آغاز بیستمین دوره از جشنواره‌های امام رضا (ع) در مشهد

بیستمین دوره از جشنواره‌های ملی و بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در محل حوزه هنری مشهد آغاز به کار کرد.

بیستمین دوره از جشنواره‌های ملی و بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به همت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) چهارشنبه شب در محل حوزه هنری مشهد آغاز به کار کرد.

مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) گفت: در بیستمین دوره از جشنواره‌های امام رضا (ع) ۱۶ جشنواره ملی و بین المللی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به میزبانی ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود که از امروز با رونمایی از پوستر‌های جشنواره‌ها با حضور دبیران آن‌ها و مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های میزبان، این رویداد‌ها به طور رسمی آغاز به کار می‌کنند.

او افزود: چهار جشنواره از این رویداد‌ها به صورت بین المللی برگزار می‌شود و دو جشنواره نیز بخش بین المللی دارد و جشنواره شعر فارسی در کشور‌های فارسی زبان، جشنواره شعر عربی در کشور‌های عرب زبان، جشنواره شعر ترکی در کشور‌های ترک زبان و آذری زبان منطقه خاورمیانه از جمله این رویدادهاست.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) جشنواره‌های ملی شعر کودک و نوجوان، جشنواره داستان کودک و نوجوان، جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه، خوشنویسی، گرافیک و آیین‌های گرافیکی، فیلم کوتاه و پویانمایی، سرود، آوا‌ها و نواها، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر، تئاتر خیابانی به میزبانی استان‌های خوزستان، کرمان، آذربایجان غربی، همدان، سمنان، بوشهر، گیلان، تهران، قم، خراسان رضوی، گلستان، فارس، هرمزگان، اذربایجان شرقی، جنوب استان کرمان (جیرفت) از دیگر رویداد‌های بیستمین دوره از جشنواره‌های بین المللی امام رضا (ع) برشمرد.

سعیدی زاده بیان کرد: رویکرد‌های این دوره از جشنواره‌های امام رضا (ع) در عین پاسداشت عمومی بودن رویداد که به زعم رسانه‌های کشور، عمومی‌ترین جشنواره کشور است، تخصصی کردن آن بوده به طوری که هنرمندان و صاحبان اندیشه تخصصی بودن آن را تایید کنند و آحاد مردم از آن بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: در تلاش هستیم بتوانیم جریان هنر و رسانه را با هماهنگی اصحاب آن در جامعه تقویت کنیم و از محل تولیدات این رویداد، جریان هنری کشور را توسعه و فرهنگ رضوی را ارتقا دهیم؛ برای رسیدن به این اهداف از همه هنرمندان کشور و صاحبان قلم و فکر و اندیشه برای عرض ادرات به ساحت مقدس امام رضا (ع) کمک می‌طلبیم.

در پایان این آیین، پوستر‌های جشنواره‌های ملی و بین المللی امام رضا (ع) با معرفی دبیران هر یک از رویداد‌ها و آویختن شال خدمت بر گردن آنان و حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های میزبان جشنواره، دبیران تخصصی و جمعی از هنرمندان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار