دارالمومنین همدان غرق در عزای یاس نبوی

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) گوشه و کنار استان همدان سیاه پوش «یاس نبوی» است.

در استان همدان آیین سوگواری یاس نبوی ویژه برادران و خواهران در راستای تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی در ایام فاطمیه دوم در ۶۵ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حضرت زهرا سلام الله علیها برترین بانوی دو عالم، تنها با ۱۹ سال سن در حالی به شهادت رسیدند.

همسر حضرت علی علیه السلام بودند و دو فرزند پسر به نام‌های حسن و حسین علیهم السلام و همچنین دو فرزند دختر به نام‌های زینب و کلثوم سلام الله علی‌ها حاصل عمر کوتاه ایشان بود.

حضرت فاطمه محکم‌ترین پشتیبان ولایت بود و لحظه‌ای از دفاع از حق خلافت حضرت علی از پای ننشست تا اینکه در فاصله بسیار کوتاهی از وفات پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به دست غاصبان خلافت به شهادت رسید.

غاصبان به خوبی متوجه جایگاه حضرت زهرا بودند و بار‌ها از زبان پیامبر توصیه به تکریم بانوی دوعالم را شنیده بودند، اما با اینحال عدالتخواهی حضرت را هیچگاه نپذیرفتند.

ایشان هیچگاه بهانه‌ها و استدلال‌های غاصبان را تاب نیاورد و هرگاه مجال یافت با روشنگری‌های خود به آگاه سازی مردم اقدام کرد، اما متاسفانه حوادث به دست غاصبان به گونه‌ای رقم خورد که حضرت زهرا سلام الله علی‌ها پس از تحمل بیماری و درد‌های بسیار، خلیفه و امام برحق مسلمانان، حضرت علی را وداع گفتند و با شهادتشان رهسپار دیدار پدر شدند.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.