کشته و زخمی شدن ۶ هزار کودک آمریکایی در تیراندازی‌های ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶ هزار کودک در آمریکا بر اثر تیراندازی‌های رخ داده کشته یا زخمی شدند.

با اعلام سازمان‌های غیر انتفاعی مبنی بر کشته یا زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ کودک در تیراندازی‌های سال کنونی (میلادی) در آمریکا، خشونت با سلاح علیه کودکان در این کشور به صدر خبر‌ها بازگشت.

پایگاه اینترنتی «بایگانی خشونت با سلاح» به رصد و بررسی آمار‌های مربوط به خشونت مسلحانه در آمریکا از سال ۲۰۱۴ پرداخته است. برابر اعلام این پایگاه، آمار سال ۲۰۲۲ بالاترین آمار ثبت شده از خشونت مسلحانه علیه کودکان در یک سال در دوره ۹ ساله گذشته به شمار می‌آید.

گزارش این پایگاه حاکی است بیش از ۳۰۰ کودک یازده سال یا کوچک‌تر در سال ۲۰۲۲ جان باخته اند. این آمار ناراحت کننده پس از انتشار خبر کشته شدن یک کودک سه ساله در شب کریسمس در شهر کانزاس منتشر می‌شود. پلیس اعلام کرد علت جان باختن آن کودک، تیراندازی بوده است.

هفته پیش، آماری دیگر نشان داد که جوانان سیاه پوست به صورتی نامتناسب قربانی خشونت با اسلحه هستند. جامعه آمریکا از آمار بالایی از خشونت رو به گسترش مسلحانه که بیشتر در قالب تیراندازی‌های جمعی رخ می‌دهد، رنج می‌برد.

براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، مردم این کشور می‌توانند آزادانه اقدام به حمل سلاح کنند. این موضوع سالانه جان ده‌ها هزار نفر در این کشور را می‌گیرد.  

برچسب ها: آمریکا ، تیراندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار