی یا باهم همکاسه هستند یا فک و فامیل هستند یا یا از هم سندومدرک خلاف دارن که نمیتونند برخورد کنند این در همه صنوف صادقه .
Iran (Islamic Republic of)
ffbv
۰۹:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تا نظام با خانوادههای مافیایی در هر صنفی برخورد نکنه هیچی درست نمیشه
وقتی نظام برخورد قاطع نمیکنه یعنی یا باهم همکاسه هستند یا فک و فامیل هستند یا یا از هم سندومدرک خلاف دارن که نمیتونند برخورد کنند این در همه صنوف صادقه .
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۸:۵۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ما تو این مملکت گرفتار شدیم. گیر کردیم.
نه راه پس داریم نه پیش.
کی میخواهید بفهمید مشکل ما در روابط بین الملل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دولت مردمی صادق الوعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بی کفایتی مسئول و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
یارو را تو ده راه نمیدادند ادرس کدخدا را میگرفت. مسئول نمیتواند دلار را پایین بیاره انوقت میخواهد ماشین پایین بیاد قیمت اش!! ما با یک مشت دلال و دزد و مسئولان بیکفایت در سطوح خرد و کلان اداری و غیراداری طرف هستیم که کام خرید شیرین خودرو را همچون زهرماری به ملت میفروشند و هیچ کس توانایی مقابله با انها را ندارد. ای کاش در قانون حکم سنگینی برای گران فروشی و کم فروشی خودرو سازان وضع میشد و دلالان بهای سنگین تری میپرداختند. التماس تفکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بی مدیریتی و یا دزدی است و گرنه چطور گران میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تولید کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مسخره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ه ه ه ه ههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
شما خودرو با تعرفه ۵ درصد مثل تمام دنیا وبدون محدودیت وارد کنید دیگر نگران ارزان نشدن قیمت خودرو با واردات نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۱۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دوست عزيز؛
پس اون موقع آقازادهاشون چطوري اين ماشينهاي چيني رو كه وارد ميكنن،به مردم بفروشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خوب حالا که خوب قیمتها رو بالا بردین و جیب ملت رو خالی کردین تازه اومدین دارین نظر کارشناسی میدین.واقعا ملت رو چی فرض کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
با سیاست های دولتمردان خدمتگزار به خودرو ساز قیمت خودرو تو مملکت اینطوریه:
گاز گاز گاز گاز گاز گاز ترمز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز ترمز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز گاز ترمز .....
اخه لامصبها! این ماشین جیب خالی کنی شما دنده عقب نداره.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خوب آدمیزاده دیگه فراموش کرده دنده عقب بزارن.حالا چی ایرادی داره .ازفامیلها شبها میهمان نگه دار .صبحها هل بدن.حواست باشه جووناشونو نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خواهشن چرت نگید قیمت کی دست شما بوده حالا دوم باشه سر صبح بلند شدید حالتان خوش نیست معلوم نیست دیشب شامتون سنگین بوده چی خواب دیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
با این تورم و افزایش قیمت و فیلترینگ فقط دارین دشمناتونو زیاد میکنید و به اغتشاشگران مشروعیت میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بیخود میکنند کشور باید در سایبر و زیر ساخت و ارتباطات و پیامرسانهای بومی و خودی قویی باشد
آخرین اخبار